Oorzaak geweld: Games volgens de Elsevier

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tha messenger, 20 aug 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    hey, lol, doet me denken aan een oud artikeltje, van eenjaartje of twee geleden. Deze discussie is weer terug. Dit is een cynisch bedoeld stukje (niet geschikt voot mensendie dat niet begrijpen dus!). Ik hoop dat de PU het nog eens wil plaatsen ;)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2004
  2. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool stukje :D
     
  3. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    Jezus cristus ik krijg nog eens wat hiervan!
    Waarom zeiken die oude mensen en dokters enz altijd dat het de schuld van games zijn!
    B E L A C H E L I J K.
    Wij gaan toch ook niet zeiken over die soort dingen kom dan weet ik ook wel iets:
    Laatste nieuws dokter agresief geworden door postzegelverzameling 8) 8) 8) 8)
     
  4. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    het probleem is dat ze toch en zondebok moeten hebben en als je zegt dat het aan de opvoeding ligt bij sommige kids je meteen een hele hoop boze ouders hebt, want die doen het in hun ogen altijd goed.......dus schuiven ze het af op de games industrie...
    En zolang ze het niet inzien dat het echt een kwestie is van opvoeding....dus een kind op de een of andere manier duidelijk maken wat fictie is en wat niet...zullen ze altijd een zondebok aanwijzen.....en tv of film vallen natuurlijk hierbuiten, want daar wordt door de overheid veel geld aan verdient......vergunningen, zendtijden enz....mar ik kan wel zeggen dat ik een keer gezien heb dat mijn buurjongetje van 4 jaar, die door zijn moeder behoorlijk genegeerd wordt en geen spelcomputer heeft, een ander buurjongetje in elkaar aan het meppen was terwijl hij luid "chin chan" aan het roepen was. ik heb de serie 1 keer gezien en best grappig als je de humor een beetje kan doorgronden, maar toen ik even nadacht voor welke doelgroep het werd uitgezonden (schijnbaar dus kleuters) schrok ik toch even....
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    nee, chin chan is zelf een kleuter maar is vooral populair onder twaalfjarigen en ouderen. Er zit vrij veel cynisme en en ik ben er als leerkracht niet blij mee welke voorbeeld er gegeven wordt. Dit terwijl ik er zelf om moet lachen. Het gaat om ene kleuter die ene grote bek heeft, hetgeen enigsinds grappig is, maar ook verkeerd geinterpreteerd kan worden door kinderen, die het nadoen (hetgene ik direct in de kiem smoor, behalve dan Koelie Joelie zeggen...... ;))
     
  6. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Om even een tikje moralistisch te worden.....sommige tekenfilms zijn idd voor de wat oudere kijkers...helaas is dit niet in de uitzendtijd terug te zien en in nederland denkt men heel snel dat een tekenfilm standaard voor kinderen is, zelfs manga.
    Om even een voorbeeldje te noemen: Ren en Stimpy, in mijn ogen de meest geniale tekenfilm figuren ooit, is oorspronkelijk bedoelt voor volwassenen en werd op de BBC bijvoorbeeld vroeger pas laat in de avond uitgezonden, In nederland en meer landen werd deze serie 's middags uitgezonden.....na heel veel klachten aan het adres van nicelodeon is de serie aangepast voor jeugdige kijkers (wat je nu op nickelodeon ziet en echt niet meer leuk is), gelukkig heb ik nog een videoband met alle originele tekenfilms....en als je er niet doorheen prikt zijn ze echt vrij grof, zoals een aflevering waar ren zich kloont en er een evil ren ontstaat die zichzelf nog een keer kloont en de ultieme evil ren ontstaat: de female Ren.....deze richt ook een leger op kompleet met kaki uniformen en rode armbandjes met een wit rondje en een zwart symbool, deze werd 's middags uitgezonden en dan snap ik dat ouders schrikken...

    Als je dan toch over de invloed van media hebt moet je als overheid "kinderprogramma's" iets beter gaan screenen.......en alsjeblieft niet verbieden, maar wel duidelijke info geven over de inhoud
     
  7. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal mee eens, zoals ook in het artikel word geschreven (en verder niet op wordt ingegaan, terwijl dit toch het belangrijkste punt in de discussie is |:- ) hebben jongeren met een goede opvoeding nergens last van! Mijn mening is nog steeds dat kinderen met een slechte opvoeding een grote kans hebben om iets fout te doen en of ze dat nou doen met inspiratie uit een film of videogame: toeval. Het is eigenlijk net als met voetbalsupporters: 99,9% zijn voetballiefhebbers die een gezellige dag hebben en een groepje van 100 man verziekt het voor iedereen. Het is toch niet te geloven dat enkele gekken die Counter-Strike spelen (goh welke jongere heeft dat nog nooit gedaan 8)) en geweren tot hun beschikking hebben (hoe komen ze daar in godsnaam aan) het verzieken voor de rest. Deze gekken kunnen het voor elkaar krijgen dat games worden verboden in de toekomst (en nu al in sommige landen).

    Lachwekkende quote uit het artikel trouwens:
    Bovendien lullen ze zichzelf uit in dit kleine stukje. Ze zeggen dat gefrustreerde forenzen (gamers) hun opgekropte fileleed (of woede met shooters) kunnen kwijtraken in games. Hallo? Games zijn dus goed sukkels!
     
  8. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik kan er alleen om lachen, het is natuurlijk zwaar zielig om als achterlijke mongool wat nergens vanaf zo'n dingen te schrijven, puur omdat mensen dus echt denken dat games schuld zijn aan geweld en andere agressieve handelingen. In deze gevallen zijn het vaak "jongeren en tieners" die in de spotlight staan voor geweld, maar wat als een of andere 50 jarige vent vind dat ie niet snel genoeg geholpen word in de Supermarkt, naar huis gaat en de volgende dag 12 mensen voor hun flikker schiet omdat ie zo gefrustreerd is dat ie niet eerder geholpen werd? Word deze man ook "het slachtoffer" van geweldadige games? Ik betwijfel het zeer. Ik denk dat het zowieso het allermakkelijkste is om "games" de schuld te geven van geweld in school e.d maar mensen beseffen niet wat de werkelijke reden is waarom mensen geweldadig worden. Als deze zogenaamde "reporters" eens echt wisten hoe 90% van de "geweldadige" kinderen op school behandeld word lullen ze wel anders en denken ze misschien beter na voordat ze hun achterlijke muil opentrekken en maar schreeuwen dat games hier schuld aan hebben. Toen ik zelf 14 was zat er een jong bij me in de klas die nog geen vlieg kwaad zou doen, die jong zag er nie uit en stonk een uur in de wind maar deed nooit iets verkeerd, ik neem aan dat jullie de "Etterkoppen" gevallen wel kennen uit jullie eige schooltijd, deze gasten treiterde die knul zo erg, ze smeeten um zelfs door de stront heen, de jong heeft nooit iets trug gedaan. Laatste schooldag, kwart voor 4, we lopen het klaslokaal uit, daar liggen 4 van die irritanten zakkenwassers op de grond leeg te bloeden, die jong ernaast met een houte pin in zn handen...

    Mijn punt is, als mensen tot een punt van waanzin gedreven worden en zich absoluut totaal geen andere uitweg meer kunnen bedenken, vind je het dat godverdomme gek dat iemand zo handelt? Ik niet. In plaats van games door te schijt te raggen zouden mensen zich eens drukker moeten gaan maken om wat dagelijks in scholen gebeurd, School is de ergste geweldadige invloed die er bestaat, puur omdat niemand weet wat er zich afspeelt, geloof mij maar...
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Elzevier is dan ook nogal conservatief....
     
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het hele punt is dat de generatie die is opgegroeid met gamen, nu 20-25 jaar oud is. Kijk je over 20 jaar, dan zal je zien dat games in het algemeen geaccepteerd zijn. Nu wordt het nog gezien als entertainment voor kinderen. Als iemand op dit moment tegen zijn ouders zegt: "Uhm, ik ga 3 maanden naar Zuid-Korea van de zomer, ik heb daar een baan als Pro Gamer aangeboden gekregen", dan liggen zijn ouders dubbel, en kunnen er niet bij dat het ook echt kan. Tevens zullen ze ook totaal geen respect ervoor kunnen creeëren.
    Dit leidt tot mijn punt, en dat is dat de mensen nu nog niet geheel begrijpen wat games nou zijn. Vandaar dat sommige ouders op hun kind kafferen, als deze 2 uur lang gamed. Vervolgens zeggen ze dat het kind verslaafd is, en krijgen zo al een negatief beeld van gaming. Dit wordt groter naarmate je naar ernstige incidenten kijkt zoals een moord zaak. Een politie agent vind een schijfje Manhunt in de cd-rom drive van de moordenaar en schrijft het in het rapport. Vervolgens is iedereen in rep en roer.
    Achja, geeft het de tijd.
     
  11. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    helemaal mee eens _O_
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nou ja, mensen die gamen als iets professioneels zien vind ik ook niet echt respectabel. Gamen serieus nemen is een grote fout in mijn ogen. Het zijn niet voor niks COMPUTERSPELLETJES. Had elzevier dat maar begrepen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2004
  13. AJB

    AJB Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Elsevier heeft deels gelijk als je hebt mij vraagt kinderen van 10 die manhunt spelen; daar is idd wat mis mee!
    Op zo'n leeftijd ben je nog harstikke beinvloedbaar en je kan t ontkennen maar je ziet t bij elk kind als ze op die leeftijd een actieserie ofzo kijken lopen ze meteen al schietend door de kamer.

    Ze moeten niet zeiken bij ouderen die t zelf wel kunnen bepalen maar bij kinderen is t zeker een goede zaak om op te letten!
     
  14. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Het kan, als mensen niet tegen hun verlies kunnen of snel geïrriteerd raken, dan kunnen die mensen geweldadig worden van de games. Tevens zijn er ook andere oorzaken.

    Het merendeel van de gamers raakt niet geweldadig of agressief van een spel. Het ligt vooral aan je gene.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat JIJ dat VIND betekent niet dat het niet zo IS. Er zijn dus al echte PROFESSIONELE wedstrijden waar mensen veel geld mee verdienen.
    En wanneer is iemand professioneel....? Als er geld mee verdient wordt toch...?

    Dat jij het niet respectabel vind.... tja... _0/
     
  16. Razor

    Razor Online enabled

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou kunnen, maar als je een beetje gezond van geest bent doe je zoiets niet!
     
  17. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    morgenochtend (als ik weer fris ben) stel ik -iemand die toch elke dag wel 5 uur gamed in de vakantie- wel een leuk betoogje op.
    om deze kern fabriceer ik wel een leuk betoogje.
     
  18. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die lui altijd wel grappig, die lui die computergames altijd maar slecht vinden. Het gaat er niet om wat hun vinden, en doen, kijk naar jezelf, en doe wat je wilt doen, laat hun maar lekker nuilen en janken, als je maar gewoon kan gamen, en maar onthoud, het is maar een spelletje, vind ik alles goed...
     
  19. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    In bepaalde delen van Afrika weten ze niet eens wat games zijn en daar worden 1000den mensen per dag op gruwelijke wijze afgeslacht.
    Er zal best wel eens iemand zijn geweest die iets slecht heeft gedaan naar aanleiding van een spel, maar dat zijn dan toch al gestoorde gasten die ook zonder het spelen van een spel rare dingen doen. :confused:
     
  20. The Reaper

    The Reaper Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    volkomen gelijk!

    Een ander punt is ze zeggen dat games tot agresie lijdt maar bij mij is het juist het omgekeerde als ik pist off ben ga ik b.v. Halo spelen op Heroic en slacht al die Grunts en Elites uit dan is mijn agressie meteen weg. Dan is het echt zo van "haaahhh ok ik ben weer relaxed" :)
     

Deel Deze Pagina