Alacatel speedtouch 510 vraag.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Hoosie, 20 sep 2004.

1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb een vraag over het alcatel speedtouch 510 modem.
    dit modem werkt ook als router, en er zitten 4 netwerpoorten in.
    Nu zegt mijn vader dat wanneer je vaak een kabel verwisseld in de poorten. dat je dan het modem na een paar keer kan weggooien omdat het daar kapot van gaat.
    nu is mijn vraag klopt dit, of is dit grote onzin???

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een connector zal meer slijten als je vaker een kabel verwisselt. Maar waarom zou je steeds kabels willen wisselen? Er zitten niet voor niks 4 poorten op?!
    Je kunt er ook nog een switch achter hangen om het aantal poorten uit te breiden.

Het andere nadeel van kabels wisselen is dat je steeds andere IP adressen krijgt toegewezen (als je DHCP gebruikt). Dat is erg lastig met Xbox LIVE en port-forwarding.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Nog nooit problemen mee gehad. We hebben thuis regelmatig kabeltjes verwisseld. Nu we geen router hebben verwisselen we kabel regelmatig van pc en nog niets gemerkt dat het er kapot van gaat.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit is grote onzin ... het kan wel zijn dat je kabeltje stuk kan gaan ... als je het echt lastig vind zou je kunnen overwegen om een hub of switch te kopen ...

5. Dutch Raven

Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    idd Fardo, je kabel zou eerder stuk gaan dan je netwerkpoort, ik verwisselde (voordat ik nog geen kabel door de muur had gelegd) ook altijd mijn kabel, 2 a 3 keer per dag. Alleen mijn kabel was ligt versleten, en de poort werkt nog steeds uitstekend hoor :D

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ok. ik verwissel hem niet vaak, zo'n 2 a 3 keer per maand. want we hebben hier 4 pc's plus mijn xbox dus als ik erbij moet met mijn xbox moet ik altijd een kabel verwisselen.
    maar erg bedankt. ik zal het tegen mijn vader zeggen.

7. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    of je koopt voor 20€ een switch of een hub steek je dat ene kabeltje wat je normaal in je xbox stopt in je hub of switch en je hebt ipv 4 poorten 7 poorten

suc6

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Heeft je vader een opleiding gehad of krijgt hij een uitkering? want deze uitspraak laat niet echt zien dat hij bijster intelligent is.

Deze onzin ligt in hetzelfde straatje dat je monitor kapot gaat als je spelletjes speelt, of dat je xbox kapot gaat als je hem midden in het laden uitzet.

Daar zijn die dingen allemaal voor gemaakt, het enigste wat kan slijten als je de kabeltjes eruit haalt is het kabeltje zelf (omdat daar het klem mechanisme op zit).

Grote onzin dus en ga maar lekker kabeltjes eruit trekken en erin duwen want het kan geen kwaad, ook niet na 389211x

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    he niet fucken met m'n vader ok.. waarschijnlijk heeft hij dit gewoon gezegd om te zorgen dat ik er mee stop omdat hij bang is dat het kapot gaat.
    maar goed, het komt amper voor dat ik een kabel verwissel, omdat er neit zo vaak 4 dingen tegelijk worden gebruikt hier. maar in ieder geval bedankt voor alle info.

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Zo vader zo zoon

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    wat probeer je nou te doen man??? ik zeg toch niks verkeerd, en jij begint mij en me familie belachelijk te maken. wat is jou probleem?

12. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hij zal het mogelijk uit bezorgdheid gezegd hebben, heel begrijpelijk. Dat neemt niet weg dat een hubje of switch wel handig zal zijn.

13. The Ambassador

The Ambassador Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jonges jonges wat een agressie hier :p

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Kabels wisselen leidt onherroepelijk tot slijtage, maar dat geldt bij vrijwel alle kabels. Het modem blijft wle goed, maar de kabels en ingang kunne beschadigen en dan kan dat oplange termijn problemen opleveren. Dus, je vader heeft gelijk, maar overdrijft. pas als je heel vaak kabels erin en eruit haalt is er sprake van slijtage.

Deel Deze Pagina