goedkope spellen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door deures, 5 okt 2004.

1. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Gcshop levert alleen in Nederland.

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Play.com heeft helemaal geen verzendkosten, zoals ook op de site wordt aangegeven :)

3. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Zoals overal op de site staat: Free shipping, betekent zoveel als geen verzendkosten ;)

te laat :p

4. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    pcgames -> play.com
    consolegames budget -> play.com
    consolegames nieuw -> gcshop.nl

5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mss soms 60€ maar veel nieuwe zijn toch 69€.
    En 60 is nog steeds 10€ duurder dan gcshop.nl.
    Er MOET toch ook zo'n site bestaan voor belgie??

Kent iemand deze??
    http://www7.cd-wow.com/
    lijkt heel erg goedkoop!

6. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik had gelezen dat er geen verzendkosten bij kwamen. Maar toen ik Terms and conditions las kwam ik op dit.
    Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen of er nog extra kosten bij komen. Dus gewoon alle extra kosten. Verzendkosten, belastingkosten of wat dan ook.

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Officieel is het zo dat als je iets uit het buitenland besteld je daar douanerechten (voorheen invoerrechten), accijns en BTW over moet betalen. Accijns wordt echter alleen berekend bij produkten als alcohol, parfum, tabak enz. Games, dvd's, cd's en boeken vallen hier buiten. Dan houd je dus over douanerechten en BTW. Bij de eerste is het afhankelijk van wat het bestelde produkt heeft gekost hoeveel je moet betalen en met de BTW komt er 19% van de waarde van het pakket bij. Per zending bestaat er echter een vrijstelling tot 22 euro, zolang je aankoop dus daaronder zit hoef je niets te betalen.

En nu de praktijk :)

Ik bestel nu al een paar jaar via allerlei buitenlandse sites (Amerika, Engeland en Australie) en ik heb nog nooit met het hierboven gemelde verhaaltje te maken gehad, ook al zat ik boven het bedrag van 22 euro. Tevens is het zo dat die sites op het pakketje moeten aangeven wat de waarde er van is en zij geven dan gewoon altijd een lager bedrag op dan het in werkelijkheid is, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Alleen wanneer het om een echt groot pakket zou gaan kan de douane argwaan krijgen en deze openen om het te conroleren, maar bij bijv. Play.com lossen ze dit heel simpel op. Bestel je meerdere dingen tegelijk sturen ze alles in aparte pakketjes op. Op die manier blijf je altijd onder die 22 euro per zending zitten.

Er is dus in feite niet zoveel aan de hand en je kunt gewoon zonder problemen bij Play.com bestellen. Het enige wat je dus hoeft te betalen is de prijs van het artikel en verder niets. Geen verzendkosten en geen belastingen.

8. fillem

fillem Sterkman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bestel al jaren bij play.com (EU en Internationaal) en heb nog NOOIT problemen met ze gehad. Er kwam een keer een DVD niet binnen, na 2 weken emailtje sturen en er wordt een nieuwe opgestuurd.
    Kosten die op de site staan zijn de kosten die je betaald (dus inclusief verzendkosten).
    Heb verder ook nog nooit problemen gehad met importbelasting (volgens mij, zolang een pakje zo door de brievenbus kan, letten ze er niet op).
    Je kunt er dus met een gerust hart bestellen.

9. Vuilnisman

Vuilnisman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. fillem

fillem Sterkman

Leuk Bevonden:
    0
  11. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je bij play.com betalen met creditcard?
    Kan iemand niet voor mij bestellen ofzo
    Ik heb geen creditcard :)

Waar staan budget dingen trouwens op die site?

en 30 pond is toch niet zo goedkoop of wel?
    Zijn ook wel spellen voor 9 pond
    is dat 22 euro??
    En zijn dat pal versies?

Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  12. fillem

fillem Sterkman

Leuk Bevonden:
    0
    ja, je hebt een creditcard nodig.
    Normaal, als je een collega was oid zou ik het zo voor je doen maar ik ken je niet _0/

13. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    damzz
    Hoe kan ik collega worden dan :p

Hmmz ze hebben hier ook geen fuzion frenzy :mad:

14. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    10 pounds is 15 euro, 30 pounds is dus 45 euro, erg goedkoop dus voor new releases.
    Gebruik niet het euro valggetje om de prijs om te rekenen, je wordt dan geflest.

15. deures

deures Deures groet NEC

Leuk Bevonden:
    0
    kickje

16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.339
    Heb net effe opgezocht, 29.99 pond is 43 euro. Dat kost PES 4, verkrijgbaar op 19 november 8)

Fucking goedkoop.

17. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb er bij Amazon Amerika wel 1x mee te maken gehad, toen kwam er bij een pakketje van +/- E50,- toch nog weer een tientje bij... maar de doos die er voor die twee dingen (cd en dvd) omheen was gedaan, was ook belachelijk groot... bij play.com nog nooit problemen gehad!!! (zijn ook best snel)

Deel Deze Pagina