Nieuwe draadloze muis.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Banjy, 1 sep 2004.

1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb nu een draadloze optical muis van microsoft (Microsoft Basic wireless optical desktop, deze lijkt er heeeel erg op)... het is zo een toetsenbord/muis set (hij zat bij me pc en ik denk dat het bij lange na niet het beste is wat er is.... :p ). Maar ik ben totaal niet tevreden over de muis... Hij blijft af en toe hangen als je een tijdje er niks mee doet (een paar seconde) en dan moet je klikken, scrollen of wat dan ook om hem weer aan de praat te krijgen... Heel vervelend uiteraard met gamen en dergelijke... want schieten is zonde met scroll pak je ander wapen enz enz..

Maar nu viel mijn oog laatst op een Logitech MX-700 met bluetooth... Maar is deze nou echt veeeeel beter dan de muis die ik heb? Dus reageert die wel meteen altijd meteen en dat soort dingen? Of is het gewoon zo dat draadloze muizen altijd na een tijdje blijven hangen, misschien om stroom te besparen ofzo? Want mijn muis staat altijd aan, deze gaat snachts niet uit...

Dan nog het laatste punt: Stel dat ik een MX-700 koop kan dat dan wel? want ik heb 1 recieve unit voor toetsenbord+muis... en ik zou graag het toetsenbord wel willen houden. (daar is niks mis mee, en vind ik heerlijk typen) Of zal hij dan de nieuwe muis niet herkennen? Dus dat ik de nieuwe wel installeer, alleen dat de muis dan altijd in het midden stil staat omdat deze nog steeds op de oude is ingesteld...

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op de vele vragen :)

Alvast bedankt!

2. Ozium

Ozium Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt bij de MX700 zowiezo een eigen zendstation die tevens als lader fungeerd. Je zult dus beide aan de PC moeten verbinden (MX700 is USB of PS/2 dus dat zou geen probleem moeten zijn)

Ik zou zelf gaan kijken naar de MX1000 die pas geleden is uitgekomen. Deze maakt gebruik van een laser IPV een optische sensor.. Dit zou de precisie ten goede moeten komen.

Het even duren voor het reageren als je hem een tijdje niet gebruikt heb is vast bij alle optische draadloze muizen AFAIK, maar de reactietijd als hij eenmaal aan de gang is ligt bij de MX700 en zeker bij de 1000 een stuk lager. Beter geschikt om bijv mee te gamen of CAD/fotobewerken etc.

3. guuskeh

guuskeh New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ook gaan kijken naar de mx1000....
    of als je een niet te prijzige wil, de iets goedkopere mx510!

4. Ozium

Ozium Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De mx510 is niet draadloos.. maar wel een verdomd goede game muis :)

5. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou zelf voor de MX700 gaan, als je een beetje veel achter je PC zit slurpt dat ding batterijen, heb zelf de MX1000 gehad, en later omgeruild voor de MX700 die een laadstation heeft. Game zelf ook veel online, snipen is mijn vak en geen last van slechte precisie!

@Ozium: hij heeft het ook over die met bluetooth, dus dat heeft nog wat meer precisie

6. Ozium

Ozium Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De bluetooth versie (die de MX900 en zeker niet de MX510 heet) bied zeker geen extra precisie alleen een groter bereik 10 ipv 4 meter en interoperationablity met andere bluetooth apparaten als telefoons en PDA's.

Ook lijkt het me stug dat je de MX1000 al heb getest heb en daarna teruggebracht gezien hij slechts een weekje online te bestellen is en ZEER weinig normale winkels hem leveren kunnen.

De MX1000 is in theorie en volgens de reviews (http://www.gamingnexus.com/Review.asp?ID=568&page=1) een stuk meer precies..

7. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik gebruik mijn muis vooral om te surfen en desktop dingen te doen (msn, photoshop enz enz.) En volgens mij heb ik indd de MX-700 en MX-900 door elkaar gehaald... Dus MX-700 is nog met "standaard" RF-technologie? Maar maakt het uit kwa kwaliteit... Of je bluetooth of RF hebt? Want bluetooth lijkt me wel handig maar ik heb alleen maar een mobieltje met bluetooth and thats it... dus ja voor zoveel extra geld... Dus 2 zendstations (1 voor toetsenbord en 1 voor muis, moet geen probleem zijn?). Oh en waar kan ik deze ongeveer het goedkoopst vinden (MX-700 en MX-900)

Groeten

Edit\ Ik had het toch over de MX-900BT, en niet de MX-700 zoals ik eerder zij, niet dat ik deze uitsluit (even meer info zien te verkrijgen ;) )... (ik weet niet wat dat bt in houdt) en die zag ik voor ongeveer €60,00 en daar kan ik wel meeleven... Maar ik vraag me af merk ik dat hij beter is dan wat ik nu heb?

Dit is wat ik nu heb:

Laatst bewerkt: 1 sep 2004
  8. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Oh jeej, ik heb per ongeluk het abonnement opgeheven van deze thread dus nu zie ik em niet meer.. Hoe kan ik dit weer terug krijgen? (door te posten, check ik door deze post) of weer ergens instellen?

Edit/ door deze post zie ik em weer staan, probleem opgelost *)

Ik ga denk ik op dit moment toch maar voor de MX-1000 omdat deze mij toch wel heel erg goed lijkt (met wat ik heb gelezen) En hij is amper duurder dan de MX-900 maar ja deze heeft dan ook geen bluetooth...

Laatst bewerkt: 1 sep 2004
  9. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    voor de goedkoopste prijzen check www.tweakers.net en dan bij pricewatch, topsite!

10. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel!, Ik begin nu te twijfelen of mijn muis slecht presteert door de ondergrond of omdat de muis gewoon slecht is... Een laser muis zou misschien oplossing bieden voor beide (bij deze maakt de ondergrond minder uit, dacht ik gelezen te hebben) Maar ja kwa uiterlijk ga ik toch voor de MX-900 en ik vind de bluetooth ook wel een handige toevoeging...Maar de MX-1000 heeft dus laser + Li-ion batterij (dus langere levensduur enz enz)... Hmm ik denk dat ik nog even een maandje wacht en misschien komt er dan een leuke actie zodat de MX-900 goedkoper wordt (ivm de recente release van de MX-1000)

Deel Deze Pagina