American Football spellen (Madden, ESPN football, NFL Fever)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Winter, 16 sep 2004.

1. Winter

Winter lichtelijke held!

Leuk Bevonden:
    0
    American Football spellen, Wie weet er iets van?

Hierbij mijn Edit na advies van moderator Nemesis
    Ik wil heel graag een American Football game aanschaffen, maar ik weet niet welke. Ik ben nog niet heel erg bekend met alle regels (maar ook zeker geen leek meer) en moet het dus nog redelijk leren. Met dit in jullie achterhoofd hoop ik dat jullie mij een advies kunnen geven over welk spel ik het beste kan aanschaffen:
    - (het net uitgekomen) Madden 2005
    - ESPN Football
    - NFL Fever
    of moet ik volgens jullie, omdat ik nog niet echt heel erg bekend ben met het spel (en met name alle uitgebreide en ingewikkelde plays) gaan voor de mayhem game NFL Street?!

Wat ik HEEEEEEEL belangrijk vind in deze game zijn natuurlijk de graphics maar bovenal de gameplay en gebruikers vriendelijkheid. Zoals ik al zei, ik ben niet zo heel erg bekend met de game en wat ik in geen enkele review kan terug vinden of er ook plays worden uitgelegd in de game etc.
    X-Box Live! zou erg welkom zijn, maar geen must...aangezien ik gewoon een goede game wil die mij het spel van American Football kan leren

hoor graag van jullie!
    groeten Krijn

Laatst bewerkt: 17 sep 2004
  2. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je beter reviews kan gaan lezen van deze games, ik (en waarschijnlijk veel meer mensen hier op het forum) kunnen je niet helpen als het gaat om je eigen smaak. Dus ik zou wat reviews gaan lezen.

3. Winter

Winter lichtelijke held!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al heel veel reviews gelezen, maar ik ben juist benieuwd naar de mening van mensen hier die de spellen n bezit hebben of hebben gespeeld

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    wil je via live spelen??

Ik heb NFL Street een paar keer gespeeld en ik moet zeggen dat ie best tof is(ik hou normaal niet van Football en snap de regels ook niet echt)Je moet je niet echt verdiepen in de regels en de tactics en je kunt al redelijk snel een paar toffe touchdowns maken.

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Titel aangepast.

Normalieter zou ik een thread als deze sluiten omdat dit vaak resulteert in een opsom-topic.
    Ieders idee wat een goede football game maakt is anders natuurlijk.

Echter dit zou een thread kunnen worden waarin deze spellen besproken kunnen worden.
    Let er alleen wel op dat het geen opsomming wordt van opmerkingen als "madden moet je nemen", etc.

Graag dus posts goed onderbouwen, ervaringen met het spelen etc.

Winter, als je even je post wil editen met b.v. wat je echt zoekt in een football game
    dan kan deze thread uitdraaien op een discussie en niet op een opsomming..

6. Winter

Winter lichtelijke held!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat dacht ik dus ook al, maat idd...wel minder dat die niet via LIVE! kan...maar goed, ik zei al dat dat geen must is

Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  7. Winter

Winter lichtelijke held!

Leuk Bevonden:
    0
    Edit is verwerkt, lees allen boven!
    Thx Nemesis!

8. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelf NFL Fever 2003, het is een leuke game alleen wat het nadeel is dat je wel moet wennen aan de tactieken die je vanzelf leert in de single player. De gameplay is erg leuk vooral als je op Live gaat dan weet je zeker niet wat de tegenstander gaat doen. Maar als je NFL Fever koopt zou ik wel de nieuwste kopen (2004, 2005?)

Greetz Martini

9. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb Madden NFL 2004 op de PC een tijdje gespeeld en ik moet zeggen dat dat wel een goed spel is. Daarvoor kende ik ook helemaal niks van American Football maar via Madden kun je het wel leren, hoewel dat ongeveer gaat zoals met Fifa, een beetje trial-and-error. Bij Madden kun je zelf een play kiezen of met een knop Madden (die commentator) een play laten kiezen. Je kunt met een knop ook het overzicht van de play realtime zien (pijltjes waar ze heen lopen) en dan speel je. Ik had wel problemen met de knoppen in het begin (met controller is dat natuurlijk makkelijker) en die moest ik wel uit m'n hoofd leren, maar verder had ik het spelen vrij snel door. Moeilijk is wel de careermode (Owner Mode) waar ik het aankopen van spelers en rookies aantrekken nog helemaal niet doorhad.

10. Winter

Winter lichtelijke held!

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, dit zijn dingen waar ik iets aan heb...bedankt jongens!! Nog meer?!

11. Winter

Winter lichtelijke held!

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn toch zeker nog wel meer mensen hier die deze spellen ooit gespeeld hebben en hun ervaringen met me willen delen?!

12. Sumo

Sumo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NFL Street is leuk maar meer ook niet. Het is een echte arcade spel. Ik, als football liefhebber, heb hier nog geen 2 dagen plezier aangehad. Als je een football game met meer diepgang wil hebben dan zijn ESPN Football of Madden een betere keuze. ESPN is grafisch fantastisch met goed, soms leuk, commentaar (ook al is het al 3 jaar hetzelfde dus het gaat een beetje vervelen). Wat mooi is dat het je het gevoel hebt dat je naar een wedstrijd kijkt die op tv wordt uitgezonden. Er is eigenlijk niet zoveel op aan te merken behalve dan dat het misschien iets meer arcade is dan Madden.
    Madden is grafisch minder maar meer een simulatie dan ESPN. De presentatie/commentaar is (zoals de afgelopen jaren) afgrijselijk.
    Beide spellen (ESPN/Madden) hebben de mogelijkheid om meerdere seizoenen te spellen (ik geloof een seizoen of 30). Dit is bij Madden beter uitgewerkt (althans dat vind ik). Beide spellen zijn live te spellen mocht je dat interessant vinden. Ik kan niet zeggen welk spel je moet kopen want met beide kan het niet fout gaan, maar als je het aan mij vraagt is Madden 2005 net iets leuker dan ESPN.

Veel plezier met welk spel je ook kiest.

13. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    In dat geval raad ik Madden aan: Madden heeft meer mini-games en kleine tutorials die je helpen 't spel te begrijpen.
    Daarnaast heb je niet zo heel veel keus als je de 2005 competitie wilt spelen: alleen Madden komt op tijd uit, Sega/ESPN heeft nog geen release date (en kwam verleden jaar pas na de Superbowl in europa uit), en NFL Fever komt niet uit (na jaren van teleurstellende verkoop).

14. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb NFL fever 2003 en NFL 2K3(van sega dus), Ik vind ze allebei ongeveer even goed. Grafisch ontloopt het elkaar weinig en qua gameplay ook niet echt. Misschien is NFL fever wel iets toegankelijker (tutorial). Met geen van 2 zal je een miskoop doen.
    Ik heb ooit eens madden gespeeld, die vond ik toen een stuk minder lekker spelen...

Al wil je NFL fever 2003 van me kopen, ik wil er vanaf. Hij is in top staat en te koop voor zo'n 10 euro incl. verzendkosten.

15. Winter

Winter lichtelijke held!

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, allemaal bedankt voor jullei comments! ik heb er echt veel aan gehad. Na het lezen van de reviews en jullie posts en na het spelen van een demo van NFL Fever heb ik besloten deze laatste te kopen van Sen. Voor dat bedrag kan ik er nooit een miskoop aan doen en kan ik voor weinig geld bekend raken met het spel van American Football. Bevalt het me dan kan ik daarna altijd nog 1 van de nieuwere kopen zoals ESPN of Madden!
    iig bedankt!

Groeten Krijn

Deel Deze Pagina