Xeon's signature

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 3 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hutkoffer die vind zijn sig toch een 'discussiepunt'. Ik vind het een beetje matennaaierij. Of ligt dat nou aan mij...

2. XeoN

XeoN Guest

Maar [2k] even over die hogere macht.
    Vind jij je dan als MOD beter dan wij als gewone members ?

3. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    DUDE IK HEB AL 2 OFFTOPICS!! Moet je nu geen thread aan maken met "DA_richard_- heeft 2 offtopics gemaakt :eek:" ?

4. XeoN

XeoN Guest

Oké oké, laat dit zitten man.
    Dadelijk wordt deze thread gesloten omdat er gespawded word (word er toch al lichtelijk gedaan:p).

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Op het forum zijn mods/admins hoger dan members.
    In de politiek zijn mensen in de 2de kamer ed hoger dan gewone burgers.

Nee, lang niet beter dan iedereen. Misschien ben ik wel beter, ben ten slotte gekozen als moderator, maar goed, dat is simpelweg nodig bij het beheren en onderhouden van een forum. Nieuwkomers, en ook oudere members, weten lang niet altijd alle regels van het forum en moet er een hogere macht zijn om ze erop te wijzen en gaandeweg bij het gebruiken van het forum worden ze beter en krijgen ze later mogelijk ook een functie als moderator of admin.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee ... want zelfs mod kunnen afgestraft worden door de hogere macht.... admins genaamd

Mods zijn trouwens gewoon mensen die wat vaker actief zijn op de site ... maar geef eens voorbeelden van foute acties van de mods

7. hutkofer

hutkofer Guest

Hehe,je snapt me nog steeds niet :)

Ik ga ff filmkijken, reageer zo overal op.

8. XeoN

XeoN Guest

Dus je vind je eigen wel beter dan andere members ? :p

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    DA_richard, als je niks te melden hebt, kun je beter niks melden. Je punt is duidelijk nu.

Misschien was de woordkeus van [2k] niet de meest juiste... mods zijn niet hoger dan de members, dat pretenderen ze ook niet, dat wordt alleen nogal eens verkeerd geïntepreteerd door sommige members. Mods zijn er echter wel om de orde te handhaven op het forum, en daarvoor hebben ze bepaalde privileges gekregen. Dat wordt dan weer om de haverklap verkeerd vertaald als 'machtsmisbruik'. Onzin, maar kennelijk nogal lastig om dat aan het verstand van sommigen te brengen.
    Ik denk dat Orcrist het helemaal bij het juiste einde heeft:

Zou het zelf niet beter kunnen zeggen :)

10. XeoN

XeoN Guest

Nja, [2k] gebruikte wel de verkeerde woorden toenet ja.:)
    Maar GraveHeart is by far wel et ergste... hij mag sommige dingen weleens met een korreltje zout nemen.:)

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Niet direct beter. En het is in welk opzicht je 'beter' bekijkt. Fardo weet ongetwijfeld meer als mij, en is daarmee 'beter'.

12. XeoN

XeoN Guest

Ah, wil je nou beweren dat je inteligenter bent dan de gemiddelde member ?

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Nee, dat maak jij eruit op. Ik zeg enkel dat ik voldoende weet om me goed te gedragen op het forum. Er zijn natuurlijk zat andere mensen die zich goed gedragen en zich netjes aan de regels houd, dus nee, beter ben ik niet. Maar er moet wel iemand zijn om het in de gaten te houden, voor wanneer het uit de hand loopt, of iemand de regels aan zijn laars lapt. Nu heb ik de privileges dus kan ik beter ingrijpen (wat ook van mij verwacht wordt), maar het had evengoed iemand anders kunnen zijn. Voor het zelfde geld was jij mod en ik gewoon member.

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mja klopt. Niemand is beter dan wie dan ook, de opvatting 'mods zijn beter dan members' is dan ook absoluut niet de juiste. Maar mods hebben wel een grotere verantwoordelijkheid, daar hebben ze bepaalde privileges voor gekregen en dat brengt een soort 'macht' met zich mee. Maar ik ben 100% van mening dat die macht correct wordt gebruikt. Degenen die daar anders over denken zijn altijd degenen die gekrenkt zijn doordat zij (terecht) geconfronteerd werden met een bepaalde actie van een moderator.

Graaf is direct en ad rem, soms wat kort door de bocht, maar hij heeft wel de verantwoordelijkheid over een forum met meer dan 12.000 members. Dat onderschatten heel veel mensen. De lagen modder die Graveheart over zich heen krijgt zijn dan ook absoluut niet terecht.

15. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Zo gaat het nu eenmaal in het leven.
    Als je in een bedrijf het niet eens bent met je baas wordt je ook opgeruimd of geven ze je een OW. En zoals gewoonlijk blijven ze geloven dat het bedrijf zonder hun een zooitje wordt. Niet dus.
    Waar maken jullie je nu druk om.

16. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Waar ze zich druk om maken.. Nergens. Enige wat ze willen is aandacht en onrust stoken.

Toen ik hoe en wat over deze thread aan hem vroeg antwoordde hij:
    - [..¤..De$perad0..¤.. ] ; Gunshots !!!!! take cover, Desperado NL has Arived... zegt:
    We zitten hem te stangen nerd :p
    - [..¤..De$perad0..¤.. ] ; Gunshots !!!!! take cover, Desperado NL has Arived... zegt:
    Hutkofer en ik lachen ons kapot hier op msn

Tsss, hoe triest kun je zijn?
    (Niet dat deze post van mij nou zo sportief is, maargoed. Ik had er genoeg van.)

Was al snel bekend dat ze het met een korreltje zout nemen. Dat weerhoudt me niet van een lastig/foute woordkeuze om een discussie verder te maken en je weer eens af te vragen wat ze vervolgens proberen te bedenken om je te stangen:D
    En XeoN, blijft leuke discussie he, dus de vraag. Ban ik beter dan jou, beter als jij, beter als jou of beter dan jij? :p

Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2004
  17. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

Oke Xeon ik ben het geheel met je eens dat dit geen topic had moeten worden. Ook is het totaal niet terecht dat hij vraagt om een OW omdat er echt niks mis is met jouw sig en of het nou matenaaierij is moet je maar met hem bespreken via pm want daar is dit forum niet voor.

Overigens zijn wij mods niet slimmer, beter, knapper of lekkerder (behalve ik uf kurs) maar hebben wel meer verstand van dit forum en het moderaten daarom zijn wij mods en jij niet. En als jij dan wilt dat wij dit op een normale manier aanpakken en in dit geval dus vinden dat je gelijk hebt want die OW is onnodig, ga dan niet meteen de mods lopen focken want dat is nergens voor nodig.

Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  18. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    K vind (vond) het wel een leuke sig. En al ben ik er wel een beetje mee eens. ( :) )
    Dan hebben de mods ook wat te doen he! (?)

Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Waar ze zich druk om maken.. Nergens. Enige wat ze willen is aandacht en onrust stoken.

Toen ik hoe en wat over deze thread aan hem vroeg antwoordde hij:
    We zitten hem te stangen nerd :p
    Hutkofer en ik lachen ons kapot hier op msn

Tsss, hoe triest kun je zijn?
    (Niet dat deze post van mij nou zo sportief is, maargoed. Ik had er genoeg van.)

Was al snel bekend dat ze het met een korreltje zout nemen. Dat weerhoudt me niet van een lastig/foute woordkeuze om een discussie verder te maken en je weer eens af te vragen wat ze vervolgens proberen te bedenken om je te stangen:D
    En XeoN, blijft leuke discussie he, dus de vraag: Ben ik beter dan jou, beter als jij, beter als jou of beter dan jij? :p

20. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik lees doorweg.

Voeld de mod zich beter/slimmer/...
    Komaan nou, da's zo'n discussie waar je jezelf in vast gaat zetten.
    Zonder Mods kan het wel degelijk een zooitje worden, waarom denk je dat de beste forums mods hebben? Dit is een geweldig forum (is niet om te slijmen, ik heb op geen enkel ander forum zoveel posts, en nee niet door te spammen :+)

Het kan best zijn dat sommige machtsmisbruik maken, en dat sommige dingen te snel worden gedaan door mods, maar ja. Wil je zelf mod zijn? Kan jij het forum beter in orde houden? Wees blij dat er mensen zijn dat zo zielig zijn hun leven achter hun computer als mod willen doorbrengen (sorry, ik kon het niet laten, is maar een geintje :+ Ik zit zelf erg vaak achter comp hoor :9)

Als mods je niet bevallen, ga je op ander forum kletsen, of maak je er lekker zelf eentje, ben jij de mod. En ik ben er zeker van dat als je een probleem hebt met een mod, als je een lieve PM stuurt over wat, ze zich vast niet veel beter gaan voelen om je erover te negeren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina