Second Sight

Discussie in 'Algemeen' gestart door Darkwing, 3 sep 2004.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    [​IMG]

    Ik zag dat er nog geen thread bestond over de game Second Sight... vreemd, want het lijkt mij best wel een vermakelijke game.

    In Second Sight wordt de verhaallijn van een thriller gemixt met paranormale eigenschappen, sluiptechnieken en intense actie. Althans, volgens Free Radical zelf. Jij speelt John Vattiv, een psychische patiënt in een sinister Amerikaanse medisch laboratorium, waar een groot aantal experimenten en operaties op hem uitgevoerd zijn. John weet niet meer wie hij zelf is, en zijn fragiele geest is tot alles in staat, hij moet ontsnappen. In het verloop van het spel zal hij meer te weten komen over zijn afkomst, die te maken heeft met geheime militaire operaties en een expeditie in Siberië die vreselijk is misgegaan.

    Tijdens deze missie heeft hij psychische krachten opgelopen en hij voelt zichzelf na zijn schamele herstel genoodzaakt de expeditieleden te zoeken, om te kijken of ze hulp nodig hebben, of überhaupt nog leven. Zijn zoektocht lijdt hem tot het onthullen van een sinister plot...


    Volgens xbw komt de game vandaag uit, ik ben benieuwd of er mensen zijn die de game al hebben en wat ze ervan vinden.

    Link naar xbw info over Second Sight

    Preview op Gamespot
    Preview op Gamespy

    Nog wat screenshots:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de graphics erg lijken op timesplitters 2, maar lijkt de gameplay er ook op? Ts 2 was wel vet
     
  3. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Het zijn toch ook de makers van TS?
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja dat klopt.

    Heb wel begrepen dat het verhaal niet geheel en al origineel is. Zelf heb ik nog maar een enkele review gelezen en wacht nog even af voordat ik naar de winkel ren.
     
  5. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  6. BuLLiT

    BuLLiT Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze spel schijnt eigenlijk best wel goed te zijn..
     
  7. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb filmpjes van gezien op GiGa.de en zag er zeker niet slecht uit tevens staan hier 10 filmpjes over Second Sight (iets naar beneden scrollen)
     
  8. occultux

    occultux ::silent::

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    1
    heb hem vlug even gespeeld in de winkel vandaag
    niet slecht maar niet echt mijn ding...
    'k wacht liever op psi ops :)

    en ook burnout 3 en samurai warriors in september :9
     
  9. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    game valt mee/tegen. lijkt trouwens verdacht veel op psi-ops
     
  10. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel vet (demo op de ps2) maar ik vind het allemaal een beetje vaag haha. Hij krijgt wel hele hoge cijfers dus misschien toch het proberen waard???
     
  11. perplex

    perplex Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb het spel afgelopen zaterdag gekocht en ik moet zeggen dat het toch wel een tof spel is. Wat ik ook eerder heb gelezen, als je splinter cell tof vindt, is Second Sight zeker de moeite waard. (ik kan in ieder geval niet wachten tot ik weer thuis ben van m'n werk om verder te spelen)
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb het spel inmiddels ook gespeeld en ik moet zeggen dat ie erg vermakelijk is. Grafisch vind ik het een beetje lijken op Hitman Contracts, het heeft veel stealth- en sneakaspecten en de psychic powers zijn echt cool en voegen echt iets extra's toe aan de game. De storyline is ook erg goed; je begint als gevangene in een medical research lab, en stukje bij beetje komt je geheugen terug. Door middel van flashbacks in de vorm van speelbare levels kom je te weten over je geschiedenis. Het spel switcht dus tussen het heden, waarin je je psychic krachten leert gebruiken, en het verleden wat meer neerkomt op schietwerk. Zo blijft het spel lekker afwisselend.
    De levels zijn vaak ook op meerdere manieren op te lossen. Door gebruik te maken van verschillende psychic powers in combinatie met je wapens of zelfs close combat vecht en sneak je je een weg door de levels en dat is zeer vermakelijk.

    Echt wel de moeite waard dus!
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Lijkt mij een intressante titel.
    Maar ik denk toch dat ik even wacht met het aanschaffen ervan.
    Eerst even wat reviews afwachten van deze maar ook van psi-ops.
    In beide spellen zitten elementen die overeen komen. Door die overeenkomsten voel ik er eigenlijk weinig voor om ze beide te kopen. Wacht dus wel even af en kies voor mij de beste uit.
    De grafische stijl van second sight bevalt me in ieder geval wel.
     
  14. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb beiden en voor de graphics hoef je ze echt niet aan te schaffen. Second Sight graphics zijn identiek aan TS2 graphics..misschien 4% beter ofzo. En TS2 zag er toendertijd al matig uit voor een Xbox game. Psi Ops zelfde verhaal. Outdated graphics.Voor beide games geldt: leuke gimmick die psi powers maar het leuke is er snel vanaf. Wat er in beide gevallen overblijft zijn aardige games. Echt waar niets bijzonders. Je kan je geld beter besteden aan BO3, Riddick, Sudeki...hoewel de games niet vergelijkbaar zijn staan die waarschijnlijk wel garant voor meer uren speelplezier.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2004
  15. NickLess°1

    NickLess°1 Moonwalk !

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem echt wel goed. Heb ook de demo van de PS2-versie gespeeld, en normaal gezien hou ik helemaal niet van zo'n soort spellen, maar dit, zoals een Moderator reeds aanhaalde, lijkt wel wat op Hitman. In de demo zelf kan je niet echt veel doen, een kennismaking met het spel alleen maar. Wel leuk met die krachten, ook wel grappig soms.

    Een spel om naar uit te kijken, net zoals die Psi-Ops.
     
  16. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ik heb er een paar uurtjes opzitten en ik heb Hitman er nog niet in herkend....Er zitten stealth elementen in ..maar toch is het geen stealth game. De engine is niet diep genoeg omdat dat overtuigend neer te zetten. Je hebt ook niet echt gevoel dat de guards je hebben gezien, maar dat je gewoon op een verkeerd punt liep en een trigger hebt geactiveerd. Als je TS2 (overduidelijke triggers) hebt gespeeld dan weet je dat Free Radical nog niet zo ver is wat betreft AI. In deze game komt dat ook weer overduidelijk naar voren. Enige wat wel cool is, is de sniper rifle en euh...euh...
     
  17. NickLess°1

    NickLess°1 Moonwalk !

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet m'n post niet verkeerd opvatten hoor, maar er zitten weldegelijk kenmerken in van Hitman. Hitman kan op verschillende manieren uitgespeeld worden, weet je. Je kan het tactisch (Stealth) aannemen of gewoon iedereen overhoop knallen, bij manier van spreken. Je moet maar eens Hitman 2 spelen, dan zie je hier en daar wel wat gelijkenissen, hoe het personage zich gedraagt, ...
     
  18. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja de sniper is wel cool gedaan! Ik heb hem nu ook en vindt het ook wel een redelijk leuk spel.
     
  19. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan er mij iemand verderhelpen aub? (op gamefaq staat ook nog geen walkthrough)

    Ik zit in het level 'conspiracy' (of conspiration) en ik moet voorbij die metaaldetector gaan, vlak voor dat auditorium met die knappe breedbeeldTV (denk ik)
    (tot nu toe ging alles vlot, maar hier geraak ik echt niet voorbij) (althans, zonder niet doodgeschoten te worden :+ )

    Je mag het anders PM'en, om de fun voor de anderen niet teveel te verpesten.

    Thx
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Daar is dit gedeelte van het forum niet voor bedoeld, dit moet je ff in Game Help/cheats vragen a.u.b.
    Ik wil je best helpen, maar dan even op de juiste plek :)
     

Deel Deze Pagina