[speedtest]connectie

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door greenbean, 16 sep 2004.

1. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    hoi,

Ik heb thuis twee computers die via een draadloos netwerk aan elkaar hangen. allebij zijn ze ook verbonden met chello (classic). Nu heb ik nogal een vreemd probleem. Als ik op mijn computer boven naar speedtest.nl ga en ik doe de test voor connectie, dan krijg ik een ongelooflijk lage uitslag ong. rond de 100 :'-( . maar als ik op de computer beneden dit probeer dan krijg ik wel een behoorlijke uitslag. btw de computer boven is de "host" van het netwerk. Zelfs als ik het netwerk afsluit krijg ik nog steeds een hele lage connectie.

kan iemand mij helpen :confused: alvast bedankt.

2. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    uuh, ik heb het ook gehad. keek er niet zo naar, maar op onze "hoofd" computer is het normaal. maar als die toch goede verbinding maakt is het toch goed :{ of ligt dat nu aan mij :+

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je het probleem altijd al gehad !!!

Het probleem kan worden veroorzaakt door een verkeerd ingestelde snelheid van de netwerkkaart.

Ga naar eigenschappen netwerkkaart in het Apparaatbeheer.
    Bij Geadvanceerd heb je de mogelijkheid om de snelheid te veranderen ,
    ( Duplex-mode , Rate ).
    Bij staan de computers die werken met XP of W2000 op Auto , de computer die met WindowsME staat op 10Bases Half Duplex.

Voor mijn wireless netwerk gebruikt ik 128bit Encryptie en merkt bij geen enkele pc/notebook een verschil in snelheid.
    Mijn Xbox is verbonden met een UTP kabel en werkt ook op de maximale snelheid.

Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  4. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    bedankt voor je reactie. ik ga even een paar keer testen om te kijken of er verandering in in zit ;)

Deel Deze Pagina