BIOS van je PC???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door jackson, 6 okt 2004.

1. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heej ik had een vraag he.. in mijn bios staat Graphical Aperture size op 64 MB terwijl hij op 1024 kan.. maar kan ik hem dan op 256 ofzo ztten en wordt hij dan sneller?
    en in me bios staat ook dat me CPU 57.5 was:| zonder dat me pc op was gestart:confused: dus hebben jullie ook een programma waarbij de graden van je CPU enzo staat...
    en AGP staat op Auto terwijl die op 8X kan kan ik da oowk doen. ksnap er helemaal niks van van heel die bios niej:confused::p

2. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    Aperture size is het beste op 64Mb ... gaat over de hoeveelheid intern geheugen die gebruikt gaat worden.

57.5 graag celsius, neem ik aan? ..... hmmzzz ... wel de goeie fan??
    Wat voor Mobo heb je? meestal op de CD met eventuele drivers staan die programma's, of check de site van de fabrikant.

AGP gewoon op auto laten staan, mocht je videokaart geen 8x AGP ondersteunen, kon je wel 's kans hebben dat iet 't niet meer doet en dat dat misschien terminaal is :)

3. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    oh bedankt maar ken jij toevallig geen programma met de hoeveelheid graden alles is

4. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals gezegd, wat voor Mobo heb je?? .... kweet namelijk niet zo 123 of er 'n standaard programma voor is .... Sisoft Sandra kan 't misschien (tijd niet meer gebruikt, dus weet 't niet zeker) .... Heb zelf voor m'n Asus plank wel zo'n monitor proggie, die kwam dus van de driver CD af.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De AGP Aperture size kan je gerust zo laten staan. Je zou hem nog op 128MB kunnen zetten, maar het zal je geen prestatiewinst geven. De AGP Aperture size geeft aan hoeveel intern geheugen er kan worden gereserveerd als het videogeheugen vol zit. Stel jij hem bijvoorbeeld in op 128MB, dan zal je videokaart naast zijn eigen geheugen (wanneer vol) 128MB van het interne geheugen gebruiken. Dit komt eigenlijk nooit voor omdat het videogeheugen altijd al toerijkend is.

De temperatuur uitlezing hoeft per definitie niet betrouwbaar te zijn. Met name Asus moederboarden hebben hier last van. Je zou even Speedfan kunnen installeren om je temperaturen na te kijken.

Als bij AGP mode de instelling op Auto staat, pakt ie automatisch de hoogst mogelijke snelheid. Ondersteunen je moederboard en je videokaart AGP 8x, dan pakt ie dat vanzelf. Je kan het natuurlijk ook handmatig op 8x zetten :cool:

Edit//

Lama, iemand was me voor :9

6. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    haha toch bedankt allebei

7. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    @Arjan84 .... je hebt 'tegelijk met mij die post zitten tikken, of zat je niet op te letten ;)

8. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    en bij welke moet ik dan kijken bij speedfan...fan01 of welke want CPU zelf staat er niej bij zg maar

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, ik loop nog wel eens heen en weer tussendoor dus O-)

Vaak is temp2 de cpu temperatuur.

10. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    kijk dan even onder configure. Temp1 is vermoedelijk de CPU ;)

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Stop nou eens met dat tegelijk posten joh 8) haha

@Jackson, post anders even een screenshot als je het niet zeker weet :)

12. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    En nou ben jij weer sneller :confused: :) 8)

13. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    srry dat ik zoveel vraag.. mar 31 graden gwoon in windows zit ik dan is da goed ofniej?? das temp 2 en temp1 is 49 graden... das niej goed he

kweet niej hoe je en screenshot moet posten:p

14. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    49 graden lijkt me redelijk noormaal ... Mijne geeft temp1 aan op 47, temp 2 is ook iets van 39 en dat is bij mij geloof ik m'n geheugen.

(sneller dan arjan84??)

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Heh, ik lag voor :'-( :cool:

@Jackson
    In dit topic heb ik gepost hoe je speedfan correct in moet stellen. Door een verkeerde instelling kan ie namelijk weleens 20C meer of minder opgeven :cool:. Je kan een screenshot maken door op de 'print' toets naast scroll lock te drukken. Dan in paint of photoshop plakken en opslaan. Dan moet je het plaatje alleen nog even uploaden, bijvoorbeeld bij imageshack. Dan het adres kopieren dat je krijgt, en hier plaatsen tussen de tags :)

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  16. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
  17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het beste kan je die aperture size op de helft van je RAM geheugen zetten. Dan blijft je pc stabiel en maak je er toch optimaal gebruik van.
    In jouw geval dus 512MB :)

Deel Deze Pagina