XP / Account Probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DiaLogical, 15 sep 2004.

1. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Help. Probleem is als volgt.
    Windows XP wilde niet meer opstarten vanwege een corrupt register. Zelfs in veilige modus opstarten wilde niet meer. Helaas had ik geen systeemherstelpunt aangemaakt |:- . Nu heb ik een paralelle installatie gemaakt dus staat windows XP 2x op mijn PC.....maaarrrrr
    Het echte probleem is dat mijn zusje haar documenten niet meer kan openen omdat voor haar oude account de map documtenten protected is.
    Is er een manier om dit te omzeilen?? Hoe moet ik anders te werk gaan om die oude XP te herstellen (lsass.exe error bij het opstarten)

Ik heb ook geprobeerd om de recovery cd te gebruiken, maar dan zou ik de optie R (recover) moeten krijgen ..die zie ik echter niet

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    probleem had ik ook... die documenten ben je kwijt... was ook NIEMAND die me kon helpen...

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    als admin opstarten en jezelf eigenaar van de bestanden maken, ook gedaan.

4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    aint that a b*tch :mad:
    ik kan wel als admin opstarten van mn nieuwe xp maar dan ben ik nog niet de beheerder van die documenten op mn 'oude' xp ..dus dat werkt niet

5. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Wel dat werkt wel, heb je XP professional?? Dan moet je gewoon met rechtermuis knop die map kunnen overnemen, nooit gesnapt hoe goed die beveiliging dan eigenlijk is..maar goed gewoon met share of zoeits kun je die map overnemen, tenminste in XP profesional zeker in home durf ik het niet te zeggen..

6. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    kan in ieder geval niet met home edition en met professional waarschijnlijk ook niet. Hij is namelijk niet beveiligd door de windows versie waarmee ik opstart maar een andere windows versie die nog op de computer zit..als ik nu dus rechtsclick op de desbetreffende map krijg ik de melding dat hij beveiligd is.

7. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al geprobeerd om de bestanden in DOS te bemachtigen?

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ik weet niet precies hoe ik het gedaan heb, maar met home gewoon in veilige modus als admin kon ik met een rechtermuisklik die map van mij maken, en daarna openen

9. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals ik al eerder beschreef kan ik windows niet in veilige modus opstarten, dus werk ik vanaf een parallele installatie.

@Riff: Vanaf Dos heb ik het geprobeerd, maar lukt niet..zelfde beveiligingsmelding.

in ieder geval bedankt voor jullie replies

10. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    kickflip

11. UTADDICT

UTADDICT unreal b00n

Leuk Bevonden:
    0
    Druk tijdens het opstarten van je pc op F8, je start dan systeemherstel, dan herstelt windows automatisch je register door een automatisch herstelpunt aangemaakt door windows zelf. Als het goed is blijven je docs ongedeerd.

>>>> let niet op wat ik hier zei, ik ben ff op zoek gegaan en dit is niet de manier, ik post de goede wel als ik um vind <<<<

|:- ok laat maar, is een beetje jojo effect maar ik zou de manier die ik hierboven heb uitgelegd tog maar proberen, ik heb de garantie gekregen dat het werkt.. |:-

Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  12. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    F8 is toch veilige modus?

13. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voorwaarde is wel dat je "simpel delen" (dacht dat het zo heette in XP) uitgeschakeld hebt zodat de 'advanced' mode aanstaat:

1) Gewoon rechtsklikken op die map en naar het tabblad beveiliging gaan. Je krijgt dan inderdaad de melding dat je geen rechten hebt maar dat negeer je dan gewoon.
    2) Klik dan op de knop geavanceerd
    :cool: ga naar tabblad eigenaar en klik op je eigen naam of de groep administrators (als je daar lid van bent natuurlijk, want je moet admin rechten lokaal hebben).
    4) Vergeet niet het vinkje bij "eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"aan te zetten en klik dan op OK.
    5) Je kan dan op het tabblad beveiliging jezelf toevoegen. Misschien krijg je wel eerst de melding om overneembare machtigingen uit te schakelen maar dat vinkje staat toch daar meteen onder.

Het kan wel zo zijn dat je nadat je jezelf toegevoegd hebt en full control gegeven hebt, je toch nog een keer op de knop advanced moet drukken om daar eenmalig een vinkje te zetten bij het opnieuw instellen van machrigingen aan alle onderliggende objecten.

Hoop dat je hiermee verder komt. Lokaal kan je altijd eigenaar worden. Ook al betreft het een andere installatie. Enige verschil is dat hij de SID (security identifier) van het useraccount dat wel rechten heeft niet herkent en in plaats van een naam de SID aangeeft.

Laatst bewerkt: 4 okt 2004
  14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    dit kan werkt dus niet (zie ook boven)..windows is zodanig beschadigd dat op deze manier opstarten niet lukt

@ securer..thanx...ga ik proberen

15. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het net geprobeerd maar hier begint het probleem al
    ik heb XP Home en geen Pro
    in home kan je Simple File Sharing niet uitzetten
    :'-(

16. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is waar ook (was ik even vergeten).

Twee opties om dit op te lossen:
    - booten in safe mode (F8). Dan krijg je ook in XP Home de security tab bij de eigenschappen van een folder
    - command prompt mode. Open een dos prompt (start - uitvoeren - cmd), type cacls en bekijk dan alle opties die je voorgeschoteld krijgt even. Zal vast ook wel veel help over te vinden zijn via google.

Ik denk dat de eerste optie, in safe mode, het makkelijkste is, want dan kun je mijn bovenstaande lijstje weer volgen.

Laatst bewerkt: 1 nov 2004
  17. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop dat het lukt..probeer ik vanmiddag.

Deel Deze Pagina