[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    a) heb je geen firewall aan staan
    b) je maakt gebruik van win98 ---> probeer sygate
    c) koop een router of blijg gebruik maken van een directe verbinding
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    A) geen firewall
    B) win2k, kan op de site van sygate het progje niet meer vinden; toen ik dat een jaar geleden wilde downloaden stond het er wel gewoon nog bij. oftewel, heb je een link?
    C) dat is net een probleem. door gebruikn te maken van ICS is mijn verbinding constanter en kan ik 12 mensen hosten zonder lag. met een directe verbinding kan ik er 10 hosten met af en toe lag. strange but true. router komt over maandje ofzo, maar wil nu graag ook een normale oplossing voor mijn problem.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de firewall van win2k aan staan? deze uitzetten anders word het tijd om je systeem opnieuw in te richten ... win2k heeft porten dicht gezet die nodig zijn voor xbox live. Misschien kan je beter Win 98 /win xp gaan draaien ipv win2k

    hmmm sygate
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    win 2k heeft geen firewall, ik probeer nu sygate.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    sygate is ook geen oplossing; constante lag.
    het NT probleem was wel weg, maar spelen met lag is niet prettig. aan snelheid kan t nie liggen: 4Mbit/512K
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het ligt aan win2k ... het word dus wachten tot je je router binnen krijgt. Het duurt te lang om je de fijne kneepjes van win2k te leren. Mocht je het toch via ICS willen gaan doen raad ik je aan om Win98/Win XP te installeren ... Win XP heeft de voorkeur, maar ik geloof dat je me vertelde dat je machine dit niet aan kan.
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    mijn machientje kan dit inderdaad neit aan. jammer dat er op win2k geen "hulp op afstand" zit, dat zou nu van pas komen. achja, tis nog maar eventjes wachten op een fatsoenlijke router. vandaag dus weer met een directe verbinding gespeeld en het ging weer helemaal perfect. kzal eens kijken op tweakers.net ofzo. wel bedankt voor je hulp
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke versie van win2k gebruik je eigenlijk en welke service packs zijn er geinstalleerd? Misschien moet je het met een kale versie proberen :eek:
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    volgens mij pro, kan nu niet kijken want mun broer ligt te pitten.(staat op zijn kamer:p)
    heb alle updates geinstalleerd, dus het zou daar ook aan kunnen liggen. kzal eens proberen om de servicepacks etc. te verwijderen, misschien dat dat helpt. het zou dus bij een beveiligingsupdate kunnen zitten. die poorten moeten dus ook weer open kunnen. is da makkelijk/moeilijk? met hulp goed te doen?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat hangt van je IT kennis af... het beste wat jekan doen is dus ... de pc opnieuw installeren en dan kijken of het werkt... Ik vermoed dat het aan SP2 ligt ... deze beveiligings update heeft heel veel porten dicht gegooid
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    mijn IT kennis is uhm...meer dan de gemiddelde nederlander. maar ik ben geen echte nerd:p. ik help meestal mensen met normale probleempjes met hun pc; zoals alles opnieuw installereb etc.
    alles opnieuw op mijn pc gooien is vrij lastig, aangezien ik alleen winXP hier thuis heb liggen. kzal eens kijke of ik sp2 eraf kan gooien.
     
  12. PsylO

    PsylO the sky is unlimited

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo weet jij zeker dat het aan SP2 ligt, ik bedoel specifiek wat in SP2 er voor zorgt dat er een NT3 verbinding ontstaat?

    Als dat zo is, is het volgens mij aan Microsoft om hier een hotfix voor te maken zodat een W2K(pro) gebruiker ook gewoon kan liven zonder NT3.

    En niet zoals ik nu continue van schijf moet swappen om te kunnen liven. :mad:

    We hebben ondertussen kontakt gehad met servicedesk van MS, die jongen die ik aan de telefoon had vondt het in ieder geval redelijk dat MS met een oplossing komt voor dit probleem. Ze zouden er nog op terug komen.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft raad windows 2000 aan voor kleine bedrijven ... niet voor enkle workstations ... de hotfixes zijn uit te schakelen, maar je moet dan wel iets meer verstand hebben van Win2K

    Ik raad een ieder aan om windows xp te installeren of terug te gaan naar windows 98 ... Microsoft draait deze sp2 fixes niet terug vanwege de wens van het bedrijfsleven ... zij hebben nu namelijk minder problemen en windows 2000 is dan ook beter te beheren

    NB het probleem van !SIC! word veroorzaakt door instellingen van Windows 2000 ...je kan deze instellingen veranderen, maar je moet dan wel weten wat je doet en het is niet makkelijk om van een afstand dit uit te leggen
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2004
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nou Fardo...kom eens langs:p

    hmmmz...mun pc ligt nu zelfs eventjes plat, is niet super stabiel:eek:
    hij doet t straks wel weer:)
    kzal dan ook ff kijken of ik iets kan verwijderen van windows onderdelen ofzo. daar kan SP2 ook bij zitten.
     
  15. nickle

    nickle rainbow till I die

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    ik open mijn probleem met mijn Edimax (Budget :mad: ) routertje dat ook ik problemen heb met het niet kunnen zien of horen van mensen op live. Ik snap alleen nie zoveel van die setups in routers. Daarom...I ask for help...
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    check het boekje. daar moet instaan hoe je porten zou kunnen openzetten.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    creeer een static ip voor je xbox (lees deze thread door ;)) en zet hem dan in de dmz zone zie boekje router ... hoe je dat moet doen... of maak screenshots van je menu's

    ps ik woon al me hele leven in Limmen ;)
     
  18. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    hey allemaal ik heb ook zo'n raar probleem, ik heb een draytek vigor 2200E router met de nieuwste firmware erop maar ik kan sommige mensen ( met een sweex broadband router) niet horen, hun game niet joinen en niet voice chatten en als ik in rainbow six black arrow aan de competitie mee wil doen zegt mn spel dat ik niet mee mag doen omdat me NAT te strict is ingesteld, ik heb al van alles geprobeerd en m'n NT is 3 volgens m'n xbox.. hoe kan ik dit oplossen?? ik heb bijvoorbeeld al poorten open gezet maar dat helpt nog steeds niet.

    alvast bedankt
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    probeer hem eens in de DMZ zone te zetten, dan omzeil je de firewall...
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NT is inderdaad te strict ... zoals !SIC! zegt je xbox een vast ip adres geven .... en dan je xboxin de dmz zone plaatsen ... of wat moeilijker ;) maar wel netter ... je xbox een statisch adres geven en dan vervolgens porten te gaan forwarden
     

Deel Deze Pagina