Hallo luitjes, Ik heb een beetje een rare error/glitch in mn windows xp die nogal vaak optreed. Het volgende gebeurt redelijk vaak: -Voor een seconde krijg ik een blauw scherm met een hele lap tekst er op (niet het standaard windowscrash scherm geloof ik) -Na die seconde 'knalt' mn computer uit en begint gewoon weer opnieuw op te starten alsof er niets aan de hand was edit: Niets wordt gesaved. Weet iemand hoe dit komt, wat kan ik er aan doen?? Het is zwaar irritant. Ik heb dit scherm nu meerdere malen gezien en ik pikte er iets uit met memory blablalba....ik kan het niet echt lezen, want zoals ik al zei, het scherm is na een seconde weer weg. seystem specs: AMD athlon 64 3200+ 1 gig ram Geforce 6800 GT Windows XP met sp2 (was ook voor de sp2 al een probleem) mvg
Geeft toch aan dat er een of andere blue screen of death optreed .... kan zijn problemen met je geheugen ... miscchien recentelijk nieuwe hardware/drivers geinstalleerd .... Mogelijkheden zijn soms legio voor dit soort dingen.
Zou aan je geheugen kunnen liggen. Draai Memtest86 even om dit te controleren. Je moet even opletten dat je de MS-DOS versie download, en niet de Windows versie . Instructies staan op de site als ik het goed heb . Wat voor'n voeding gebruik je eigenlijk?
wat is een systeemherstel?? Worden dan al mn aplicaties verwijderd....want dat is namelijk geen oplossing voor mij :{
Het zou eventueel ook aan de voeding kunnen liggen. 350W zou voldoende moeten zijn, maar er zit veel verschil in specificaties tussen merk voedingen. De ene 350W is de andere niet . Heb je Memtest al gedraaid? Anders zou je even op het stickertje v.d. voeding kunnen kijken, wat de specificaties zijn. Je moet kijken naar het amperage op de 12V, 3,3V en 5V lijn. Heb je nog meerdere hardeschijven en/of optische drives in je pc zitten?
de pc is samengesteld door alternate.nl .. ik heb 1 hd (80 gig ide) en 1 dvd rw Ik draai zware grafische spellen etc makkelijk...(dat vreet toch meer stroom?) Het probleem komt voornamelijk naar voren als ik meerdere applicaties tegeliojk draai als: winrar quickpar newsbin Ik denk dat deze aardig wat ram kunnen vreten en dat het daar fout gaat. Ik heb een iso cd gemaakt voor boot zodat ik die memory test kon doen. Uitslag bij test 5 (ik weet niet waar test 5 voor stond): 1488 errors. De andere tests 0 errors Ik ben bij test 10 geloof ik gestopt...het duurde wel erg lang. Zijn die ram latjes misschien gewoon kapot? Ik heb garantie als het goed is..
Goed geheugen zou géén fouten moeten geven. Dit zou de oorzaak kunnen zijn. Ik zou morgen even met de technische dienst van Alternate bellen en je bevindingen voorleggen.