[PC] XBOX en psp linken!

Discussie in 'Games' gestart door JAGUAR, 5 okt 2004.

1. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    PSP te verbinden aan Xbox spelsysteem
    04/10 - 09:01 · PSP, het nieuwe draagbare spelsysteem van Sony Computer Entertainment, zou volgens enkele spelontwikkelaars ook een verbinding kunnen maken met het Xbox spelsysteem van Microsoft.

Eerder bekend, was al de mogelijkheid om de draagbare PSP aan te sluiten op een PC en het PlayStation 2 spelsysteem. Via de PC kunnen er dan media-bestanden worden uitgewisseld, terwijl de PlayStation 2 koppeling voor het uitwisselen van speldata gebruikt kan worden. Nu schijnen verschillende documenten, bedoeld voor spelontwikkelaars, melding te doen van een verbindingsmogelijkheid met het Xbox spelsysteem.

Deze mogelijkheid wordt door experts bestempeld als 'opvallend, doch slim'. Dat de PSP aan een concurrerende spelcomputer kan worden gekoppeld, klinkt ongelooflijk. 'Onafhankelijke spelontwikkelaars zoals Electronic Arts, Atari en Ubisoft zouden hun Xbox spellen dezelfde verbindingsmogelijkheden kunnen geven als de PlayStation 2 versie’.

Enkele verbindingsmogelijkheden, waarbij de PSP en de PlayStation 2 op elkaar aangesloten zijn, zijn onder andere het downloaden van speldemo’s naar de PSP, het uitwisselen van opgeslagen spelbestanden en het vrijspelen van bepaalde spelonderdelen.

Dit zou dus ook beschikbaar moeten zijn voor een aan de Xbox gekoppelde PSP.
    De PSP zal in maart 2005 in de winkels liggen.

-VL

bron:
    http://www.sengamer.nl/nieuws.php?id=131

en:

Op Sen Gamer lezen we dat Sony’s PSP misschien ook in staat is om verbinding te maken met de Xbox. Het was al bekend dat de nieuwe portable aangesloten kan worden op de Playstation 2 en de pc, maar nu schijnen er verschillende documenten in omloop te zijn waarin vermeld wordt dat de PSP ook in contact kan komen met Microsofts Xbox. Experts noemen deze stap slim en opvallend, omdat onafhankelijke spelontwikkelaars hun Xbox-spellen nu dezelfde connectiemogelijkheden kunnen geven als de PS2-versie. De verbinding kan gebruikt worden om bijvoorbeeld opgeslagen spelbestanden uit te wisselen.

Er is nog meer nieuws op PSP-front: Gamespot News meldt dat verschillende analisten denken dat Sony de release van de draagbare spelmachine zal uitstellen. PJ McNealy van American Technology Research heeft zich in een rapport hardop afgevraagd of Sony zijn software wel voor elkaar heeft voor de Japanse releasedatum in december dit jaar, omdat de software die werd getoond op de Tokyo Game Show pas vijftig tot zestig procent gereed was. Wanneer het apparaat toch in december gelanceerd wordt is het volgens de analist waarschijnlijk dat er een vijftal minder spellen beschikbaar zal zijn dan oorspronkelijk het plan was, een tweede mogelijkheid is dat de lancering wordt uitgesteld tot januari 2005 of later.

Wanneer de uitstelling enkel te wijten zou zijn aan softwareproblemen loopt de Amerikaanse releasedatum (maart 2005) geen gevaar volgens de analist, maar als er ook hardwareproblemen zijn kan ook deze datum opgeschoven worden tot bijvoorbeeld juni. Piper Jaffray is het eens met McNealy wat betreft een waarschijnlijke verplaatsing van de releasedatum, maar verwacht dat de Amerikaanse release uitgesteld zal worden tot november 2005. Als verklaring hiervoor geeft de analist aan dat er wel degelijk sprake zou zijn van hardwareproblemen, zoals een koelingsprobleem en een te korte levenstijd van de batterij. Deze zullen de lancering van de PSP met zekerheid vertragen, aldus Piper Jaffray. Nu december steeds dichterbij komt is de verwachting dat Sony spoedig informatie zal vrijgeven over de precieze releasedatum en de prijs van het draagbare gametoestel.

PSP (kleiner maar nog steeds groot)

bron:

http://www.tweakers.net/nieuws/34541

Wat vinden jullie ervan?
    Handig om straks te kunnen linken tussen je psp en je xbox?
    Het is naar mijn mening wel handig voor Splinter Cell en dat soort spellen,

Post hier je mening

2. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    als die psp tenminste betaalbaar wordt lijkt het mij wel wat, maar of sony hier zo blij mee is... :)

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Sony ontwikkelt dat ding zelf, dus denk je niet dat ze er blij mee zullen zijn als ze zelf hebben besloten om dat ding Xbox-compatible te maken?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mjah sengamer is op zich een vrij nieuwe site, maar wel betrouwbaar ... maar imho is het eerst zien dan geloven .... ;) ... daarnaast is het een dappere zet van Sony

5. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is natuurlijk de grootst mogelijke bullshit. Ga leuk producten maken voor je grootste concurrent op het gebied van consoles. Lijkt me niet echt slim en is natuurlijk gewoon dik gelul.

6. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    dat is toch slim zo bereiken ze ook de mensen die een ps2 en mensen met een xbox .en voor hun zelf zitten er geen risico's aan

7. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor voordeel zou sony er aan hebben dan? :confused:

8. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    nou mensen die twijfelen tussen de psp en dat ding van nintendo die nemen dan de psp omdat ze daar op hun xbox er ook iets mee kunnen

9. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Als sony hier niet blij mee zou zijn zou het niet mogelijk zijn, sony maakt dat ding en zouden dit eruit kunnen halen toch!? :confused:

greetz wooly

10. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als of ik iets van sony aan me xbox wil setten? dagt et niet, ik ben trouw aan microsoft (A)

11. Napstar991

Napstar991 Gamen is een hobby!

Leuk Bevonden:
    0
    Niks voor mij. :)
    Sony (al heb ik zelf ps2) :confused:
    Heb ut gehad met dat ding, om de zoveel tijd vernieuwen... :mad:
    Bah.

12. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn julie getrouwd dan? 8)
    Lijkt mij wel leuk trouwens als het waar is en je er ook echt wat aan hebt.

13. Endorim

Endorim The Homertrix

Leuk Bevonden:
    1
    Kom op das toch een briljante strategie..dan is het dus mogelijk om ook nog de markt op te gaan voor XBOX-mensen. Die zullen nu ook sneller zo'n ding aanschaffen..je beperkt je dus totaal niet meer tot de markt voor de PS-aanhang. K zou hem zelf nie kopen maar ben dan ook een arme student...Tis in mijn ogen een goed idee!!

14. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heeft Microsoft Sony wat geld gegeven, en btw waarom zou je de psp kopen als er de DS van Nintendo komt *)

15. thedutchterror

thedutchterror Noobienoobienoobie

Leuk Bevonden:
    0
    omdat mij de DS een dom apparaat lijkt terwijl de psp volges mij egt super word :+

16. thedutchterror

thedutchterror Noobienoobienoobie

Leuk Bevonden:
    0
    omdat mij de DS een dom apparaat lijkt terwijl de psp volges mij egt super word :+

17. Phoenix NL

Phoenix NL ...

Leuk Bevonden:
    1
    PSP word echt te gek denk ik. Kheb er al superveel filmpjes van gezien en er zitten zelfs 1st person shooters op. Ook Gran Turismo 4 zag er super uit.

18. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Waarom zou MS Sony hiervoor geld geven :confused:

19. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Er was toch iets waardoor sony microsoft gelf moest geven, blueray dacht ik , maar weet het niet zeker

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Microsoft heeft alleen een patent op bepaalde Codecs , maar deze gaat hoogwaarschijnelijk de PS3 toch niet gebuiken.
    Philips en Sony zijn de uitvinders van de BlueRay !!!!!
    Sony werkt nu aan een Blueray disc van maar liefst 200 GB.
    Philips werkt aan een blueray disc van maar 1½ cm doorsnede , die gebruik kan worden in bij voorbeeld een digitale video/foto camera.

Laatst bewerkt: 5 okt 2004

Deel Deze Pagina