Een winkel kan altijd nog afzien van een verkoop. Iemand hoeft niet per ce te kopen als de prijs niet klopt. Mensen denken dat ze in hun recht staan, maar uiteindelijk komt het er op neer dat de winkel niet wil dat er stennis komt in de winkel. niet alleen de desbetreffende klant kan weg blijven. maar ook andere klanten kunnen hierdoor weg blijven. (=minder omzet )
Als er eenmaal een overeenkomts is gemaakt. (dmv bijvoorbeeld een bon) kan het niet meer omgedraaid worden.
Zo kan deze winkel nu ook zijn prijzen veranderen tenzij je een bevestiging hebt gekregen van de winkel. Als ze met een officieel mail adres (denk ik) sturen dat je game word verstuurd met de prijs van bijvoorbeeld 25 euro heb je bewijs en zou je het pas moeten krijgen voor die prijs.
prijzen zijn in principe altijd voorbehouden. totdat je betaald hebt. je bent niet verplicht tot een aankoop dus.
Ik weet niet of mijn verhaal echt waar is maar lijkt me opzich wel logisch
of het enige foutje in mijn verhaal zou misschien zijn dat een winkel verplicht prijzen vermeld moet hebben staan (waarschijnlijk bepaald percentage, er kan altijd een schapkaartje/sticker missen). maar ik denk dus dat het wel allemaal onder voorbehoud is.
Waarschijnlijk zijn er ook weer andere wetten voor digitaal aanbieden en gewoon in een winkel. MAar het zal in grote lijnen wel overeen komen.
Laatst bewerkt: 27 sep 2004