Verschil tussen XP Home en Professional?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 28 aug 2004.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb mischien een domme vraag maar zit er verschil tussen Windows XP Home en Windows XP Professional?
    Want op onze nieuwe PC zit XP Home en een maat van me heeft XP Professional.

Kun je met Professional meer dan met Home? Of maakt dat op het eerste gezicht helemaal niets uit?

2. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb professional, maar kzou eigenlijk ook niet weten wat 't verschil is8)

3. Dark Vision

Dark Vision Xbox 360 L!VE

Leuk Bevonden:
    0
    Als het voor de games te doen is maakt het niet uit, ze zijn nagenoeg nijna identiek, alleen professional heeft meer te bieden voor mensen die in bedrijven of zo nauwkeurige programma's nodig hebben, ik heb XP PRO en HOME Edition erop staan, maar ik laat men PC altijd via PRO opstarten, het zit em allemaal in de kleine details, voor de rest is het nagenoeg hetzelfde.

4. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Netwerkmogelijkheden op Windows XP Pro zijn groter in tegenstelling tot Home.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar het is niet zo dat PRO beter is, dus dat je meer mogelijkheden hebt dan met Home. Afgezien van de netwerk mogelijkheden (wat voor mij toch niet van toepassing is).

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    gewone consumenten zijn qua prijs beter af met home, die extra mogelijkheden heb je niet nodig :)

7. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    het grote verschil is: dat je xp pro legaal op meerdere computers kan installeren. Want een beetje bedrijf zit niet te wachten op illigale software.
    want als je 40computers hebt op je bedrijf is 40x XP home kopen wel iets aan de dure kant, vandaar ook de hoge prijs van xp pro, die dan nog altijd goedkoper is als voor al je computers XP home kopen.

8. edding3000

edding3000 Guest

umhz volgens mij heb je per pc gewoon een pro licentie nodig hoor.

1 ding is iig dat je websites kunt draaien op xp pro. met iis. ookal zit die feature ook gewoon in home, je moet alleen 2 dll bestandjes aanpassen :) (van een 0 naar een 1 iets)

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En wat zijn websites met iis?

10. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Jongen houd het maar gewoon op home, het enigste wat jij zult merken is dat het afsluitschermpje er bij home anders uitziet dan bij pro. :)

11. The Ambassador

The Ambassador Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Windows XP heeft de neiging zo'n 20% van de beschikbare bandbreedte van een snelle Internetverbinding voor zichzelf te houden. dat kan je dus uitzetten met pro zulke dingen :)

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hoe dan? :9

13. Puffin

Puffin Fratercula arctica

Leuk Bevonden:
    0
    XP Pro kan meer geheugen aan, grotere harde schijven (dacht ik) en heeft wat extra dingen aan board zoals het eerder genoemde Internet Information Server, FTP server, mail server etc. als je dat althans mee installeert.

Dat op meerdere pc's installeren is niet zomaar waar. Dat is althans geen specifiek verschil tussen home en pro. Dat is een verschil tussen licenties. Er zijn OEM licenties die niet hoeven worden geactiveerd, die zijn dan dus inderdaad niet computer gebonden en er zijn licenties die vergelijkbaar werken als bij de home editie.

20% voor zichzelf houden??? ik gebruik danwel pro maar ik heb niets aan de instellingen veranderd op dat gebied en toch klopt mijn max download snelheid met de snelheid die de provider opgeeft. Dit is volgens mij weer een leuke fabel, verzonnen door linux fans.

Voor de gamer of normale thuisgebruiker is home gewoon voldoende. Ik draai pro op mijn laptop omdat ik er ook op moet werken.

14. edding3000

edding3000 Guest

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559

Thanks, het maakt dus eigenlijk helemaal niets uit. Pro is gewoon wat uitgebreider qua netwerkmogelijkheden enzo. Die je als thuisgebruiker toch niet nodig hebt, is alleen handig voor bedrijven.

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thats wot i said ;)

17. The Ambassador

The Ambassador Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt ook nog XP pro corp. edition, die kan je onbeperkt installeren zonder activering enzo. Dat is echt voor bedrijven.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb een vraagje, de tekst in mijn blauwe Explorer balk is vrij iel. Bij vrienden van me die ook XP hebben zijn die letters veel dikker.
    Dit is mijn balk:

[plaatje]http://img26.exs.cx/img26/8780/explorerbalk.jpg[/plaatje]

Ook heb ik een raar lettertype op startpagina.nl
    Dat is niet het normale. Zie hier:

[plaatje]http://img26.exs.cx/img26/893/startpagina.jpg[/plaatje]

Weet iemand of hier iets tegen te doen is? Of valt er weinig tegen te doen.

Deel Deze Pagina