Beeld staat niet gecentreerd

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XBOXminded, 25 sep 2004.

1. XBOXminded

XBOXminded Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo hallo,

Ik heb een nieuwe xbox neergezet en aangesloten op de kabels (RGB) van mijn oude box. Nu staat mijn beeld niet meer in het midden. Het staat teveel naar links.

Ik had er met mijn oude box nooit last van maar nu ineens wel. Ik ben al in het dashboard bezig geweest om de instellingen te wijzigen. Ik heb alles al geprobeerd. Van letterbox tot breedbeeld, maar niks helpt. En ik kan nergens een allign optie ofzo vinden.

Wie heeft de oplossing???

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Stekkertje eropnieuw indoen?

3. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien (had iemand anders) stond je oude XBox op 50 Hz en staat je nieuwe op 60 Hz, daardoor kan het beeld ook verschuiven.

4. XBOXminded

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de stekkertjes er ondertussen al tie keer in-en-uit gehaalt. Ik heb zelfs een andere scartingang op mijn TV gekozen. Maar helaas...

Mijn nieuwe draait op 50 Hz, volgens mij mijn oude ook, ik zal nog eens proberen wat ie op 60 doet... ik had niet verwacht dat het beeld daardoor kon verschuiven dus nog niet geprobeerd. Bedankt voor de tip!

5. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Probeer de standaard kabel van je nieuwe xbox anders eens....

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja als je tv geen RGB ondersteund gaat je beeld iets naar links, heb ik ook. Al sinds mijn dreamcast :)

Het is wel te corrigeren, maar alleen in games waarni je het beeld kunt verschuiven zoals Soul Calibur 2

7. XBOXminded

Leuk Bevonden:
    0
    Het vreemde is dat mijjn TV er geen problemen mee had met mijn oude xbox. Ik dacht dat die instelling van 60 Hz werkte, maar helaas, het staat nog steeds te ver naar links.

Ik ben bang dat ik hem toch maar meteen ff na moet laten kijken

8. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook al geprobeerd wat Dutchbastard zei? (met behulp van de nieuwe scart kabel aansluiten)

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Inderdaad, volgens mij ligt het eerder aan je kabel dan aan je Xbox.

10. XBOXminded

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu inderdaad even met de originele kabel geprobeerd en dan staat het beeld recht.

Blijft vreemd dat mijn oude xbox geen problemen had met de kabel (die is dus 100% goed!), dus ik heb MS maar ff gebeld. En het ligt zeker weten aan de xbox. Het signaal dat door een RGB kabel wordt doorgezonden verschilt van de standaardkabel. Het kan zijn dat de xbox de gegevens niet helemaal lekker doorgeeft en omdat een RGB mer infomatie te verwerken heeft gaat het eerder fout.

Met andere woorden; de xbox zend een verkeerd signaal, maar een standaardkabel geeft die info niet door aan de TV, een RGB daarintegen wel.

De xbox gaat dus nu terug naar de winkel en dan maar hopen dat de nieuwe er geen last van heeft.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

Laatst bewerkt: 1 okt 2004

Deel Deze Pagina