Xbox named official console of World Cup 2006 Microsoft Corp. has signed a sponsorship deal with Fédération Internationale de Football Association (FIFA), soccer's world governing body, that will make its Xbox gaming console the official console of the 2006 FIFA World Cup, the company said Friday. "You're going to see a large amount of World Cup and FIFA-related promotions over the next few years," said Peter Moore, corporate vice president of Microsoft, announcing the deal at the Tokyo Game Show. Electronic Arts Inc. is producing a "FIFA Soccer 2005" game, which will be available for the Xbox. The FIFA 2006 World Cup is scheduled to be held in June and July 2006 in Germany. Bron EAT that Sony
Blij ben ik er niet mee. PS2 heeft nu de rechten voor F1 games, nou krijgen wij Fifa WC, straks gaan ze alles opsplitsen. En daar wordt je niet blij van, als je maar 1 console hebt. Maarja, geld kan voor sommigen een hoop betekenen.
misschien word er dan wel meer verkocht... want altijd bij champions league wedstrijden staan er playstation 2 borden enzo om het veld heen. maar ik had nog nooit xbox borden gezien..
zoals [2k] al zei, zo gaan ze alles op splitsen... zin & geld om alle consoles te kopen heb ik niet, en die footbal reeksen intereseeren mij ook al niet, maar dat is dan mijn mening tegenover die f1 dat nu op de ps2 is zouk ik veel liever hebben... jammer genoeg kon die licentie niet bij ea blijven... begin bang te komen datek de verkeerde console heb gekocht... al bennek trouwe xbox fannaat, dit zint me niet :-( ms xbox
Maar van de andere kant is het goed dat MS mee gaat doen om zoveel mogelijk licenties te krijgen. Het opsplitsen was toch al bezig, Sony maakte veel reclame i.s.m. de UEFA Champions League enzo....Dus zo grijpt MS er een beetje op in zodat Sony niet meer 'weg kaapt' [om het ruw te zeggen].
Dat ps2 nu de rechten heeft voor F1 spellen vind ik niet leuk, ik wil zo graag een leuke xbox live F1 spel, recent met ook de nieuwe banen als bachrein! greetz wooly
Tja als ze nu alles gaan opsplitsen zal dat idd niet zo geweldig zijn. Mij boeit het niet egt of de reclame van PS2 of Xbox langs komt, als er maar games uitkomen voor de Xbox die ik leuk vind is alles goed
yep en anders is er de pc nog daar komen ook altijd f1 games voor uit tis wa anders dan de xbox maarjah das dan pech
Dit is een stap in de goede richting van M$ deze reclame's zullen aardig wat naamsbekend opleveren. Sony lukte dat erg goed door in de champions league campagne te voeren.(mede daardoor kochten vaders bv. een Ps2 voor hun zoontje) Dan is het ook logisch dat de naam "Xbox" ook in M$ z'n volgende console gebruikt zal worden.Je gaat niet vooor het laatste levensjaar van een console nog flink campagne voeren.das miljoenen investeren in een naam die je over een jaar niet meer gebruikt.
Voor de Xbox is dit natuurlijk super goed nieuws. Als je nagaat hoeveel keer "Xbox" in beeld zal komen, dat moet wel invloed hebben op de verkopen. Maar aan de andere kant, 2006, is dat niet iets te laat? Of gaan ze dan al reclame maken voor de opvolger van de Xbox?