Microsoft koopt rare ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door marco27, 2 sep 2002.

1. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft koopt zeer waarschijnlijk rare en dat heeft als gevolg dat Perfect Dark exclusief op de xbox komt.

RUMOUR WHIRLWIND AS MICROSOFT MOVES ON RARE

And before you say, "But it was supposed to be Activision," word is that there simply wasn't enough cash in the bank: full story inside

17:18 UK sources indicated today that the long-rumoured Microsoft take-over move on Rare may be imminent. Insiders have now set a price of £350 million for the developer, which at the moment is owned by Nintendo to the tune of 49 percent of its stock.

Rare refused to comment on the speculation today.

The news is looking likely to be a jigsaw piece that slots in nicely to make a final, Rare-shaped picture. Talk is heating up today regarding an apparently huge announcement at Microsoft's X02 event in Seville later this month, which will be specifically software related. Rumour has been constant recently regarding the next Perfect Dark game heading exclusively to Xbox. See what we mean?

More. Chatter of the Stamper brothers, founders of the developer, looking to sell up has been circulating for more than a year. It's now widely well known that Activision looked seriously at buying the outfit earlier this year, but British sources this morning hinted that Rare was simply too rich for the publisher's blood.

Microsoft is said to have held a meeting recently with Rare in a hotel near Twycross, the developer's base. Exactly the same talk emerged when Activision was looking over the company's book.

Even more. Rare appears to have cancelled two projects recently, removing the links to the games from the company's website. "It's simply due to updating the site," said Rare by way of explanation last month. Still "updating" then, are you boys? Apparently so.

"There's one guy running the website here," said a Rare employee today. "He's got fairly minimal support, so he's doing all of that at the same time as doing all the instruction books.

The games are still under development, the source added. Current speculation suggests the titles are being doctored to remove Donkey Kong, a Nintendo property, from the games.

Obviously, there's more. When questioned on the state of Nintendo's relationship with Rare at E3 this year, Nintendo heavyweights would only say that the only Rare game being shown for GameCube was Starfox Adventures: Dinosaur planet because that was the only title coming out in this financial year. Then they said refused to say anything else. We suggest you look carefully at the huge gaps between these lines.

While Microsoft remained unavailable for comment today, don't expect this to go away. As soon as we hear more, we'll let you know.

Patrick Garratt
    http://www.computerandvideogames.com/news/news_story.php?id=79789

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wow, Rare ruled!
    Ik hoop dat ze het echt opkopen...
    Ik wil Perfect Dark!
    En natuurlijk een vervolg op Conker's Bad Fur Day :p Die rulede

3. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    dit gerucht gaat inderdaad al héél lang, maar de aanwijzingen stapelen zich op. Ik verwachtte eigenlijk deze ECTS een aankondiging. Misschien dus wel op de X02 (die blijkbaar in Sevilla en niet in Cannes is). Zo kunnen ze Nintendo pakken waar het ze het écht pijn doet. :D

4. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    C&VG is redelijk betrouwbaar

I Keep my fingers crossed:9

5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Oh, jongens...als dit waar was Perfect dark exclusive! En meer coole platformers en adventures op de box. (Banjo en zijn groep)

Ik verwacht trouwens meerdere grote aankondigeingen vij X02.
    Misschien Half-Life Exclusive???!!!

Maar Rare, kom erbij!:9

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    ^_^

7. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    wow, ze gaan echt door hè die manne van microsoft, te hope dat t waar is

8. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze gingen ook Sega en Square opkopen
    ni veel van gezien ze :{

9. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whahahaha :)

Dat zou lachen zijn :p

Want wat zou er dan bijv. met Star Fox Adventures gebeuren? Das één van de belangrijkste sellingpoints van de cube :)

10. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was een feit, de onderhandelingen mislukken. Maar in dit nieuwsbericht, zou Rare al zijn opgekocht door MS, jij snap?

11. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap! :D
    neh, ik twijfel er gewoon wat aan
    ik hoop ten zeerste dat het waar is maar ik denk het niet
    het zou natuurlijk perfect (dark :+) zijn

12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn vriend zit op te scheppen, over Perfect Dark 2 op de NGC zwaar kon gaat schoppen.
    Nu niet meer}:]

13. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    hahahhaahah beter GO GO GO Microsoft!!!
    Dat is de power !
    Nu heeft de xbox goede games op het programma en met Rare nog beter jongens ik voel een glorie voor de Xbox

14. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat net even te denken, Diddy Kong racing en die andere donkey kong game zijn gecanceld door Rare, alleen weet niemand waarom.

De evt. overname van MS zou hier een rol bij kunnen spelen, gezien Diddy en Donkey kong registerd trademarks van Nintendo zijn zou Rare hem niet uit kunnen brengen tenzij ze alleen voor de Cube uit zouden komen, maar daar wil de evt. nieuwe baas MS natuurlijk niets van weten :)

Hmm, rumors rumors rumors, don't you lust love 'em 8)

15. Flood

Flood Guest

perfect dark op de xbox jaaaaa

16. ITNL

ITNL Guest

sorry hoor maar ik vind rare dus een grote kut developer. En perfect Dark is de slechtste shooter ooit. Wie heeft pd nodig naast halo, uc, timesplitters, turok en nog een paar andere??? En voor die andere kiddy ngc games zoals banjo en star fox hoeft het ook niet allemaal rommel. Ik hoop natuurlijk wel dat dit duurgaat maar niet dat ik ooite een game van hun zal kopen....

17. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken Rare niet en Perfect Dark ook niet maarja.
    Als Microsoft dit doet en aan jullie posts gezien gaan er veel dingen daardoor voor de GCN niet door. Is dit ook weer niet echt veel goed nieuws maar dit is ZEKER wel GOEd nieuws voor Microsoft GO

18. Memphis

Memphis Lid vanaf het begin!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit nieuws is geil.

19. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rare maakt echt veel vette spellen, ik speelde al donkey kong countrey 1 toen ie net uitkwam en ik ben nu 14:) en toen was ik nog veeeeeeeeeeeel jonger:)

20. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Donkey Kong ja dat ken ik wel al die versie's vonnik ook gaaf man! Nu ken ik dus Rare!!

Deel Deze Pagina