Wat is een goed tekenprogramma voor de pc?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door maXiman, 5 okt 2004.

1. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik heb onlangs bij de aldi zo'n plaat gekocht waar je op kan 'tekenen' met zo'n pen erbij. Nu zat er een tekenprogrammaatje bij; art dabbler..ik vond het niet uitgebreid, en paint vind ik ook een beetje standaard...weet iemand een beetje een professioneel tekenprogramma?

Greetz,

Maximan

2. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Photoshop? :p

3. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tekenprogramma ken ik niet, maar met Flash kun je wel hele leuke dingen doen als je zo'n pen hebt. Ikzelf heb Flash 5 maar er zijn al veel nieuwere versies zoals Flash 7 MX.
    Met Flash kan je zelf filmpjes maken zoals je ze waarschijnlijk wel een keer op internet bent tegengekomen.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Corel Draw , is een programmma met héél véél mogelijkheden.

Via de site van Corel kan je de trail versie downloaden.
    Omdat de mogelijkheden gigantisch zijn is het bestand dat je moet downloaden ook gigantisch ( 185 Mb ).

Krijg bij de installatie van de trailversie een fout melding !!!
    2x 185 MB voor niets gedownload :mad: :mad:

Laatst bewerkt: 5 okt 2004
  5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Zou je Gerjan of Wendy even moeten PMén die weten vast wel hoe en wat :)

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je tekenen :). Vind die car tunes ook wel vet ;).

([​IMG])

7. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    adobe illustrator

niet photoshop want photoshop is een foto bewerkingsprogramma daar kan je niet mee tekenen

8. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    wat een bullshit !

photoshop word ook door pro`s gebruikt om te tekenen hoor |:-

9. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou dan zijn die "pro's" flink lomp, ik zit zelf in die branche en ik ken niemand die photoshop gebruikt om te tekenen.
    over wat voor pro's heb je het trouwens want er word natuurlijk wel veel met photoshop gedaan zoals het bewerken van tekeningen enzo of kleine aanpassingen. ik zag trouwens dat jij grafisch vormgeven doet, dan zou jij dat toch moeten weten? Alleen al omdat photoshop geen vectors gebruikt werkt het al veel minder om mee te tekenen.

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  10. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik gebruik OpenCanvas een japans tekenprogramma , werkt erg goed en is erg uitgebreid. Je kan er erg mooie dingen mee maken. En voor Photoshop , ik gebruik het om tekeningen in te kleuren, maar een goed alternatief is toch ook Illustrator of Corel Painter .:D

11. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is die trial zo'n 15 dagen trial? (corel paint)

12. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gast...photoshop is niet voor tekenen. Heb je ooit de tekentools wel eens geprobeer?? Die gare pen-tool enzo, dat is gewoon te kut voor woorden. Ook heeft ie nauwelijks vector-support, wat voor een tekenprogramma wel vereist is.

Photoshop is, zoals de naam zegt, een gigantisch uitgebreid photobewerkingsprogramma, maar tekenprogramma, als in cartoons/concerpt art/"schilderijen" e.d., nee...

EDIT: Carlito zegt dus precies wat ik bedoel :)

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    ligt er aan wat voor iets je wilt gaan tekene he....
    als je gewoon 'dingen' wilt gaan teken zou ik voor photoshop gaan

maar als je meer in richting van bouwtekeninge gaat zou ik autocat neme, maar denk niet dat dat hier het geval is....
    (best loze reply eigk als ik hem zo door lees)

14. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik wil inderdaad gewoon een beetje tekenen, het vaakst teken ik minipieces etc. ik wil ook een beetje een goede spraycantool enzo :cool:.

15. Kappy

Kappy koekenbakker

Leuk Bevonden:
    0
    heh om eerlijk te zijn vindt ik paint vet goed als tekenprogramma, je hoeft er niets voor te downloaden en het is hartstikke simpel, en als je er een beetje goed in bent kun je er ook mooie dingen in maken

16. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Windows Paint gebruik ik zelf altijd, heb er zelfs de Grabbed By The Ghoulies tekenwedstrijd hier op XBW.nl mee gewonnen. En ik maak er achtergronden voor me Games Factory Games mee. Ik zou Photoshop idd voor nabewerking gebruiken, niet voor het tekenen zelf. Corel Draw is ook een hele goeie, maar lang niet mee getekend...

17. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Paint Shop Pro 8. incl Vectors (dacht ik) !

18. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Photoshop gebruikt trouwens wel vectors hoor, maar niet interessant voor te 'tekenen' (enkel de pen tool, dewelke in illu trouwens ook nog eens uitgebreider is..), dit wist je vast wel al, ik zeg het maar voordat iemand die slimme opmerking maakt ;)

Zelf heb ik een Wacom Graphire 3 (ook een tekentablet) en gebruik zelf altijd Illustrator CS (ook voor flashes te maken --> in flash -> import to library -> gewoon de EPS selecteren..) werkt geweldig!

Als je de drivers goed geïnstalleerd hebt kan je ook dikkere lijnen neerzetten naargelang je harder drukt etc etc (op mijn wacom allessinds). Ook door de pro's wordt dit eigenlijk altijd gebruikt om te tekenen (lees: tekenen!) en vaak ook om logo's te maken (vectoren).

Het enige nadeel wat ik zo meteen zou kunnen bedenken is de ietwat steile leercurve (wanneer je geen ervaring hebt met dit soort proggies (photoshop))...

Een gratis trial is te downen op adobe.com.

19. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dank je wel! ;)

20. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan in ieder geval redelijk photoshoppen, dus zal ik het eens proberen! thnx!

Deel Deze Pagina