videokaart driver probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Franko, 15 aug 2004.

1. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dus een probleem:

ik wou dus mijn drivers voor mijn geforce fx 5700 256 mb downloaden dus zo gezegd zo gedaan . en ik opende hem om te installeren en toen kreeg ik een melding van : deze software/ hardware wordt niet ondersteund voor de geforce fx 5700 installatie beeindigen? dus ik druk op ja maar tog gaat hij door met installeren... maar nu krijg ik elke keer bij het osptarten van de pc de melding: vjview error ofzoiets en dan staat er: kan niet gevonden worden....

maar ik geloof dat mijn kaart nu slomer is want ik kan doom 3 egt maar net op medium 800x 600 draaien..... kan iemand helpen?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dan moet je eerst even de stuurprogramma's verwijderen.
    Vervolgens even Driver Cleaner downloaden en installeren. Dan de PC in 'Veilige Modes' opstarten en Driver Cleaner openen. Via het pull-down menu'tje klik je op nVidia, en druk je op clean. Dan sluit je dat Driver Cleaner af, en start je de PC opnieuw op. Éénmaal in Windhoos installeer je opnieuw het laatste stuurprogramma van nVidia ForceWare 61.77. Omdat deze niet digitaal is ondertekend door Micro$oft, verschijnt er tijdens de installatie zo'n venster met 'niet ondersteund, toch doorgaan of beeindigen'. Kies hier gewoon lekker voor toch doorgaan, want die digitale handtekening zegt ook niet alles, en Windows zeikt graag :+.

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Je kaart is niet slomer: welkom bij doom 3.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    lol alexvkan _O_

arjan said it all :)

5. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar komop ik had hem misntens op 1024 kunnen draaien;)

6. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het allemaal gedaan maar die foutmelding komt terug.....

7. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    @ Franko je kan ook de [​IMG] knop gebruiken...

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    err, het is nou niet echt een monsterkaart hoor..

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Tja 1024x768 kan ook makkelijk, maar niet op high. Denk dan maar aan low voor een goede gameplay.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146&p=5

Hier hebben ze wat kaarten getest met Doom³. Jij hebt een 5700, maar hier testen ze met een 5700 ultra, deze is wat sneller. Ook hebben ze hier een monster van een test PC, dus alle resulaten zijn al vet hoger als in jouw situatie. Ze halen met een 5700Ultra in 800x600 in High Quality 38,5fps. Haal daar nog maar eens wat van af, en dan i.p.v. 800x600 in 1024x768 :eek:.
    Dat kan dus nooit soepel gaan lopen, dat trekt je kaart niet.

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Toch best zuur. Die kaartjes kosten toch iets van 140(?) euro. Dus eigenlijk pak je of een dure kaart of geen kaart, want die mensen met zo'n kaart kunnen alleen maar oudere games lekker draaien(met high detail en een redelijke resolutie). Correct me if I'm wrong.

11. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    heb hetzelfde probleem als in beginpost. alleen heb ik m nog niet geinstalleerd. moet ik alsnog die oude drivers erafhalen, en vervolgens pas op 'doorgaan' klikken als ie dat probleem aangeeft in de eerste post?

alvast bedankt,

Rick

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ja zeker doen :). Het is gewoon het beste om de oude drivers in z'n geheel te verwijderen. Zo loop je ook geen risico om hierdoor problemen te krijgen.

Deel Deze Pagina