Sorry hoor, maar dit begrijp ik dus niet. Je kiest een console toch op basis van z'n huidige en toekomstig spellenaanbod, prestaties, extra functies e.d., maar toch niet om wat de "grote meute" doet? Het doet me een beetje denken aan de huidige discussie waarin sommigen beweren dat iemand die een PS2 koopt, maar een mainstream meelopertje is en wie een Xbox koopt een echte hardcore gamer zou zijn. Wat een onzin
Wat betreft de huidige generatie consoles heb ik ze uiteindelijk allemaal gekocht omdat ze ieder bepaalde games hebben die ik perse wilde spelen. De PS2 was echter de enige die ik destijds bij de launch heb gekocht (rond de 1100 ouderwetse guldentjes), maar dat was ook niet meer dan logisch. De andere consoles waren toen immers nog niet in zicht en het was toch een flinke stap vooruit van de PS1 naar de PS2. Ook was het verdomd leuk om vrienden jaloers te maken met m'n verhalen over de pracht en praal van de games die ik al speelde terwijl zij nog met die "ouderwetse" games bezig waren
Toen de Xbox uiteindelijk uitkwam moest deze zich ook eerst nog maar eens bewijzen als blijvertje op de markt en ik heb dan ook eerst maar eens de kat uit de boom gekeken alvorens ik hem aanschafte. Uiteindelijk heb ik er geen spijt van gekregen en ik kijk dan ook zeer uit naar z'n opvolger. De GameCube is voor mij echter een console om erbij te hebben en niet echt een absolute musthave, ondanks een aantal ijzersterke titels. Met zijn opvolger zal het waarschijnlijk niet anders zijn.
Of ik uiteindelijk de aankomende next gen consoles gelijk bij de launch zal kopen ligt maar net aan het prijskaartje, de games, de onderlinge verschillen en het aanbod aan games op de huidige consoles. Mocht deze immers nog voldoen dan hoef ik eigenlijk ook weer niet meteen over te stappen op de nieuwe generatie. Maar misschien hebben ze ook wel weer bepaalde launch titels die zo goed zijn dat je ze als gamer wel meteen moet hebben. Kortom twijfels, twijfels en nog eens twijfels. Maar weet je wat, we zien het wel als het eenmaal zover is
Laatst bewerkt: 18 sep 2004