Triniton Beeldscherm kapot?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 31 aug 2004.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hallo beste mensen. Vandaag heb ik een 2e hands beeldscherm opgehaald bij een bedrijf (dus met garantie). Het gaat hier om een Sony Triniton multiscan G500. Ik heb een geforce 6800GT videokaart.

Het probleem is als volgt:
    Ik heb prima beeld. Het is scherp, en ik kan alle instellingen doen aan de monitor die ook moeten kunnen. Echter, op 1/3 van het scherm (horizontaal gezien) loopt een hele fijne lijn door het beeld. Op (ik denk) 2/3 van het scherm is er weer zo'n hele fijne lijn te zien. Met een donker bureaublad kun je m nauwelijks zien, maar bij een witte achtergrond (zoals bij windows verkenner) zie je de twee (grijsachtige) lijnen duidelijk.

Ik heb de juiste drivers voor mijn video en beeldscherm geinstalleerd. Weet iemand wat het probleem is hiervan!?! Moet ik terug? Ik heb 3 maanden garantie...

Wel merkte ik op dat de kabel die naar mn beeldscherm loopt vol zit met ijzere puntjes zoals dat gewoonlijk is bij zon uitgang. Het viel me op dat 1 zo'n puntje, ergens in het midden ontbrak, heeft dat er mee te maken?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. M.v.G.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is het met vlak beeld? Ik weet wel dat mn vriend een 19" vlak beeld monitor kocht en hetzelfde probleem had. Je ziet er ook 2 lijnen lopen. In de winkel zeiden ze dat het normaal was. Weet niet hoe het nu is, maar je kan het altijd vragen aan waar je hem vandaan hebt.

3. Master Ch!ef

Master Ch!ef Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hebben inderdaad wel meer CRT beeldschermen. Niets aan te doen.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ja het is flatscreen. Het beeld is verder prima...ik vind het alleen een beetje raar die 2 lijntjes....

5. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Die twee lijntjes zijn ALTIJD bij trinitorn buizen en heeft NIETS te maken met flatscreen. Dat is geen fout dat hoort zo.

Het zijn de schaduwen van de demperdraden. Deze worden gebruikt om het apertuurrooster te stabiliseren. Dit is het fundament van het trinitron principe. Door dit
    rooster is het beeld veel contrastrijker.

suc6
    FrankX

p.s. staat ook vaak in de handleiding van je TV of monitor vermeld.

6. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een CRT, en ik zie helemaal nix :9
    of ik heb slechte ogen 8)

7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Probeer nu ook frankx' post te lezen. Het gaat over een Trinitron beeldscherm, niet een willekeurig CRT scherm dus.

8. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het ook bij mijn diamatron scherm van iiyama, alleen zie ik ze nu niet meer omdat ik er gewoon aan gewend ben..:p

9. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Iiyama vision master pro 454 19'' helemaal flat. En deze monitor heeft ook van die horizontale lijnen. Volgens mij hebben alle 100% flat CRT monitoren dat. Oude CRT monitoren hebben dat niet maar die zijn ook niet 100% flat en ook lang niet zo scherp. Je ziet het na een tijdje niet meer.

10. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    LEZEN is ook een kunst. (zie mijn post eerder in deze thread)

Nee niet ALLE CRT monitoren hebben dit en het heeft nul komma nul te maken met flatscreen of niet.
    Het heeft PUUR te maken met de beeldbuis die men gebruikt. Als je die twee strepen ziet heb je een trinitron buis. Nix mis mee prima buis.

Laatst bewerkt: 31 aug 2004

Deel Deze Pagina