[PC] Gran Turismo 4 Zonder online optie!

Discussie in 'Games' gestart door Chimaera, 25 sep 2004.

1. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat de online versie later wordt gereleased...

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    En volgens mij gaat GT4 toch wel miljoenen keren over de toonbank, met of zonder de mogelijkheid om online te gaan ;)

3. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Dat is toch dikke b*llshit, waarom doen ze het niet meteen?

4. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat het anders te lang zou duren, gt4 is nu al het duurste game ooit en als ze het niet tijdens de kerstperiode kunnen releasen dan zouden ze er nooit winst op maken

5. Arno S.

Leuk Bevonden:
    74
    Game verkoopt toch wel en in welke periode maakt niet zoveel uit, het wordt de beste race game ooit dus... maar hij zal idd wel beter verkopen tijdens kerst.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat denk ik ook! Ik koop hem in ieder geval 100% zeker!

7. Arno S.

Leuk Bevonden:
    74
    Ik niet, heb geen ps2.Maar Forza ga ik zeker halen, de wanna be GT beater.

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Pffff, ja de online mode was heel vet geweest. Maar GT4 is zóveel meer dan alleen de online mode. GT3 was enkel een 'PS2 update' van GT2, maar voor GT4 is het complete spel op de schop gegaan. De physics engine is voor het eerst sinds het 1e deel (!!!!) compleet vernieuwd, en niet een beetje aangepast zoals bij eerdere nieuwe delen. GT3 had nog nagenoeg compleet dezelfde physics als GT1 en 2. Het verschil is nu zo ontzettend groot, dat alleen die verbetering voor mij de aanschaf van GT4 al rechtvaardigd.

Daarnaast zijn er ontzettend veel vette banen bijgekomen. De Nurburgring is bruut, veel beter dan in PGR2 (waar hij al vet was). De graphics zien er veel gelikter uit, veel realistischer ook. De physics zijn dus ook nog eens echt veel vetter nu. En ik weet waar ik het over heb. Ik speel het spel al tijden met mijn Logitech Driving Force Pro stuurtje. GT4: Prologue, de BMW 1 series GT4 Virtual Drive demo (gebaseerd op een veel nieuwere grafische en physics engine dan Prologue) en pas de laatste echte GT4 build op PUG. Het spel is veel meer simulatie nu, zonder voor de arcadeliefhebbers aantrekkingskracht te hebben verloren (je kunt ook op arcade banden racen met de simopties uit).

Dan is er nog de nieuwe B-Spec mode, het sneeuwracen, de photomode, de vele nieuwe auto's en weetikveel wat nog meer. Nee, dit spel gaat me zo lang boeien, dat tegen de tijd dat ik alles op goud heb gehaald en overal acceptabele tijden rijdt, de online versie komt. Het enige wat zuigt aan dit verhaal, is dat je dus inderdaad 3x kan dokken als je fan van de serie bent en niet nog een klein jaar wilt wachten. En dat zuigt hard. Maar zeg niet dat GT4 nu maar een halfbakken spel is, want dat is de grootste fout die je kunt maken.

9. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    klinkt toch weer beter dan, maar weet je ook hoe het met het geluid zit? aangezien er bij gt4 prologue een kraakje in het geluid zit bij het wegrijden met de auto's (ligt niet aan me tv/stereo aangezien het ook bij iemand met een net nieuwe tv zo was.)

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd, het spel heeft al zo veel meer te bieden _O_

11. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    zo blijkt maar wel weer dat xbox live allemaal een stuk beter is en loopt.

12. tyberium

tyberium Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is die GT4 Prologue al ooit eens gereleased in europa?

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg lullig ;).

14. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Al een paar maanden terug als ik het goed heb. Is ook overal al te koop d8 ik.

15. Chimaera

Chimaera XBoxWorld N00bie

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, die is al een tijdje uit. Ik had hem gekocht, maar was er nou niet bepaald enthousiast over. Geloof me als ik je zeg dat je hem niet moet kopen. Prologue is zonde van je geld. Je hebt 46 lessons en daarna kun je met 64 wagens op 5 circuits crossen, that's all. Prologue moet je dus lekker in de winkel laten liggen ;).

16. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    als echte GT die hard is hij wel aan te raden trouwens. Zit ook een making of dvd bij maar die heb ik nog nooit gekeken.

17. alibi

alibi Guest

die proloque is voor de GT fan (zoals ik :p ) zeker aan te raden, hij is wel een beetje aan de prijzige kant... maarja wat is geld.....

18. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Beetje nonsens dat jij bepaalt dat die voor niemand geschikt is Chimaera. Ik heb er ontzettend veel plezier aan beleefd al, meer dan bijvoorbeeld RSC2 of DTM2. Hoeveel uitgebreider die ook mogen zijn.

Omdat de physics zo goed in elkaar zitten, en de challenges (weet ff officiele naam niet meer, waar al die opdrachten moet zien te halen in de rijschool) zo uitdagend zijn. En omdat het met de Logitech Driving Force Pro gewoon geweldig is. Je hebt meer dan 55 auto's, waarvan je er meerdere per baan wilt proberen. Ze rijden allemaal anders en het is gewoon supervet om op elke baan met verschillende auto's hun limiet te zien te vinden.

Dus, tja. Het is maar wat je wilt. Het is absoluut een zoethoudertje voor het volledige spel. Maar wel een die hele vette physics en een goede uitdaging heeft. Prologue was vrij prijzig, maar als je goed zoekt kost ie je allang geen 45€ meer...

19. Chimaera

Chimaera XBoxWorld N00bie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bepaal niet of een spel geschikt is voor iemand ja of nee, ik zeg alleen dat (toendertijd en in 95% van de winkels nu nog steeds) €40,- / €45,- voor 64 wagens, 5 circuits en 46 lessons een beetje veel is... Iedereen moet kopen wat die wil, dat zal mij een rotzorg zijn, maar als je bedenkt dat GT3 goedkoper is en veel completer is met een langere speelduur, slimmere AI, tuningsmogelijkheden, multiplayer mode, de echte Gran Turismo mode, enz enz. Tja, dan kan Prologue daar gewoon niet tegenop, het is in een aantal opzichte gewoon incompleet...

Tuurlijk is die grafisch mooier, maar fuck graphics... De motoren klinken net zo goed als in deel 3, maar ik mis wel de muziek tijdens het spelen!

Daarnaast zijn er slechts een paar echt nieuwe vette wagens aanwezig in Prologue. Ongeveer 50% van de beschikbare auto's zag het licht al in een eerdere Gran Turismo. Van de 50% die nieuw is staat op de helft nog net geen 45Km/u sticker :9. Een van de weinige leuke wagens is die badkuip met wielen en die McLaren :) :cool:.

Wat betreft de aangepaste physics engine... Het verschil is nauwelijks merkbaar... Het zijn echt details, maar voor de doorsnee racer is er denk ik geen verschil. Het racen met stuurtje is wel vet, maar dat was in GT3 ook al zo...

Er zullen maar weinig mensen zijn die voor hun plezier met elke auto op elk circuit gaan rijden om de rempunten en dergelijk te vinden... De aanwezige circuits hebben in mijn ogen ook niet iets bijzonders en zijn vrij standaard... Ik mis de originaliteit en mooie bochten zoals op de circuits van Grand Valley en Apricot Hill, om maar 2 voorbeelden te noemen.

De DVD maakt ook niet veel goed... Er staat niet megaveel boeiends op... Naast een interview worden ook de racing lines in real life uitgelegd... De overige opties op de DVD duren nog geen 2 minuten (Behind the scenes, Trailer GT4 en Gallery).

Prologue is in mijn ogen gewoon een goedkope update om ff wat geld binnen te slepen... Voor €20,- was het een prima game geweest voor tussendoor, maar €45,- is wel erg prijzig voor een demo... Tuurlijk is dit een leuk tussendoortje voor de hardcore Gran Turismo fans. Maar de echte GT fanaten zullen hem ongetwijfeld al in huis te hebben. Iedereen die hem nu nog wil kopen raad ik het gewoon af... Over 1,5 maand ligt GT4 al in de winkels... Dat spel heeft alles wat Prologue heeft + nog veel en veel en nog eens heel veel meer!

20. alibi

alibi Guest

prologue is geen volledig spel, het is gewoon een soort school om elke gamer te leren hoe je het beste kan racen.

overigens is de AI van GT3 niet beter dan die van prologue.

Prologue was ook eigenlijk bedoelt om alleen in japan uit te geven en was daar ook een budget titel. maar doordat alle GT-fans in europa zaten te smeken om hem ook hier uit te brengen, is prologue ook hier uitgebracht. daarom zal die wel aan de prijzige kant zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2004

Deel Deze Pagina