jahallo, BIJNA iedereen hier zit maar klakkeloos te brullen dat games/g.industrie geen schuld/verantwoordelijk heeft.. ok, geen schuld maar wel een verantwoordelijkheid toch? of zijn gamers dan echt zo dom als ze afgeschilderd worden? de vergelijking geweld in films met geweld in games vind ik lulkoek, bij film ben je een passief toeschouwer en bij games moet ' jij ' zelf moorden, dit maakt toch een wereld van verschil, zeg nou zelf.. natuurlijk heb ik ook virtueel meer dan genoeg ' mensen ' afgeknalt, dat is ook niet erg maar het moment dat de hele gameplay alleen maar draait om het sadisme van ht moorden ( manhunt) wordt het een beetje ziek denk ik en dat zal in de toekomst steeds erger worden, vrees ik... wij als gamers moeten ons toch achter de oren krabben over welke richting het heen gaat met de industrie en noiet klakkeloos alles eten wat op ons bordje wordt gedeponeerd, het heeft hoe weinig dan ook toch invloed op je je bent wat je eet.....
De gamesindustrie doet wat ze doen kunnen, leeftijdsrestrictie, vanaf daar is het aan de verkopers hoor!
Ik geef toe, ze hebben wel gelijk! maar toch zou het niet goed zijn als dit in nederland gaat gelden. zoal spartan2 al zij: Daar is e leeftijds sticker voor, Ik vind dat je als je ouder bend je zoon/dochter moet behoeden voor fouten, en als je weet dat ze dit soort spellen niet aan kunnen het gewoon verbieden dit is mijn mening
Ja , een goede opvoeding begint nog altijd bij de ouders, zij zijn de verantwoordelijke personen die op hun kinderen moeten toezien , en als het er op aankomt hun verantwoordelijkheid op te nemen en hun kids verbieden om bepaalde games te spelen.
HET IS ALLEMAAL BULLSHIT...MENSEN MOETEN DE REALITEIT EN SPELLETJES KUNNEN ONDERSCHEIDEN EN KUNNEN ZE DAT NIET...MOETEN ZE IN BELGA DIE MENSEN FF EEN TIJDJE IN EEN INRICHTING KWAKKEN! Altijd zijn er weer mensen die met van dit soort onzin aankomen, omdat dat de enige manier is waarop ze stemmen kunnen winnen...