Tja, maar wat is dan wel een redelijke prijs? Wat jij dan weer redelijk vindt is voor een ander misschien ook nog te hoog, zo blijf je bezig natuurlijk. Games vandaag de dag zijn echt niet zoveel duurder (soms zelf goedkoper) dan vroeger. Alleen toen jij (en ik) kleiner waren hoefden we die niet zelf te betalen, maar deden onze pappie en mammie dat, na ongetwijfeld veel gezeur. Nu we het zelf moeten betalen begint pas het prijskaartje bij ons door te dringen
Kijk, ik vindt 60 euro voor de nieuwste top games ook teveel, maar mij pakken ze er niet mee. Ik betaal altijd maar rond de 45 euro voor een game (wat ik overigens zelf een prima prijs voor de nieuwste top games vind) door deze bij online gameshops te kopen. En dat zijn dan alleen maar die paar games die ik echt perse meteen wil hebben. Voor het overgrote deel kan ik gewoon het geduld opbrengen om te wachten tot deze in de aanbieding zijn of deze via bijv. X-Bazar kan zien te bemachtigen met een ruil.
Het probleem is natuurlijk dat we te maken hebben met een op dit moment nog steeds groter wordende games industrie waarbij men blijkbaar weigert vooruit te kijken. De mensen die het voor het zeggen hebben in deze business zijn verblind door de dollartekens in hun ogen en het enige waar het om schijnt te draaien is om zo snel en zoveel mogelijk in te cashen. Dat dit straks niet meer vol te houden is in de toekomst lijken ze nog niet helemaal te beseffen.
Wellicht dat er mensen zijn die denken dat ik met zo'n kritische houding mogelijk voor het gebruik van modchips om illegaal te downloaden of het gekopieer van games ben, maar dit is dus totaal niet zo. Ik verafschuw deze praktijken omdat ik gek ben op gamen en ik een gezonde games industrie wil zien. Als straks steeds meer mensen echter zouden gaan downloaden dan zou dit in de toekomst de games industrie behoorlijk zwaar kunnen gaan schaden. Ze moeten echter zelf ook wel beseffen dat ze hier zelf ook wat aan moeten gaan doen.
Laatst bewerkt: 9 okt 2004