De games industrie verlechterd

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SILVER_bullit, 9 okt 2004.

1. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    De games industrie verslechterd

Modchips, daar wordt de game-industrie bij voorbaat al niet beter van, dit geld ook voor het kopieëren van games. De uitgevers verdienen er geen geld aan. Maar dan heb je nog een geval apart, namelijk alle ruilforums op internet (Xbazar e.d.) en de lokale gamewinkels (waar ook games 2e-hands verkocht worden). Hier wordt de game-business toch ook niets beter van?

Ikzelf vind ruilforums en gamewinkels een prima manier om goedkoop 2e-hands games aan te schaffen. Het is weliswaar net als kopieëren geen goede ontwikkeling voor de game-industrie, maar het is wel legaal.
    Als je je gaat betrekken bij het kopieëren van games ben je sowieso al niet lekker bezig, waarna je als 'crimineel' een stuk gemakkelijker de overstap zult kunnen maken naar het ombouwen van je console.

Wat vinden jullie hiervan? Genoeg stof voor een leuke discussie dacht ik zo:)

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het doorverkopen van je games via bijv. X-Bazar vind ik nu niet echt te vergelijken met het gebruiken van modchips voor het spelen van illegaal gedownloade games of kopietjes. Iemand die gratis games loopt te downen zorgt voor het mislopen van inkomsten voor de games industrie en wie kopieert doet dit meestal op grote schaal om er zelf zoveel mogelijk geld mee te verdienen. Hierbij benadeel je de industrie dus veel en veel meer dan wanneer je eens een keer 'n door jezelf origineel gekochte game doorverkoopt.

Totaal niet vergelijkbaar dus imo.

Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  3. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n winkel waar tweedehands spellen voor een lucratieve prijs worden aangeboden is natuurlijk erg interessant voor de 'normale' consument, maar je kunt het aantal mensen dat een modchip neemt er niet mee terugdringen denk ik. Voor de diehard 'modders' is schijnbaar iedere euro er een te veel.
    Verder ben ik van mening dat gameontwikkelaars zichzelf de das om doen. €50,- a €60 is voor veel mensen een aanzienlijk bedrag, terwijl wanneer dit zo'n €40,- zou zijn de games op grotere schaal verkocht zouden worden, vooral de 'subtop spellen'

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Natuurlijk blijft het een fors bedrag, maar wat kunnen ze anders doen? Games moeten meer dan ooit groots en indrukwekkend zijn met supermooie graphics e.d. en de game moet ook nog eens het liefst zo snel mogelijk gemaakt worden om de o zo kritische (en verwende) gamer vandaag de dag te kunnen plezieren. Om dat te kunnen realiseren gaan de ontwikkelingskosten omhoog en moeten ze meer mensen in dienst nemen. Iets wat met de next gen consoles alleen nog maar erger gaat worden lijkt me.

En dan heb je natuurlijk nog de uitgevers die er zelf ook zo veel mogelijk geld aan willen verdienen. Misschien moeten die hun winstmarge maar eens een keertje gaan bijstellen.

5. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet pebaald een goede reden om de spellen zo belachelijk duur te maken, wat jij als reden aangeeft geld niet alleen voor de games industrie, maar ook voor alle andere industrieën.

Als zij de games zo duur gaan maken kun je dat ook wel verwachten. Ik koop spellen nieuw, 2e hands en ik zal eerlijk zijn dat ik ook spellen kopieer (dit gebeurt niet heel vaak en ik ben er ook niet trots op.)

Ik vind dat zij ons bestelen, dan mogen wij dat ook wel is doen. 50% -50%

6. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt volkomen gelijk, maar waar ik op doel is dat wanneer de prijzen een flink stuk dalen (dus ontwikkelaars en/of uitgevers wat meer inleveren) er uiteindelijk meer games verkocht worden wat wellicht zal leiden tot dezelfde of meer winst dan wanneer ze voor €60,- over de toonbank gaan.
    In dat geval zal zowel de consument als uitgever als ontwikkelaar tevreden zijn...

7. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben tegen modchips. Maar de prijzen die ze voor games rekenen is gewoon niet normaal meer. 70 euro voor een game. Hoe hard ben je dan met je hoofd tegen de muur gelopen. Geen wonder dat sommige mensen een modchip willen laten inbouwen. Dat xbazar vind ik zo slecht nog niet. Op een gegeven moment raak je uitgekeken op een game. Dan wil je wat nieuws. En zo kun je tegen een beetje betaalbare prijs een game kopen. Al is het wel tegen enig risico. Ook dat je games 2e hans kunt kopen bij winkels is best goed. Heb het zelf nog nooit gedaan maar als je geldnood hebt en je wil een game persee hebben is dat een goede optie.

Maar dat gebeuren met modchips en weet ik allemaal valt toch niet tegen te houden. Zolang ze van die hoge prijzen blijven vragen voor games zal dit niet afnemen.

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, Als je iets orgineels kan halen voor net iets meer geld doe je dat natuurlijk, maar 55 euro meer is gewoon weg belachelijk.

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tja, maar wat is dan wel een redelijke prijs? Wat jij dan weer redelijk vindt is voor een ander misschien ook nog te hoog, zo blijf je bezig natuurlijk. Games vandaag de dag zijn echt niet zoveel duurder (soms zelf goedkoper) dan vroeger. Alleen toen jij (en ik) kleiner waren hoefden we die niet zelf te betalen, maar deden onze pappie en mammie dat, na ongetwijfeld veel gezeur. Nu we het zelf moeten betalen begint pas het prijskaartje bij ons door te dringen ;)

Kijk, ik vindt 60 euro voor de nieuwste top games ook teveel, maar mij pakken ze er niet mee. Ik betaal altijd maar rond de 45 euro voor een game (wat ik overigens zelf een prima prijs voor de nieuwste top games vind) door deze bij online gameshops te kopen. En dat zijn dan alleen maar die paar games die ik echt perse meteen wil hebben. Voor het overgrote deel kan ik gewoon het geduld opbrengen om te wachten tot deze in de aanbieding zijn of deze via bijv. X-Bazar kan zien te bemachtigen met een ruil.

Het probleem is natuurlijk dat we te maken hebben met een op dit moment nog steeds groter wordende games industrie waarbij men blijkbaar weigert vooruit te kijken. De mensen die het voor het zeggen hebben in deze business zijn verblind door de dollartekens in hun ogen en het enige waar het om schijnt te draaien is om zo snel en zoveel mogelijk in te cashen. Dat dit straks niet meer vol te houden is in de toekomst lijken ze nog niet helemaal te beseffen.

Wellicht dat er mensen zijn die denken dat ik met zo'n kritische houding mogelijk voor het gebruik van modchips om illegaal te downloaden of het gekopieer van games ben, maar dit is dus totaal niet zo. Ik verafschuw deze praktijken omdat ik gek ben op gamen en ik een gezonde games industrie wil zien. Als straks steeds meer mensen echter zouden gaan downloaden dan zou dit in de toekomst de games industrie behoorlijk zwaar kunnen gaan schaden. Ze moeten echter zelf ook wel beseffen dat ze hier zelf ook wat aan moeten gaan doen.

10. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt wel gelijk, maar zeg is eerlijk, hoeveel gamers kunnen elke maan meer dan 3 spellen kopen b.v. ( uitgaan van nieuw prijs ) Het is natuurlijk niet erg fijn voor de games industrie als mensen gaan kopieren of downloaden, maar als de big guys in de business de klap niet voelen dan zullen ze er ook niet veel aan veranderen.

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    nvm, /me leest weer eens niet..

12. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. ontwikkelaar
    2. uitgever
    3. groothandel
    4. Internet --- Winkels ( zijn altijd duurder )

13. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al blij met 1 game per maand alhoewel soms 2 maar nooit 3 behalve als cadeau voor bijv feestdagen of zo.
    Ik haal dan wel alleen spellen in de winkel ik doe niet aan 2dehands games.
    Maar wat mij betreft mogen de prijzen zo blijven zolang ze niet verder omhoog gaan want dan moet ik het aantal games per maand nog verder omlaag doen.
    Maar games kopieeren doe ik ook niet aan want uiteindelijk word dat nadelig voor de consument in dat geval ik dus en de rest hier.

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mwah, zoveel mensen kopen anders ook geen drie games in de maand hoor volgens mij :)

En die klap voelen ze al wel, maar ze gaan er gewoon verkeerd mee om. Zo steken ze enorm veel geld in bijv. kopieerbeveiligingen die binnen no-time toch weer gekraakt worden. Aan de andere kant zit je dan ook weer met de kopieerders/downloaders. Denk je nu echt dat het overgrote deel van deze mensen voortaan wel gewoon hun game netjes in de winkel gaan afrekenen als de prijzen omlaag gaan, terwijl ze deze nu gewoon gratis downloaden of voor 5 euro ofzo bij iemand een kopietje halen? Dat betwijfel ik toch ten zeerste.

15. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, 3 spellen was idd erg hoog gegrepen :D

Ik denk dat de mensen die niet zo vaak gamen en een spel die ze toevallig wel leuk vinden niet downloaden of kopieren, maar toch echt in de winkel kopen. Alleen denk ik dat een 'casual' gamer niet zo veel geld wilt uit geven om een "stom" spelletje te spelen.

Zelfde gebeurt ook bij beginnende gamers, In het begin kopen ze het wel in de winkel, maar na een tijdje beginnen de 'illigale praktijken' steeds beter te klinken, vooral voor de studenten die wel meer uitgaven hebben.

Deel Deze Pagina