ervaringen halo 2 op Power unlimited gameplay

Discussie in 'Algemeen' gestart door de bengel, 12 sep 2004.

1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Het leek mij handig om een aparte thread te maken over de ervaringen van halo2 op de PU gameplay
    dan hoeft niet iedereen zijn ervaringen te plaatsen in het halo 2 geruchten en feiten deel 5. want ik had het idee dat niet iedereen de halo 2 ervaringen wilden weten
    ik heb het trouwens niet gespeeld
    als de mods het niet met me eens zijn sluiten ze deze thread maar

Laatst bewerkt: 12 sep 2004
  2. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Toch is er nog weinig nieuws te vertellen over zanzibar toch? Maar tis toch leuk om alle verhaaltjes bij elkaar te hebben. Ik heb het niet gespeeld...

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb het niet gespeeld. Vond het onduidelijke stand, waardoor ik niet eens moeite nam om te kijken waar ik moest zijn om een paar uur te wachten voordat je even kon spelen. Heb eventjes op de schermen meegekeken, maar goed, kwam niets nieuws tegen ten opzichte van de eerdere (MP) beelden die getoond werden (op E3 bijv.).
    Wacht nog wel 2 maandjes en dan ligt die in mn brievenbus.

4. Havoc3000

Havoc3000 Bet u can't stick it

Leuk Bevonden:
    0
    Kvind het erg jammer dat ik geen Halo 2 heb kunnen spelen. Voor dat spel heb ik eigenlijk mn intree kaartje gekocht. Ook erg jammer dat ik niet zoon cool XBOX shirt heb gekregen..

5. Devil 6x6

Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond ze met die batches zo super kinderachtig doen, kommop. Kreeg je dit te horen:
    (Die batches waren die kaartjes met een nummer, en met zo'n nummer kon je halo 2 spelen)

Nah ik bedoel, ik sta daar ook niet voor mijn lol in die menigte hoor. Laten ze dan meer xboxen met halo 2 staan, zo hebben heel veel mensen alleen halo 2 kunnen KIJKEN i.p.v. SPELEN.

Ik vond HALO 2 Dus heel slecht georganiseert.

6. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    het is geroepen, maar daar gaat het niet om.

ik vond die stand ook behoorlijk klote maar ik heb wel halo 2 gespeeld.

het level was op zich niets nieuws al moest ik wel ff zoeken waar alles zo'n beetje zat. het komt er eigenlijk op neer dat je zo snel mogelijk een tweede wapen moet vinden om te dual wielden zodat je kan gaan slachten. met die smg schieten heeft niet al te veel nut. en ik vond zelf die assault rifle erg fijn om mee te schieten. ik heb ook nog ff op een ghost gezeten, je kon een boost geven maar voor de rest gaat dat ding hetzelfde.

halo2 is dus eigenlijk halo in een net even ander jasje.

7. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik had dus zo'n badge en mocht naar binnen, het was heel vet (verslavend), en ik had het enige punt gemaakt 8)

8. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was ook naar binnen en het was inderdaad heel erg vet. Alleen duurt het erg lang voordat iemand dood is. Verder een leuke game( vooral mp denk ik)

9. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik was na 1 uur wachten, zonder gek doen, één van de gelukkigen. Nee, je hoeft dus niet persé je beste hond-n**kt-hond imitatie te doen. Gewoon aardig vragen mensjes.;)

Anyway, de ervaring was behoorlijk kort. En voor iemand die Halo online dagelijks op de PC speelt wel even wennen. Ik ging meer dood dan dat ik rondliep volgens mij...8) maar dat mocht de pret niet drukken. Het zag er geweldig uit en voelde verdomd vertrouwd aan! Dual wielding was ook erg tof!! Ook weer even wennen, maar als je er goed mee om kunt gaan zal het denk ik behoorlijk wat toevoegen aan de gameplay. Granaten gooien voelde een stuk beter aan dan in deel 1. Veel precieser, ik kreeg zowaar het idee dat ik ergens op mikte met de granaat!8)

Dan de HUD, ik was bang dat door het verdwijnen van je 'levensstukjes' het overzicht op je health zou verdwijnen, dat bleek dus echt enorm mee te vallen. Door de overzichtelijke waypoints is alles nu veeel beter te vinden en heb je veel meer overzicht op wat er gaande is. Ik had het gevoel dat het in- en uitstappen van voertuigen niet echt goed verliep...of kan dat komen doordat de voertuigen al beschadigt waren?

Over voerrtuigen gesproken. Is iemand het gelukt andermans voertuig over te nemen? (Damn, die actie was ik helemaal vergeten...had wel vet geweest om uit te proberen.)

Owja, én ik had het energy zwaard even in m'n bezit!:D Ik zeg even: want ik werd meteen door 3 man aangevallen.:p Maar toch erg leuk. Al met al; topervaring!_O_

10. Huricos

Huricos Legendary

Leuk Bevonden:
    0
    Voor het grootste deel van de dag zijn Paceydre en ik er omheen gelopen (we hadden echt geen zin in dat show gedoe) maar uiteindelijk begonnen ze met shirts te gooien en gingen we er toch bijstaan.

Na een tijdje proberen te vangen en grijpen zijn we er toch helemaal voor gegaan en hebben we ons op de hekken gestort. Toen na een uur van schreeuwen (en xbox tassen/boekjes/shirts vangen) kreeg Paceydre uiteindelijk een badge in handen (wat je nodig had om te spelen) en verliet hij mij vrolijk om bij de rij te gaan staan. 10 minuten later kreeg ik een badge door een Halo2 sticker op me hoofd te plakken en ontzettend hard HALO 2 te schreeuwen (waardoor me sticker van het hoofd viel), toen probeerde iemand m'n badge ook nog te jatten, maar die heb ik een elleboogje in zijn maag verkocht (moest hij maar normaal doen).

Ik holde naar de rij en al snel zag ik Pacey dromerig naar buiten wandelen. Hij kijk mij verbaasd aan en zag m'n big smile en de badge en gaf mij een big smile terug. Dat was de enige vorm van communicatie die we nodig hadden, we snapten elkaar helemaal.

Eindelijk kwam mijn nummer op het scherm, ik liep verheugd naar binnen alwaar ik het volgende zag:

http://alterego.lionhead.net/site/misc/DSCF0003b.JPG

Ik keek een tijdje mee met de persoon voor me en probeerde in alle macht te herinneren wat ik ook al weer in de Halo2 multiplayer filmpjes van een tijdje terug had gezien. "hoe kwam ik het snelste bij het zwaard?" en "hoeveel schoten van een SMG kost het om een ghost op te blazen?" ik wist net het antwoord op de 1e vraag weer (die ik het belangrijkste vond) en toen kon ik al plaatsnemen.

Het volgende scherm verscheen voor mijn ogen:

http://alterego.lionhead.net/site/misc/DSCF0006b.JPG

Ik heb geen idee wie ik was aangezien ik zo snel alleen maar "YOU killed blabla" kon lezen, maar das ook niet erg. Het spel begon al gauw, ik had geen tijd om foto's te maken dus ik zal het maar zo goed mogelijk beschrijven:

1e ronde:

Zanzibar beatch verscheen voor mij, ik keek naar m'n armen en zag blauw, dit vertelde mij genoeg: Ik was met het blauwe team en mijn missie was om rood z'n kont te schoppen, niet blauw, en als het even kon de rode vlag stelen (heel eventjes schoot een red vs blue aflevering door m'n hoofd, maar er was geen tijd). Ik liep vooruit en probeerde m'n crosshair op de warthog te richten en dit ging verrassend lastig, maar het was me duidelijk waarom; m'n looking pitch was inverted. Razend snel vloog ik door het start menu en gelukkig (in tegenstelling tot de eerste Halo) kon ik het daar veranderen, binnen 5 seconden was ik weer terug in het spel. Ik rende naar de warthog maar helaas was er iemand al voor mij ingesprongen, dus nam ik plaats achter de nieuwe LAAG die exploderende kogels afvuurd (anders dan die van de scorpion's). De wielen van de warthog spinde en hij stevende vooruit, maar al snel zag ik mijn fout in: m'n chauffeur zuigde! ik zag hoe de arme 'hog heen en weer slingerde en vol tegen een muur aanknalde, waarna hij maar weer moeilijk naar links reed. We kwamen van de muur af en ik zag meteen een blur van rood, ik schoot en m'n eerste kill had ik geclaimed.
    De 'hog knalde weer tegen een muur en ik besloot snel om uit te stappen, maar het was al te laat. Een SPNKR raket knalde tegen de grond net bij onze achterwielen en we spinde over de kop voor een volle 3 seconden, daarna vloog ik er uit maar de 'hog knalde tegen mij aan en ik was op slag dood.

Nieuwe spawn nieuwe kansen, ik zag een ghost voor me en stapte direct in. Ik schoot een paar keer en teste de nieuwe boost functie en al gauw wist ik het, ik zal haar veel gebruiken in deze match. Ik ging per turbo naar de basis en schoot een rode spartan neer en knalde tegen een ander op, ik werd beloond met een verfrissende "thump" en een trilling in m'n controller waarna de spartan een goeie 5 tot 10 meter verder vloog. Ik raasde vooruit en besloot toch uit te stappen, ik moest nou eenmaal bij die vlag komen. Ik pakte ergens een 2e SMG op en begon te schieten op een spartan voor mij, helaas was ik vergeten dat ik met bijde triggers moest schieten, dus m'n eenhandige firepower was niet opgewassen tegen de shotgun van de tegenstander en ik werd beloond met mijn eigen deathscene.

Deze keer spawnde ik dichter bij de rode basis (net achter de muur) en pakte ik snel dichtbij een plasma rifle op. Dit, samen met met mijn SMG in de andere hand, zorgde voor behoorlijk wat firepower (ik kon blijven schieten wanneer ik de SMG herlade want je hoeft de plasma rifle niet te herladen). Ik zag een teamgenoot met de rode vlag en besloot hem te helpen, op weg terug naar het strand fragde ik 2 tegenstanders waarna m'n maat door een mounted turret neergehaald werd, ik probeerde nog de vlag te pakken maar ook ik was niet opgewassen tegen de vernietegende kracht.

(hierna kan ik me niet herinneren wat er allemaal gebeurde, behalve dan dat ik behoorlijk bezig was mijn ghost als bulldozer te gebruiken)

laatste kans, ik greep een ghost en stevende op de basis af. Een vijand in de weg kreeg een ghost in zijn nek en een ander werd verkocht op wat fatale plasma wonden. bij de zij ingang van de basis parkeerde ik m'n ghost en stormde ik naar binnen. Gek genoeg was het daar leeg dus pakte ik de vlag en maakte dat ik weg kwam. Eenmaal buiten zag ik dat m'n ghost weg was, maar gelukkig kwamen 2 maten me te hulp. We stevende naar het strand, het rode team was niet optimaal bezig en m'n maten konden de minimale tegenstand gemakkelijk aan. Op het strand was het even zoeken maar ik vond de plaats voor de vlag, met nog 4 seconden te gaan plaatste ik hem en was de 1e ronde voorbij.

2e ronde:

Ik bleef blauw maar nu waren de rollen omgedraaid, we moesten onze vlag verdedigen. Nu zag ik eindelijk m'n kans, ik deed de recente Halo2 video na en klom met wat sprongen naar boven. Nu rende ik een kleine heuvel op en stormde naar rechts, schoot de verankering van de generator ding en zag hoe de brug naar beneden viel. Ik rende over de loop brug en wachte tot dat de draaischijf zo stond dat ik in de smalle opening kon vallen en dan naar het midden van de generator kon springen. Ik was nu de trotse eigenaar van DE plasma sword. nu sprong ik naar beneden maar het was niet mijn lot om iemand te killen met het zwaard. M'n tegenstander was een spartan in een ghost, en het kwam niet bij me op om van wapen te verwisselen met Y. na wat granaten te gooien en missen werden mijn wonden me fataal en viel ik dood neer.

Ik besloot nu om het zwaard maar te laten voor wat het was, ik bezat nog niet de skills om hem goed te gebruiken. Dus ik ging maar weer vrolijk bezig roodjes te vermoorden met 2 wapens of een ghost.
    Na wat goede gevechten werd ik wakker uit m'n killing trance en merkte ik dat de vlag was gestolen. Ons team stond voor en ik was niet bereid het rode team het een gelijke stand te laten maken. Dus ik greep een ghost en stormde naar het strand. De laatste seconden gingen in, ik zag m'n doel voor mij en maakte slim gebruik van m'n boost. De ghost schoot vooruit, over een heuveltje, en belande recht achter de vlag dragende spartan die, niets vermoedend, de neus van mijn trouwe ghost in zijn rug kreeg. Weer die "thump" van genot en de arme spartan vloog 15 meter vooruit en knalde tegen een boom, de vlag volgde hem in een sierlijke boog. Hierop zei de presentator aan de microfoon dat dat "behoorlijk pijn moest doen" en dat "het een mooie kill was om de match mnee te eindigen".
    Ik racede vooruit stapte uit en rende naar de vlag maar het hoefde al niet meer. De timer stond op nul en de match was voorbij, rood had geen vlag gescoord.

De xbox medewerker maakte het winnende team bekend, BLAUW.

wat gejuich van 4 mensen (waaronder ik) maar eigenlijk ook droefheid. De hemelse 10 minuten waren voorbij.

Ik liep naar buiten en kreeg een xbox t-shirt in mijn handen geduwd van de lieftallige dame, toen greep ik een ontzettend gave Fable poster en liep ik verder. Daar stond Paceydre voor mij, lachend. Ik lachte terug en vrijwel tegelijk zeiden we iets in de trend van: "Wat was dat vet".

Halo2 blew my mind. Het is een gameplay genot, de physics zijn geweldig, de map was mooi in elkaar gezet, alles was weer goed gebalanceerd, de voertuigen waren vet, de graphics waren geweldig (met name de spartans en voertuigen, de graphics van deze omgeving deden veel aan het oude denken(maar dan gedetaileerder). Het was gewoon een genot. nog 2 maanden wachten, tot die tijd zal ik pronken met mijn badge waar met trots op staat geschreven:

"I Played Halo 2, Long before you"

PS. excuses voor typfouten.

11. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben vandaag naar PU gameplay geweest. Kheb echter geen halo 2 gespeeld. Dit omdat de stand (een hokje waar een paar mensen in konden) me eerst onduidelijk was. Toen ik even stond te kijken hoe het ging kon ik het niet helpen dat er het gevoel; Flikker maar op met jullie k*t halo2! in me op kwam. Er stonden enorm veel mensen om de stand heen en die moesten allerlei stomme dingen doen ("jongens jongens draai je om, en als je word aangetikt krijg je een poster of een petje of misschien wel een pasje om naar binne te gaan") om een kans te maken dat ze een stom kaartje kregen zodat ze naar binnen mochten. Toen had ik ineens wel het geduld om gewoon te wachten tot het spel uit was. :mad: Niet cool dus.

12. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    klinkt goed! nu moet ik nog ff live aanschaffen want deze mp lijkt me zeker leuk!

13. FabianNL

FabianNL Guest

erg mooi verhaaltje! en super bedankt!
    en die badge wil ik ook! die is echt super vet gewoon :p

14. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Even een vraagje: Hoe zit dat nu met je shield? Werkt dat nog steeds net als in Halo 1 of hebben ze het veranderd?

15. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt nu nog wel een schild, maar geen lifebar meer. Je schild regenerate. Als je shield op is kan je nog een klap of 3 verdragen.

16. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Wat mensen al niet voor een game doen:). Het klinkt erg vet man! Goed verslag man!

17. Mc Nappy

Mc Nappy Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    1
    Het doet wel goed om te zien hoe waanzinnig gek sommige mensen zijn om uren aan te schuiven voor slechts enkele minuutjes Halo 2 te kunnen spelen in een level die iedereen al wle op videos gezien heeft :) Was ovnlangs in London op Gamestarslive enzo ook toevallig, en daar zag je de mensne bij opening gewoon spurten richting Halo 2 stand :D

Zelf wel niet gaan aanschuiven, had toch al een uitgebreidere build gespeeld ervoor (zie sig) :)

18. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Echt mooi verhaal Huricos _O_, maarja ik heb Halo 2 drie keer gespeeld een keer in Londen op het Game Stars Live Event waar je dus als een gek Slayer zit te spelen, wat ik dus veel beter vind dan Capture the Flag, omdat je gewoon continue in battle zat het was gewoon ieder voor zich, ik tegen 9 man je bent gewoon zo in trance je shiet en doet een melee om zeker te weten dat die goed doodvalt dan komt de volgende alweer voor je neus gespawned granaat onder ze poten, die gast komt rennend en vliegend naar je toe, nadat ik me een weg had gevochten naar het midden van het level pakte ik die energy sword en sloeg er 3 man mee dood toen ik een headshot kreeg, kort daarna na hevig battlen was de ronde afgelopen.
    Toen een week of 2 later had ik Halo 2 weer gespeeld op de PU Gameplay, maar liefst 2 keer, ik had makelijk een derde keer kunnen gaan maar toen had ik wel gehad want CTF viel tegen met overeenkomst tussen Slayer, maar toch was een hele kick om Halo 2 te spelen, maar bij CTF had je wel wat meer tijd om te verkennen in vergelijking met Slayer, ik neem aan dat jullie CTF wel zo beetje kennen nadat über verhaal van Huricos. Anyway see you at 11-11-2004 at Live ;)

Greetz Martini

19. xboy007

xboy007 Guest

waarom zou je gaan blaffen als een hond terwijl je gewoon halo combat evolved kan spelen en je precies dezelfde ervaring hebt.

20. Hoi pipeloi

Hoi pipeloi Guest

Dat is correct en tevens juist :+

Deel Deze Pagina