Yo XBW'ers Sinds kort heb ik een leuk pctje van mijn pa gekregen met een mooie 9800PRO 256MB kaartje van Club 3D. Nu is het bekend dat sommige 9800 kaarten problemen hebben met Doom 3. In doom 3 krijg je dan allerlei rode en witte kleine pixels over je hele scherm te zien. De enige manier was downlclocken. Overclocken kan ook niet met dit ding. De standaard koeling van Club 3D zijn ook niet perfect te noemen. Mijn core krijg ik niet eens op 390 of hij vertoont al artifacts. Het is dus echt een warmteprobleem. Maar om nu maar ff op mijn vraag terug te komen: welke VGA Koeler kan ik het beste aanschaffen? Van Zalman schijnen uitstekend te zijn. Maar welke type kan ik het beste nemen? Zie overige specificaties van mijn pc hieronder. Ik wil er ook graag een beetje mee kunnen overclocken. Bij voorbaat bedankt!
Zoals ik al zei is dit een bekend probleem. In de fabriek zijn sommige van deze kaarten standaard te hoog geklokt waardoor je pixels krijgt te zien. Bij andere spellen neem ik er niks van waar. Geen pixels, geen artifacts, helemaal niets. En omruilen doen ze niet eens als alle andere spellen het wel goed doen en alleen DOom 3 niet. Ik neem zowieso een nieuwe koeler om ook eens ff lekker te kunnen overklokken dus laat verhaaltjes over omruilen en garantie en weet ik veel maar rusten. Ik zou gewoon graag willen weten welke het geschikst voor mij is
dit probleem word verholpen in de nieuwe catalyst driver (4.9) Als je echt een zeeer goeie koeler wilt voor je 9800 pro`tje dan moet je een artic silencer kopen, is echt een uitkomst en je kaart is dan echt nog verder op te clocken.... maar voor nu: does eerst als je hem nog niet heb de catlyst 4.9 installeren (www.guru3d.com) succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!