Autorun CD rom Project

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 6 okt 2004.

1. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hallo lieve lezertjes :+

Ik doe nu eerstejaars ict system medewerker/beheerder, project 1 hebben we al gehad en we zijn nu bezig aan project 2 waar ik al vastloop.

De bedoeling is dat je een cd rom maakt hoe een pc in elkaar steekt, hoe je een pc in elkaar steekt welke onderdelen wel en niet met elkaar werken etc.

Maar het eerste probleem waar ik nu mee zit is, de cd rom moet zichzelf opstarten, geen idee hoe ik hieraan moet beginnen.(Ik ben niet lui maar google helpt niet bepaald, en de leraar zegt dat ik de oplossing zelf maar moest opzoeken).

Dus als iemand mij paar kleine tips of een zetje wil geven alvast bedankt.

P.S. ik vraag niet aan iemand om iets te maken of iets in die aard, maar wil wel gewoon weten hoe het moet en hoe ik het dus kan doen.

2. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    Meen me te herinneren dat je met Nero bootable CD's kon maken ... zijn geloof ik ook wel andere programma's voor .... Ik meen dus te begrijpen dat je 'n soor slideshow/presentatie moet maken die opstart als de CD wordt gestart, right??

Denk trouwens niet dat dit echt onder dit forumgedeelte moet ;)

3. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    dacht dat het ook kon met een bestandje alleen ben ff de naam en wat er in moest staan kwijt.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    ff ge-googled:

AutoRun on Windows
    The AutoRun feature on Windows is implemented by putting an INF file in the parent directory of the CD. Create a text file called "AutoRun.inf" using a program such as Notepad. Include the following text, replacing "whatever" with the name of the application you wish to launch:

[AutoRun]
    open=whatever.exe
    icon=whatever.ico

The third line (icon=whatever.ico) is not required. It allows the drive icon of the CD to be changed.

Wist nog wel vaag dat je een ini-bestandje in de 'root' van de cd mee moet branden. Maar hierboven staat dus precies wat er in autorun.inf (die je dus gewoon met notepad kan maken) moet komen te staan: welk bestand moet worden gestart als de cd wordt geladen en eventueel welk icoon de cd moet krijgen.

/edit: heb dit zelf nooit geprobeerd dus weet niet zeker of het werkt! Voor de zekerheid eerst even testen dus ;)

Succes ermee!

5. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Had je dan niet net zo goed even op 'n autorun CD kunnen kijken? ;)
    Dit had ik je namelijk ook nog kunnen vertellen :)

6. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en dan is nog maar de vraag of je docent de optie "auto start from cd-rom" heeft aanstaan. Maar met die ini's werkt het in ieder geval op de meeste pc's behalve degene die de bovenstaande optie hebben uitstaan.

stel je voor dat je moet opstaan, naar je cdrekje moet lopen en de cdrom in je pc gooit. Te moeilijk...ben je bitch niet :D

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  7. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Nee geen slide show, moet interactief zijn als soort webpagina overal doorklikken, en darkwing ik probeer het, en laat je later wel weten wat er van terecht is gekomen ;)

8. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Goede optie voor dit soort dingen is Macromedia Director geloof ik ..... (bestaat 't nog?)

Ja dus:
    http://www.macromedia.com/software/director/?promoid=home_prod_dir_082403

@error .... zei ik dan dat je mijn bitch was?? ;)

Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Director is idd het beste en meestgebruikte programma om dit soort toepassingen professioneel aan te pakken. Het lijkt een beetje op Flash maar dan meer gericht op stand-alone applicaties ipv web-based. Alleen is Director echt niet zo simpel te leren... Het draait bij Director heel veel op het programmeren in Lingo, Directors eigen scripttaal, en voordat je dat onder de knie hebt, samen met alle andere mogelijkheden van Director zoals het werken met timelines en dergelijke ben je wel ff verder.

Maargoed, als je een ict opleiding doet is het wel te doen denk ik, al kost het dan nog tijd om het te leren.

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nu zie ik pas dat deze thread hier helemaal niet thuishoort :eek:
    Deze hoort in PC hardware & stuff... ik verplaats hem ff :)

Deel Deze Pagina