Bittorrentsnelheid verhogen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Alex V, 3 okt 2004.

  1. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de laatste tijd er nogal last van dat downloads niet harder gaan dan 5 a 10 kb. Dat ligt aan het openzetten van poort 6881 tot 6889 schijnbaar. Dat heb ik dus (volgens mij) gedaan maar ik snap hier ook maar de helft van, maar de snelheden blijven slecht. Heeft iemand een tip? Mijn torrents gingen eerst soms met 100kb of meer. En het ligt niet aan het aantal seeds want het is bij heel veel torrents.
     
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    daar heb ik nu ook al last van!
    /Mod .. Een ss dat illegale activiteiten weergeeft is ook tegen het beleid. - Orcrist
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2004
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dat je in je router je poorten open hebt gezet moet je het in ABC of in Azureus ook nog doen
    als je het programma alleen laat werken op de poorten die je open hebt gezet gaat ie als het goed is weer op de gewone snelheid


    edit: en je moet natuurlijk wel geduld hebben en niet verwachten dat het in 1 seconde op de 100 kb zit
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  4. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Vreemd, toenet had ik 0,5KB/s, en daarna 10KB/s en nu weer 0,5KB/s.. waardeloos:mad:
     
  5. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik kom niet boven de 10 eigenlijk. Bij Azureus kun je 2 dingen instellen:

    Enable tracker on port: Dan heb ik 6882 ingetikt maar dan krijg ik een foutmelding: UPNP forward mapping failed on 6882 of zoiets.

    En een inkomende luisterpoort: daar heb ik ook 6881.

    Ik vind dit allemaal nogal vaag, snap niet dat dit voor veel mensen geen probleem is.
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij mij gaat ie eindelijk sneller, je moet ook bij je upload snelheid niet 0 invoeren, maar ongeveer wat je Inet aankan
     
  7. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Azureus werkt super en is zeer gebruiksvriendelijk.
    Het ligt eraan hoeveel mensen het naar je toesturen. Het kan vaak maar met enkele kb's gaan, maar soms ook met 250 kb/s.
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    dat heb ik ook maar is gedaan aleen valt ie dan helemaal stil.Ik blijf ook zo`n geel gezichtje houden.En dat heeft te maken met een NAt fout ofzow los je dat op door die poorten open tezetten op je router (was ik al van plan maar kan er niet bij via mijn kant van de pc)

    edit.bij zenders staat dit 0 (2) en toch download ik :confused: beetje vaag of niet
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  9. Kurupt

    Kurupt G-Unit

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik BitComet, das een superhandig en overzichtelijk programma dat alle instellingen van je Internet Connection scant en zich daarop aan aanpast. Uiteraard blijf je natuurlijk wel afhankelijk van het aantal seeders...
     
  10. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik je ABC? Als je torrents groen zijn heb je de juiste poorten op je router/firewall openstaan. Zijn ze geel dan kunnen er geen nieuwe verbindingen gemaakt worden en gaan je downloads steeds langzamer.
     
  11. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    ik gebruik gewoon de normale bittorrent client, ik upload met 65 maar kan maar downloaden met 15, hij gaat soms 20 ofzo maar meestal zit ie rond de 10, dit schiet echt niet op. Heb er altijd last van, zelfs als ik met m'n laptop op school zit en ik upload met 100 kan ik maar downloaden met 20 ofzo. CRAP
     
  12. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand van jullie hoe je de maximum seeds hoger kan zetten bij bitcomet
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nope srry maar ik heb ook het zelfde probleem als alex v en anderen.Die luister poort open gezet. aleen blijf ik een NAT fout houden (als iemand weet wat dit inhoud please tell me)ne mijn overall speed met azureus is daarom ook niet veel sneller als de normale bittorent
     
  14. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    als je een router hebt (waarschijnlijk wel) moet je ff UPnP aanzetten bij je settings, dan werkt alles weer goed :) (bij mij iig wel)
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    jah ik heb dus die FAQ doorgelezen en daar staat dat die UPnp beter niet aangevingt is als je router dit niet onderstuent dus ik heb bij mijn router gekeken en ik kon daar niks van vinden dat ie dat onderstuende of dat ie optie aanwezig was
     
  16. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je voor je xbox niet ook een aantal poorten opengezet? Voor je bittorrent programma moet dit op dezelfde manier, maar dan voor het IP adres van je PC.
     
  17. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    sorry maar:

    WAT?!


    niet lullig bedoelt maar gebruik leestekens svp, is een veel voorkomend probleem. :) ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2004
  18. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    uhm ik heb nu dat azureus en die heeft automatisch poorten opengezet bij m'n router. Alles leuk en aardig maar die smileys blijven geel voor m'n torrents. dat unpn ofzo staat ook aangevinkt. Ik upload met 40 en download met 6... grrr
     
  19. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.736
    Leuk Bevonden:
    9.051
    ik weet eigenlijk niet zo goed hoe je de poorten open moet zetten. ik heb een sweex router met ingebouwde switch.
    Heeft iemand ervaring hiermee?
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2004
  20. gerjan

    gerjan Guest

    Ik denk dat je upload de download dan knijpt, zet je upload lager
     

Deel Deze Pagina