Xbox & anti aliasing.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door KriZZZ, 29 aug 2004.

1. KriZZZ

KriZZZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik lees op diverse sites dat de xbox zo geweldig is omdat ie onder andere AA heeft. Nu heb ik PGR2 en daar moet je goed kunnen zien dat er weinig jaggies zijn.Echter bij mij zijn er alleen maar jaggies :'-( Als ik bij m'n pc AA aan heb staan dan zie je het ook echt. Ik heb bij alle spellen super veel jaggies, zou het kunnen wezen dat mijn AA niet werkt?

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb ook bij veel spellen last van jaggies. Denk niet dat de Xbox er zo sterk in is (heb het ook nog nooit gehoord). Hopen dat bij nieuwe generatie eindelijk eens de jaggies weg zijn.

3. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Vraag : Wat is een "Jaggie" ?

4. KriZZZ

KriZZZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als ik reviews lees van PGR2 dan zeggen ze juist dat er bijna niks te zien is, en dat de beeldkwaliteit super is maar ik vind het toch tegenvallen. Zelfs als je door de showroom loopt hebben de auto's superveel jaggies.

5. KriZZZ

KriZZZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaggies zijn de kartelige randjes die je ziet ,AA zorgt dat dit ''glad word''

6. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jagged edges

7. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dat vergt nogal wat rekenkracht, en laten we eerlijk zijn: de xbox draait op een vergelijkbare geforce 3, dus daar hoef je dat echt niet van te verwachten. Als het al gebeurt kost het je heel veel fps zoals bij pgr2, en daar is het ook nog maar aa2x. Gewoon even wachten op een nieuwe machine die daar wel gebruik van gaat maken, maar ook daar zullen ze, als ze het uiterste uit een game willen halen het misschien uit zetten of heel laag zetten.

Laatst bewerkt: 29 aug 2004
  8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    nah, eerder een laag geklokte GeForce 4, aangezien een xbox vertex/pixel shaders heeft.

9. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zie nooit jaggies, of heel weinig. Ligt ook aan je tv denk ik. En aan je scart kabel. PGR2 ziet er juist echt zwaar goed uit!!!

10. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Een geforce 3 heeft dat toch ook? Ligt denk ik gewoon aan wat voor scartkabel je hebt en aan je tv.

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    nah, er stond ergens een mooi vergelijkingsverhaaltje, en daar kwam uit dat het meer op een laag geklokte gf4 leek.

12. KriZZZ

KriZZZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dat bedoel ik, jij ziet geen jaggies en ik alleen maar. Volgens mij heb ik echt 0x AA :'-( Denk niet dat het aan m'n tv ligt, want dat is een Sharp 100hz flatscreen van 3 dagen oud. Ik gebruik wel een gewone scart kabel geen advanced. Ik kan bv ook niet goed scherp zien dat er M3 achterop die auto staat , zo 'vaag' is het beeld. De Vangrails zijn ook super jaggie. Als ik op de testbaan sta dan is de achterspoiler van de M3 helemaal jaggie. Volgens mij is er iets met m'n xdoos.

13. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
  14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb het af en toe. En tussen gewone en advanced scart zag ik niet veel verschil.

15. KriZZZ

KriZZZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een chrystal xbox en de Serial eindigt op 05

16. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld van een flatscreen is altijd wat vager.
    Vooral als er hele snelle beelden op getoond worden.
    De cristals wat in een flatscreen zitten worden met een chemische reactie geactiveerd en dat heeft tijd nodig (een paar 100ste van een seconde). Als er hele snelle bewegingen van beeld plaats vinden kan de lcd het niet meer bijbenen en daarom wordt het beeld een beetje vaag. Ik wil hiermee niet zeggen dat een flatscreen niet evengoed ontzettend vet is. :)
    Zie:www.vego.nl/4/l/l_071.htm

Laatst bewerkt: 29 aug 2004
  17. KriZZZ

KriZZZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook op een gewone tv ,dan ziet het exact hetzelfde eruit. De Jaggies moet gewoon niet te zien zijn ook al is het beeld ''vaag'' .Tis ook niet echt slecht beeld maar die verdomde kut AA werkt niet volgens mij.

18. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er geen last van. Ik heb er wel een adapter tussen voor digitaal geluid. Op deze adapter zit een optische aansluiting met een glasvezelkabel naar de surround set. Hier zit ook meteen de scartaansluiting op naar de tv. Ik weet niet of dat wat uitmaakt.

19. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn er maar weinig games die FSAA gebruiken.
    PGR2 is er wel één die het gebruikt, alleen is de kwaliteit niet zo goed als bv. op een PC met ATI op 4x FSAA. Maar je zie duidelijk dat je minder last hebt van jaggies.

Hoe beter de tv/kabel hoe beter je de jaggies kan zien.

20. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jij speelt zeker op een 3 inch scherm?
    dan heb je er geen last van ja :D

AA vergt enorm veel van je GPU.
    Sinds de Radeon 9700 kan het pas op goeie schaal worden toegepast, Want alles daarvoor, Geforce 3/4 whatever.
    Had het veel impact op, je framerate daalde als de tering.
    Sinds de Radeon 9700 daalt de framerate wel, maar steeds minder.
    Kijk na een X800 of geforce 6800.
    Daar heeft AA veel minder impact op de framerate.
    De Geforce 3 die in de Xbox zit (eigelijk meer een 3,5)
    Heeft het dus nog gewoon veel impact op, dus niet alle spellen zullen het ondersteunen, AA heeft niks te maken met de CPU of het geheugen.
    De GPU moet dat bereken.
    Die GPU's van tig jaar geleden zijn gewoon daar heel impact gevoelig voor :)
    Dat valt tegenwoordig steeds minder mee :)
    Jaggies zul je altijd houden op de Xbox, want met een resolutie van 640x480 moet je AA HEEL hoog zetten, maar dan wordt het eerder wazig op kleine details :)

GreetZ Senshin

Deel Deze Pagina