Beste RPG ooit?

Discussie in 'Algemeen' gestart door aghshar, 30 aug 2004.

  1. aghshar

    aghshar Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort komt Fable uit, tijdens de ontwikkelingstijd heeft Peter Molineux meerdere malen gezegd dat Fable de beste RPG ooit zou worden. Het wordt zowiezo een prachtspel, maar ik vraag me af of dit streven gaat lukken.
    Voor reviews zie hier:
    http://reviews.teamxbox.com/xbox/775/Fable/p1/5839/
    http://xbox.ign.com/articles/542/542632p1.html?fromint=1
    Maar voor we dat kunnen beoordelen moeten we eerst maar eens kijken wat de beste RPG tot nu toe is. Ik heb daarbij de volgende spellen in gedachten:

    Morrowind
    Vanwege de enorme wereld en meeste vrijheid in een game die ik ooit heb gezien. Bugs en laadtijden vielen mij wel mee en vindt ik niet zo belangrijk eigenlijk. Het verhaal was niet uitzonderlijk.

    KOTOR
    Minder vrijheid, maar prachtig verhaal, iedereen die het gespeeld heeft weet wel waar ik het over heb.

    Baldur's Gate 1 of 2 (PC)
    Mijn eerste RPG's, prachtige spellen, leuke personages, goed uitgewerkte wereld. Als je het nu achteraf bekijkt was het verhaal niet eens zo geweldig.

    Chrono Trigger (SNES)
    Enorm veel afwisseling vanwege het tijdreizen, verder goede personages en goed verhaal.

    Volgens IGN kan het niet de beste RPG ooit worden, omdat het verhaal niet uitzonderlijk is. Als ik naar mijn favorieten kijk, vindt ik het verhaal niet altijd belangrijk.
    Eigenlijk kan ik uit dit rijtje al niet 1 game kiezen en daarom denk ik dat je niet van de beste RPG ooit kunt spreken eigenlijk. Ik verwacht daarom ook niet dat Fable beter gaat zijn dan al deze games, maar ik denk wel dat hij in dit rijtje gaat passen en dat één van de beste RPG's ooit een beter oordeel is. Wat vinden jullie de beste RPG ooit en vanwege welke redenen, verwachten jullie dat Fable beter gaat zijn en op welke punten dan?
     
  2. Moondrake

    Moondrake T-Shirt Ninja

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah als ik dingen over Fable lees, en naar de screenshots kijk. Begint het voor mij steeds meer tegen te vallen. De beste RPG vind ik seiken densetsu 3.
     
  3. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Diablo 2....hij is zeker niet geweldig, maar ik ben er 3 jaar verslaafd aan geweest en dat is uitzonderlijk, aangezien ik zelden games langer dan een paar maanden speel.

    Geen idee of je het een RPG kan noemen, meer iets van hack&slash adventure ofzo...
     
  4. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Diablo 2 is idd geen RPG, totaal niet ;) H&S, en niks anders :p Niet eens een action RPG, ik hou er nie van, constant op die muisknop rossen.
    KoToR en BG (niet de crappy xbox version) vond ik overigens wel zeer cool. En morrowind ging wel.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2004
  5. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Baldur,s Gate 1 & 2. Zonder enige twijfel. Groots opgezet met een goed verhaal en uitstekende sfeer. _O_
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Crono is echt het beste erg erg goeie game!
     
  7. Kurupt

    Kurupt G-Unit

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet echt een "beste" RPG, er zijn er meerdere die mij altijd bijblijven maar dit zijn toch wel mijn absolute favorieten

    Morrowind
    Final Fantasy 7 t/m 9
    Baldurs Gate 1
    Starwars KOTOR

    Wat een games _O_
     
  8. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Zeker de beste rpg voor mij. Beste gfx OOIT voor een rpg. Prachtig geluid en een foutloze combat mode. Dit is voor mij echt een topper.
     
  9. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Baldur's Gate 1 & 2 voor de pc. Maaruhm, er is al een soortgelijke thread op dit forum te vinden. Zoek en gij zult vinden.
     
  10. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    er is geen beste rpg! iedereen heeft toch z'n eigen mening :)
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Diablo II is veel meer dan alleen op je muisknop rossen. Kom maar is op battle.net, maak een HC character aan, en er komt meteen veel meer bij kijken. Het is een H&S met ook een redelijk gedeelte RPG.
    Anyway; ontopic :cool:
     
  12. aghshar

    aghshar Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar het gaat mij ook om de vraag of je denkt dat Fable beter zal zijn dan jouw beste RPG.
     
  13. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Fable is...

    Oh zo. :+

    Ik denk niet dat Fable de beste rpg is, maar dat de game zeker leuke en vernieuwende aspecten binnen het rpg-genre weet te brengen. Daarbij komt ook dat het voor bijna iedereen goed / makkelijk speelbaar is en dat de game redelijk diep gaat (als je dat wilt). Erg knap uitgewerkt naar mijn mening.

    Morrowind heeft de non-lineaire gameplay en een enorme vrijheid. KotOR heeft uitstekende gameplay en een prachtig meeslepend verhaal (met het beste plot in een rpg-verhaal ooit). En Fable... overzichtelijk en makkelijker speelbaar ivm de concurrenten met leuke vernieuwingen (je karakter die verandert naar mate je goede/slechte keuzes maakt of zwaard of magie gebruikt bijvoorbeeld).

    Overigens vind ik de review op IGN erg helder. Het is even doorbijten (8 blz), maar het is leuk geschreven en na het lezen ervan ben je heel wat informatie wijzer geworden over Fable. Doen dus!
     
  14. Victor

    Victor Guest

    opsomtopic.
    maar Fable wordt geweldig.
     
  15. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    balders gate 1 & 2 vond ik ook super, maar je moet final fantasy ook niet vergeten
     
  16. Ik lieg

    Ik lieg Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel of ik fable moet halen lijkt me wel leuk morrowind lijkt me ook wel hard met al die vrijheid enso, ooh ja mmorpg fanaten moet the 4th coming dowloaden (typ het in google) is heel vet maar neem je tijd. Voor de nederlanders HET IS GRATIS 8)
     
  17. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Final Fantasy VIII blijft zeker de allerbeste RPG ooit 8) het verhaal spreekt erg aan en vooral ook dat je op school begint, mooi liefdesverhaal tussen Rinoa en Squall en ook altijd nog spannend en voor PSX fantastische graphix 8) :D :D _O_ _O_ _O_
     
  18. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    iedereen heeft al meteen zoiets van: Fable is dik goed enzo... maar de meesten hebben em nog niet eens gespeeld! Het verhaal en vrijheid enzo kunnen misschien wel goed zijn, maar jullie weten niet eens of het wel allemaal lekker loopt _0/ W8 nou eerst eens op de reviews, of speel hem bij een vriend, voordat je een spel bombardeerdt tot beste RPG ooit....
     
  19. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ :) Ik heb hier niks meer aan toe te voegen... _O_
     
  20. Alexandrio

    Alexandrio Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    2
    Morrowind en Baldur's gate 1 + 2 op de pc (dus zals de threadopener zegt)
     

Deel Deze Pagina