Netwerk van de buren negeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vuilnisman, 8 okt 2004.

  1. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi sinds een paar weken heb ik wireless internet
    En dat hebben me buren geloof ik ook sinds een paar dagen
    Want ik zag op eens een andere netwerknaam en zo en had een ander IP ik kan ook in hun router en zo komen :eek:
    Maar is er geen mogelijkheid om dat netwerk te negeren of zo?
    het is heel irritant hij connect steeds meteen naar hun netwerk
     
  2. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    je eigen abbo opzeggen en van hun gebruik maken :)

    ff serieus, je moet even kijken welke werkgroep je netwerk heet geloof ik dat is standaard WORKGROUP dat zou je aan kunnen passen en ook bij je pc naa dan en dan zou het moeten werken..
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Negeren kan niet, je buren hebben de optie 'broadcast SSID' aanstaan, dus jouw wireless adapter zal het ook oppikken. Ik weet niet of je aparte software gebruikt voor je draadloze apparatuur of de standaard Windows software? Je kan in Windows namelijk wel een voorkeursnetwerk aangeven waar ie altijd als eerste verbinding mee maakt. Je buren hebben ook helemaal geen enkele beveiliging aanstaan blijkbaar :eek: ........ :9 }:]

    Ik zou eerst even peilen of hun internet sneller is als dat van jou :cool:. Is dat niet zo, dan zou ik het maar zeggen dat hun netwerk niet echt beveiligd is. Zonder gein, ik zou het wel even zeggen :).
     
  4. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er tot nu toe geen last meer van gehad
    Maar ff een ander vraagje..
    Ik heb nu een router van Sweex 60 euro of zo
    en nu hoorde ik dat sweex niet echt een fantastisch merk is voor wireless en zo
    (wat volgens mij ook zo is ik heb hele lage snelheden)
    en gister vertelde iemand me dat ik beter een router van Linksys of zo kan kopen
    zou dat helpen of niet?
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mwa, ik heb zelf een modem/router van Sweex en deze bevalt me goed. Ik haal de juiste snelheden, en ik heb hem nog nooit hoeven resetten. Verder is al m'n wireless apparatuur van Linksys. Het enige voordeel van Linksys boven Sweex vind ik de handleiding en het menu. Verder functioneren ze naar behoren :).

    Waarschijnlijk zit er iets niet helemaal goed als je de juiste snelheden niet haalt. Bedoel je trouwens de internetverbinding of de netwerkverbinding?
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn verschillende routers:

    Van 11 mbps
    van 56 mbps
    en 128 mbps

    Als jij een Sweex router hebt van 60 euro heb jij een 11 mbps neem ik aan. Als jij met die snelheid niet tevreden ben kan je er beter 1 van 56/128 mbps kopen. Sweex is geen slecht merk, maar als je de goedkoopste neemt moet je er ook niet teveel van verwachten. En andere routers zullen net zo goed dat netwerk herkennen. Dus je moet gewoon even aan je buren vragen of ze hun netwerk even uit willen zetten. Desnoods zeg je dat je anders op hun netwerk gaat.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tegen je buren zeggen dat ze hun wireless spul moeten afschermen ... dat moet jij ook doen ... lees de handleiding eens door
     
  8. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Heheh gewoon op hun provider internetten :) en idd je eigen provider op zeggen :)
    Niks is mooier dan gratis internetten :)

    ( neej maar wel een keertje handig als bijvoorbeeld bij jou het internet het niet doet, maar bij je buren wel kan je daar mooi op ) zo heb ik dat ook een paar keer gedaan!.

    Gewoon ff tegen je buren zeggen!!
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  9. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 54mbps router
    en 1 sweex 54mbps pci card
    en dan nog een 54mbps pci card van Siemens
    Als ik aan het uploaden/downloaden ben haal ik altijd rond de 24/36 mbps
    als ik niks doe is het vak 11mbps of zo en soms zelf 2.0

    of ik moet eens een wireless modem proberen..
    want moden en zo staat beneden dus me ouders halen beneden de volle snelheid die ze eigenlijk niet nodig hebben

    Oh ja en gister toen ik dus op het netwerk van me buren zat had ik steeds 36mbps terwijl die internet verbinding over 3pc's werd gedeeld :D
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt altijd verlies op je signaal. Betonnen vloeren, hout, papier, staal, dect-telefoon, magnatron e.d. hebben allemaal een negatieve invloed op je signaal. Mijn accesspoint staat beneden en mijn pc op de 2e verdieping. Ik haal dan ook 36mbps v.d 54mbps. M'n broertjes pc staat op de 1e verdieping en hij heeft 48mbps.

    Je zou even moeten kijken of de antenne van je router en je netwerkkaart goed afgesteld staan. Dus van je router beneden zouden ze loodrecht naar boven moeten staan, en van je pc boven loodrecht naar beneden. De signalen worden namelijk loodrecht op de as van de antenne uitgezonden.

    Ook al heb je een 11mbps netwerkverbinding, dan heb je daar met je internet geen last van, aangezien je waarschijnlijk geen 11mbps abbo hebt :9
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  11. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Signaalsterke is altijd perfect meestal 4 streepjes soms 5
    maar ik zal straks ff de antenne naar de onderkant laten wijzen :)
    en toch heb ik er last van als de snelehdi 11mbps is sites laden en zo gaat sloom
    ik kan niet eens fatsoenlijk online gamen :mad:
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe heb je het netwerk beveiligd? Misschien zitten je buren wel op jouw abbo te surfen 8). Bij 11mbps heb ik geen last, pas bij 5 en 2mbps gaat het sloom tot helemaal niets meer kunnen doen.
     
  13. UTADDICT

    UTADDICT unreal b00n

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    dan zou ik tog maar eens kijken naar een andre router, met een beter signaalontvangst en wat je zij dat anderen het steeds over linksys hebben >> ze hebben gelijk, linksys in onderdeel van sisqo en deze staat bekend als toch wel de beste maar niet de goedkoopste fabrikant. maarja iets goeds is altijd duurder.

     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  14. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je in de router komt, is het toch niet moeilijk? Gewoon jou Mac adres blokkeren!
     
  15. UTADDICT

    UTADDICT unreal b00n

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat moeten de buren doen heh
     
  16. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    edit: laat maar
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  17. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gister een andere router gehaald een van belkinb 54mbps..
    169 euro..
    maar ik heb nog steeds dezelfde kut snelheid en zo
    ik heb nou niet echt veel verstand van routers en zo..
    maar is het mischien verstand om een paar dingen daar in me router in testellen wat eventueel de snelheid kan verbeteren?
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is overduidelijk dat het aan de instellingen ligt. Heb je iets van een link waar ik de instellingen kan bekijken?
     

Deel Deze Pagina