Games te duur!?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wallace, 10 okt 2004.

  1. Käysor

    Käysor Behind blue eyes

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk je nou echt dat wanneer iedereen zijn spellen netjes in de winkels gaat kopen er alleen maar goede games uit gaan komen, of dat de games goedkoper gaan worden? Vertel eens... wie is er zo naiëf om dat te denken?
     
  2. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het dan ook alleen maar over de echt goede games, zoals GTA en Halo. Wat de slechte games betreft ben ik het met je eens.

    En Kaysor, de games zullen vast wel niet goedkoper worden, maar ontwikkelaars krijgen dan wel meer geld binnen om beter games te maken en misschien lukt het ze dan ook wel.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  3. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    van mij mag het altijd goedkoper 8) zolang de game maar goed blijft_O_
     
  4. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind ze niet te duur. Boeit me ook niet zoveel eigenlijk, ik heb iets van 60 xbox games. Ook al waren zo 80 euro dan had ik er waarschijnlijk nog steeds zoveel :)
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als je games te duur vind, had je gewoon geen console moeten kopen.
    Men wist de verkoopprijs van de games toen de console op de marktkwam.

    Ik zelf vind games niet te duur, omdat ik me kan voorstellen dat er (bijvoorbeeld bij Halo 2 & Fable) extreem veel tijd in de ontwikkeling gaat zitten.

    Ik koop dan ook vrij selectief games.
     
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je uitgaat dat een game meer dan een half jaar duurt om te maken, dan zie je dat de develepor het wel rond de 50 euro voor moet vragen. Kijk Fable 55 euro voor een game van 4 jaar dat is 12.5 perjaar (ongeveer) die game kostte heus wel wat meer om te maken en bij veel meer games idemdito.
     
  7. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    ja en als je dan veel game plezier hebt dan is het dat allemaal waard _O_
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik vind €60 voor een game wel veel maar voor een topgame als Burnout 3 heb ik dat er wel voor over.Als je €60 betaald en het blijkt een kut game te zijn dan is dat wel balen (eigenlijk is het je eigenschuld als je geen revieuws leest, maar toch is het wel kut)

    Wat me in laatste tijd wel opvalt is dat games veel sneller goedkoper worden dan vroeger.Splinter Cell 2 was volgens mij naar 2 maanden al €30.
     
  9. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Games zijn ook veel te duur! Ikzelf kan in ieder geval geen €60,- ophoesten bij elke goede game die uitkomt.

    Als nu eens alle mensen niet meer zouden kopiëren maar gewoon, netjes de games in de winkel kopen vind ik dat de games ook een stuk goedkoper moeten worden! Het probleem is dat we dit niet kunnen tegenhouden en daarom moet het bij de Xbox2 onmogelijk zijn met "valse" games te spelen. Dit zal onze community veel hechter maken aangezien we sneller games gaan lenen van elkaar en je de waarde van de games ook echt inziet.

    @Rikkel:
    Er wordt zeker nog winst gemaakt op games want anders lag nu de gamesproductie plat.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  10. aapje

    aapje Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    als een game bij gcshop 47,50 is en in de winkel 60 dan zou je wel denke dat ze dikke winst make als ze een game verkope O-)
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ken iemand wiens vader bij microsoft werkt, hij kan bijvoorbeeld voor 23 euro fable krijgen.. De winkels maken dus gewoon de meeste winst!!!
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    De winkelprijzen imo veelal te hoog. Overigens geldt dat niet alleen voor Games maar ook voor DVD's en CD's
    22 euro voor een CD'tje is te gek voor woorden, 69 euro voor een Game imo ook.
    Maar er zijn gelukkig alternatieven voor de gemiddelde consument.
    Online-shops of gewoon simpelweg niet bij de eerste de beste winkel een game kopen maar verder kijken bij andere winkels.

    Ik vind het zeker niet erg om voor een goed spel, een goed bedrag neer te leggen.
    Waar ik echter wel een hekel aan heb is het opvoeren van prijzen wat door sommige winkels (FRS b.v.) hier in nederland wel degelijk gebeurt.
    Zo heb ik b.v. Yager bij de plaatselijke FRS voor 74,95 euro zien liggen (maandje of 2 geleden) dat is minimaal 5 euro duurder dan dat ik dit spel bij andere winkels zag liggen. Vergeleken bij sommige online-shops zelfs veel meer.

    Daarom shop ik ook altijd, ik koop vrijwel nooit meteen een spel op het moment dat ie in de winkel ligt, ik kijk altijd eerst waar ik hem goedkoper kan krijgen.
    Meestal is dat bij de online-shops.
    Op die manier kom ik aan mijn spellen voor een redelijke prijs die dan toch het geld waard zijn.
    Tuurlijk kan er een keer een miskoop tussen zitten (is wel minder als men eerst een paar reviews, etc leest)
    En eigenlijk koop ik dan nog altijd alleen maar de top-spellen.
    De wat "mindere" spellen die me toch leuk lijken probeer ik wel 2ehands of als aanbieding te krijgen.
     
  13. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik werk in een winkel en de inkoopprijs is meestal ongever 47,50. Dat is zo'n 20 % gemiddeld. Winkels verdienen er echt niet veel op. Ik vermoed dat onlineshops geen BTW betalen ( = 19%) . Je kan geen onlineshop onderhouden van die paar centen die je er mee zou kunnen verdienen.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je moet gewoon even wachten bij sommige games... niet meteen alles willen hebben. Je kan soms voor leuke prijsjes games op de kop tikken. Vooral bij play :9 Soul calibur 2 voor 16 euro etc, dan is leuk. Koop eigenlijk nooit games boven de 30 euro }:] Behalve dan bv halo en binnenkort halo 2 :)
     
  15. XireoN

    XireoN Me 'ead 'urts...

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe games kosten nu gemiddeld €60,-, omgerekend fl132,-
    In de tijd van de NES (begin jaren '90) betaalde je voor een nieuw spel gemiddeld fl129,-.
    Dit houdt in dat de prijzen de laatste 10 jaar toch enigszins gelijk zijn gebleven (en zelfs gezakt: Super NES games +/- fl169,-). _0/
    Toen kocht ik ze, dus nu klaag ik ook niet. O-)
    Ik ben met je eens dat ze goedkoper mogen, maar ik ben al lang blij dat ze nu niet duurder zijn _O_
     
  16. Ruud

    Ruud Guest

    Word.

    Je zou zelfs kunnen zeggen dat het vele illegale kopieren de developers aanmoedigd om zulke goede spellen te maken dat je ze wel legaal wilt kopen ;)
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Voor de volle pond koop ik alleen maar zekere toppers als GTA SA/PES4/HALO2 e.d.. Voor de mindere goden wacht ik altijd wel even totdat ze een euro of 30 zijn of tweedehands. Topgames als bovengenoemd zijn imo € 60,00 zeker wel waard, en daar hoor je mij ook niet over.
     
  18. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    lol, geen BTW betalen? Dat is illegaal man.
     
  19. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad. Maar dat van die inkoop klopt, ik ken meerdere winkeliers bij wie dat precies hetzelfde is. En waarom zou een distributeur als MicroMedia korting geven aan internetwinkels, die veel minder afnemen dan de Interoys, Bart Smit en Free record shop concerns. Klant is klant voor hun. Die hebben ook geen een vaste kostprijs en alleen bij afname van enorm hoge aantallen gaat de prijs wat omlaag. Bovendien zitten ze ook nog met verzendkosten.
    Als dat het niet is vraag ik me af hoe ze anders zo goedkoop kunnen inkopen of waarom ze spellen tegen inkoop wegdoen.
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Internetwinkels zijn goedkoper omdat ze geen winkel op een a-lokatie hoeven huren (de huur van een winkelpand is torenhoog), ze geen luxe inrichting hoeven hebben van die winkel, geen duur winkelpersoneel, en al die dingen die een 'echte' winkel duur maken (al is duur hier een relatief begrip). Een e-store kan bij wijze van spreken in een goedkope loods op een verlaten industrieterrein zijn gevestigd, een kleine opslagruimte en wat inpak-hulpjes is genoeg om zo'n internetwinkel te runnen. Dat scheelt een hele hoop op de kosten.
     

Deel Deze Pagina