Het zijn de tegenstanders, de verkoopcijferkanonnen voor zowel Sony als Microsoft. Ik vind het alleen jammer dat van Killzone zoveel bekent is (Single en Multiplayer) terwijl je van Halo 2 bijna alleen maar van Multiplayer krijgt...
Mmmm... De jongens van Eurogamer hebben Killzone kritisch bekeken, en via de single gameplay toch wel wat bedenkingen geuit, lees het volgende artikel maar eens: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56566
Zoveel games heb ik niet op mijn ps2 met een slechte framerate en jongen die framerate van 20 halo heeft een framerate van 30 loopt toch ook niemand om te zeuren. En slecht speelbare games heb ik ook niet op mijn ps2 en grafisch is killzone echt niet in de minderheid ik vind het ongeveeer even mooi als halo 2.
Op een of andere manier ben ik bang dat Halo 2 teveel op Unreal gaat lijken dus verwacht ik nu nog meer van Killzone maar tijd zal het leren.
Offtopic: Idd, Halo loopt idd op 30 fps en vaak minder, maar daar hoor je idd niemand over omdat het Halo is. Halo kent namelijk behoorlijk veel behoorlijke framedrops, waar ik mij toen behoorlijk aan heb gestoord.
Idd, daar hoor je niemand over lullen ik heb er ook behoorlijk wat last van gehad trouwens En ik haat framedrops!
Ik heb er niet enorm veel last van gehad. Bij co-op gebeurde het weleens ja, maar het spel werd er verder niet onspeelbaar door. Als ik gewoon campaign speel heb ik (bijna) nooit last van framedrops. Heb je PAL-60 aan staan? Dat maakt bij Halo een redelijk verschil. Nu over het onderwerp.. Killzone van wat ik er van gezien heb ziet het er geweldig uit, maar ik twijfel over de speelbaarheid.
Ik heb net The Making of Killzone gezien op de Sony DVD die bij de PU zat, en het ziet er waanzinnig uit!! Ja, had PAL 60 herz aanstaan.
Als ik heel eerlijk ben spreekt killzone me ook meer aan het verhaal,de wapens je tegenstanders.Van wat ik heb gezien ziet het er gewoon onwijs tof uit vette sfeer.Maar goed halo 2 word gewoon top op xbox live dat weet ik nu al.Maar al moet ik echt gaan kiezen kies ik voor killzone.2 duimen omhoog voor guerrilla
Dude, are you blind or something ? Killzone ziet er wel zeker slechter uit dan halo 2, Bij killzone wordt geen AA gebruikt en zijn de textures van laag niveau, integenstelling met Halo2, hier worden veel meer polygonen gebruikt, en halo 2 is veel scherper, gedetailleerder en er wordt gebruik gemaakt van AA. Dus als jij zegt dat Killzone niet onder doet voor halo 2, dan ben jij blijkbaar al snel tevreden met ( middelmatige / laagstaande ) graphics. Although ik wel moet zeggen dat killzone er voor de ps2 goed uit ziet.
Ik ben het helemaal met wouter xbox eens.ik heb die dvd die bij de pu zat ook gekeken en het ziet er echt onwijs vet uit.Jammer dat we nog zo lang moeten wachten tot 29 november maar goed tot die tijd hebben we natuurlijk halo 2 *)
HALO2 & Killzone gaan ruleren maar ik denk dat killzone ietsje beter zal zijn! dat vindt ik toch aan de screens en trailers te zien !
De Trailer van Killzone is echt Cool, dat hele leger ziet er echt super mooi uit, Petje af voor de mensen die dat filmpje in elkaar hebben gezet!
Heb de site van Killzone even bekeken plus de filmpjes etc (die ik nog niet gezien had). Het mooie aan Killzone is dat ze een sfeer zoals in Band of Brothers en Saving Private Ryan hebben kunnen neerzetten in een futuristische omgeving. Klinkt raar, maar het is net WOII in de toekomst. Als je naar de trailer kijkt is het al direct duidelijk dat zo ook uit die oorlog inspiratie hebben gehaald. Heel erg goed gedaan. Pluspunt is ook dat ze de stijl en sfeer door verschillende settings hetzelfde hebben kunnen laten aanvoelen (van wat ik heb kunnen zien). Wapens zijn ook erg mooi en het herladen ziet er erg goed uit. Enkel zou hier wat variatie geen kwaad doen. Als laatste klinken de online functies erg interessant.. Ik ben benieuwd hoe het singleplayer aspect afweegt tegen het multiplayer. ..maar het geluid dat nu in het spel zit is niet van een geweldig niveau en dat heb ik het met name over de voice acting en het ontbreken van muziek. Ik neem aan dat er nog wel wat muziek in de achtergrond komt of ander achtergrond geluid. Dan de voice 'acting' (als je het dat wilt noemen), klinkt absoluut nergens naar. Het haalt de 'kwaliteit' van de Counter Strike stemmen niet eens of nauwelijks. Maar daarvoor zit het spel natuurlijk nog in de ontwikkelings fase. Zelfde verhaal voor de AI, bedroevend, maar ik neem aan dat ze daar ook nog mee aan de slag zijn (tijdrovend). Dan mijn grootste 'probleem' met Killzone, de gameplay. Ik kan niet zeggen dat ik sta te springen om het te spelen als ik een filmpje zie. Het ziet er erg mooi uit, maar het ziet er niet enorm leuk uit om te doen. De beweging van de speler lijken erg sloom en lomp en alles ziet er 'staged' uit. Geen mooie open slagvelden waar je zelf uit kan zoeken hoe je het gaat aanpakken, maar steeds vrij smalle omgevingen. Het ziet er allemaal wat lineair uit. Anyway, het zou niet eerlijk zijn om Killzone af te rekenen zonder het een keer te hebben gespeeld. Ik klink dan niet erg positief, maar ik kan eerlijk zeggen dat dit de (enige) titel is waarvoor ik een PS2 zou kopen. Bovendien worden de ruwe kantjes vast opgeknapt voor de release. Dan de onvermijdelijke 'vergelijking' met Halo 2. H2 wint wat mij betreft moeiteloos van Killzone, maar nogmaals, dat maakt Killzone niet tot een slechte game. De redenen dat Halo 2 mij meer trekt zijn het verhaal, de gameplay, de (Live) multiplayer en de graphics. Alles in Halo 2 is wat mij betreft net een treetje beter. Bovendien is Bungie een meer ervaren developer dan Guerrilla.
Ik heb een multiplayer filmpje gezien van Killzone op duitse game televisie en dat zag er behoorlijk gelikt uit.
Killzone lijkt me wel wat minder, doordat het mindere graphix, minder goed verhaal en minder groots en meeslepend.
mijn keuze gaat naar Halo 2, maar ik heb die preview gezien van killzone en dat ziet er ook niet slecht uit. Maar tja ik heb geen ps2, en ook al had ik een ps2, dan zou ik mij GTA San Andreas kopen