[XOne] [Centraal] Xbconnect

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. El!te

    El!te WORT!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Draadloos?

    Kan je XBOX connect ook nemen met draadloos internet? Ik hoop het! |:-
     
  2. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    ja kan met draadloos d8 ik
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  3. El!te

    El!te WORT!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe?!
     
  4. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu xboxconnect geinstalleerd, maar ik kan geen spellen hosten, althans..niemand accepeert mijn spellen.

    Dit komt volgens mij niet omdat niemad met mij wil spelen maar omdat hij gewoon geen verbindingen accepteert van buitenaf.

    V.b.: Als ik op speedtest.nl mijn ping ga testen doet deze het ook niet.

    Nu is het zo dat ik een router heb met een ingebouwde firewall.

    Mijn router: Thomson Speedtouch 570.

    Als ik via mijn webbrowser de instellingen ga afstellen (via 10.0.0.138 )
    of een telnet sessie opbouw naar dat ipadres, of mijn statisch adres, dan is er géén interface aanwezig om evt. poorten open te zetten of om XBC 4 wél toegang te geven tot externe verbindingen.

    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
     
  5. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, weet jij hier anders geen oplossing voor?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  7. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn download is:43,5 kB per sec
    Mijn upload is : 14.5 kB per sec
    En ik kan ook gewoon xbconnecten.
    Maar af en toe zie ik geen games terwijl ze ze wel hebben gemaakt en ik heb al gespeeld op xbconnect.
     
  8. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    ik hoop dat je alleen maar joined met zulke snelheden, ik kan me geen slechtere host verbeelden met zulke snelheden. Wil je hosten op xbc moet je toch minimaal 256kbits upload hebben.
     
  9. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, die FAQ is goed, maar mijn router staat er niet bij...dus heb je evt. een andere oplossing?
     
  10. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    PC naar PC naar XBOX

    Ik heb ff een vraagje:

    Ik heb 2 pc's in huis 1 beneden en 1 boven (vlak bij mij xbox :p).
    Het modum staat aangesloten op de pc beneden en de pc boven heeft internet via een router en een kabel van beneden af. Nu wil ik binnenkort ff xbconnect installeren, maar is het dan mogelijk dat ik een kabel vanaf de pc boven naar mijn xbox kan doen zodat het netwerk gesloten is en dat ik niet helemaal een kabel naar beneden hoef te leggen ???
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja je kan een extra hub kopen .. en deze tussen router --> hub--> pc en/of xbox plaatsen
     
  12. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook een NIC kopen en deze in je pc zetten en dan met een cross over utp kabel naar je xbox door linken.
    Heb ik ook gedaan (alleen dan draadloos) en dat gaat prima.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    die extra nic zou ik niet doen .. ICS en een Router geven vaak problemen ... kan wel ... maar je krijgt meer last van packet verlies en lag

    Voor Xbconnect geeft het geen problemen ... maar als je straks ook live wilt geeft het echt kop zorgen :)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2004
  14. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Uuuuhm, wat is een hub :eek: (sorry)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een hub is een soort splitter van je utp kabel ;)... een switch is beter maar iets duurder
    -------------------------------------------------------------------------------
    Als data (in de vorm van enen en nullen) wordt verstuurd over de UTP- kabel, gaat er wat van de kracht van het signaal verloren. Een repeater zorgt ervoor dat dit verlies weer ongedaan wordt gemaakt. Een repeater heeft minimaal twee poorten. Op de inkomende poort leest de repeater het vervormde signaal. Via de tweede, uitgaande poort stuurt hij het signaal opgelapt weer verder. Een repeater kijkt niet verder dan de voltages op de lijn. Wat er wordt 'gezegd' is voor de repeater niet interessant. Een hub is niets meer dan een repeater met meerdere poorten. Data komt binnen op één poort en wordt er via alle andere poorten weer uit gestuurd. Dit is een van de kenmerkende eigenschappen van een hub: alle data van elk station komt aan bij ieder ander station dat op de hub is aangesloten.
    Switches en bridges
    Iedere netwerkkaart heeft een eigen uniek adres: het MAC-adres. Op basis van dit adres werkt de bridge. Ook een bridge heeft minimaal twee poorten. Als een ethernetpakketje aankomt bij de ene poort, kijkt de bridge naar het MAC-adres waarvoor het pakketje bestemd is. De bridge verstuurt het pakketje naar een ander adres dan het adres van de poort waardoor het binnenkwam.
    Om weer terug te komen bij switches: misschien raadt u het al, een switch is een bridge met meerdere poorten. Als er een ethernetpakketje aankomt bij een switch, zal dit alleen worden verstuurd worden naar de poort waarvoor het is bestemd.
    Dit is het grote verschil tussen een hub en een switch: bij een hub wordt de totale bandbreedte (10 of 100 Mb/s) gedeeld met alle stations, omdat ieder pakketje naar ieder station toe gaat. Bij een switch heeft iedere aansluiting de beschikking over de volledige bandbreedte, omdat alle pakketjes alleen naar de juiste bestemming gaan.

    [​IMG]

    Bij een hub (boven) veroorzaakt een opstopping al snel een botsing (collision). Bij een switch is de kans op collisions veel kleiner.


    Switching hub
    Een groot, grijs gebied tussen de hub en de switch is het gebied van de switching hubs. Sommige switching hubs bestaan bijvoorbeeld uit vier kleine hubs met een switch ertussen, in één behuizing. Weer andere switching hubs zijn zogeheten dual speed hubs, die zowel een bandbreedte van 10 als 100 Mb/s aankunnen. Vooral als u netwerkkaarten met verschillende snelheden gebruikt kan zo'n hub-variant interessant zijn. Maar pas op: een switching hub is niet per definitie een switch. Het hangt af van de definitie die de fabrikant hanteert. Gelukkig begint deze verwarrende variant langzamerhand te verdwijnen.
    Gaat u naar een willekeurige computerwinkel, dan kunt u daar voor tussen de honderd en de tweehonderd euro een 10/100 Mb/s switch kopen. Valt de keuze op professionele merken als Cisco Systems of Extreme Networks, dan kost een switch met hetzelfde aantal poorten al snel enkele duizenden euro’s.
    Welke extra mogelijkheden rechtvaardigen die veel hogere prijs? Switches van grote merken zijn meestal uitgebreid configureer- en beheerbaar. U kunt bijvoorbeeld per poort uitlezen hoeveel data er doorheen gaat, of hoeveel fouten zijn opgetreden. Ook is het met de duurdere switches vaak mogelijk het netwerk op te delen in meerdere logische netwerken (VLAN’s). Ook de mogelijkheid om meerdere poorten te bundelen vindt u meestal niet op de goedkopere switch. Voor thuis is dit meestal niet zo interessant, maar in het bedrijfsleven des te vaker.

    Conclusie
    De verwachting is dat de hub binnenkort volledig uit netwerkland zal verdwijnen. In nieuwe bedrijfsnetwerken worden al geen hubs meer gebruikt. Omdat de prijs van (eenvoudige) switches nog steeds daalt wordt ook in de meeste thuisnetwerken tegenwoordig een switch neergezet.
     
  16. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist ik snap het,

    maar ik heb nog ff goed na gedacht, de pc boven is nogal onbetrouwbaar (vaak foutmeldingen enzo) dus ik denk dat ik toch maar een wireless router ga halen en hem dan beneden aansluiten!

    Welke router kan ik het beste gebruiker !??
     
  17. Govert

    Govert Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt toch ook iets wat X-Link heet ofzo.
    Wat is het verschil tussen deze en Xboxconnect?
    Welke is er beter?
    En bij welke is het drukker?

    En waar kan ik dat X-Link downloaden!
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie de x-link draad ... daar staat ook de download link ... persoonlijk vind ik x-link beter omdat men deze foor ontwikkeld :)
     
  19. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    yooo jongens ik heb ineens een probleem met me verbinding tussen me pc en xbox:mad:de status van die lan verbinding is ineens''beperkt of geen verbindingsmogelijkheden''ik heb echt geen flauw idee hoe dit ineens komt ook herstellen ervan haalt niets uit want hij kan geen nieuw ip adres fixen ofzo iets?weet iemand mss hoe ik die verbinding weer terug kan krijgen?alvast bedankt:D _0/
     
  20. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft er zin om NU ff Halo te doen ???
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina