Pc Upgraden

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Antagon, 10 okt 2004.

1. Antagon

Antagon reign of victory

Leuk Bevonden:
    0
    Yo ik moet dus mijn PC upgraden want hij draait niet alles lekker vooral Games.
    En dat is natuurlijk wel belangrijk. ;)

Maar ik heb dus PCMark er over en ik zal ff de belangrijkste uitslagen opnoemen.

AMD Athlon(tm) XP 2600+
    Family AMD Athlon(tm) XP 2600+
    Internal Clock 2.1 GHz
    Internal Clock Maximum 2.1 GHz
    External Clock 166.0 MHz
    HyperThreadingTechnology N/A
    Capabilities MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
    Version AMD Athlon(tm) XP 2600+
    Caches
    Level 1 128 KB
    Level 2 256 KB

Ik heb de nieuwste DirectX al 9.0C

Ehm Mijn video kaart is een: Abit Siluro FX5200 128MB

Mijn Memory Info:
    Total Physical Memory 512 MB
    Free Physical Memory 180 MB
    Total Pagefile Memory 1.22 GB
    Free Pagefile Memory 684 MB

En dit is mijn bord a la moeder (moederbord dus):

Motherboard Info
    Model KT333-8235
    BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
    BIOS Version 6.00 PG
    BIOS Release Date 12/03/2002
    BIOS Properties Plug and Play, Flash, AGP
    AGP
    Revision 2.0
    Rate 1x, 2x, 4x (4x enabled)
    Available Rate 0x00000007
    Selected Rate 0x00000004
    Aperture Size 128 MB
    Sideband Addressing supported (enabled)
    Fast Write not supported

En ik heb Windows XP service pack 2

Nu is mijn vraag aan jullie wat zou ik nou het beste moeten upgraden.

En gasten hou het ff on-topic a.u.b.

Bij voorbaat dank _O_

2. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je CPU mobo en ram kunnen nog wel even mee, het is dus vooral je graka die ik zou upgraden, hangt natuurlijk van je budget af welke je kiest.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou om te beginnen je videokaart upgraden, en vervolgens je geheugen. Wat is eigenlijk je budget? Dat is wel makkelijk om te weten voordat iedereen kaarten van €550,- gaat adviseren :).

4. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Eerst videokaart en daarna eventueel 512 werkgeheugen erbij zetten. Daarna nieuwe processor. Ligt aan je budget hoeveel en hoe goed je upgrade wil zijn, maar ik zou die volgorde aanhouden.

5. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet wat jouw budget is. Maar het heeft geen zin om met deze processor een 6800 ultra erin te zetten ofzo want dan vrmt je processor de bottleneck en haal je nooit het maximale uit je kaart. Dus of kiezen voor een 9800 pro ofzo of een x800 pro misschien of 6800 GT. Die zijn geen 600 euro. Je haalt misschien ook niet het maximale uit deze kaarten alleen het scheelt je wel geld. Kwa performance zijn de verschillen tussen de 6800 GT en de ultra versie maar heel klein. maar ze schelen toch ruim 100 euro in prijs. Als je nog wat geld over hebt zou ik er ook een stikje van 512 bij inzetten. Let wel op dat het het zelfde type geheugen moet zijn. Je kunt het beste even je pc open schroeven en dan kijken wat er op die geheugen module staat. In de winkel naar precies hetzelfde type vragen. Kan btw ook zijn dat je een andere voeding moet kopen want de nieuwe grafische kaarten eisen behoorlijk veel.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een AMD2600+ en een Chaintech moederbord met een Via KT333 chipset.
    Heb zelf een paar maand geleden mijn videokaart geupdate.

Voor mijn nieuwe videokaart heb ik een Connect3D Radeon 9600 256Mb gekocht , deze kost bij Vicomputers € 129,95
    Bij de pcboer waar ik normaal gesproken mijn hardware koop hadden ze alleen een Club3D Radeon 9600 128 MB voor bijna € 160.

Met mijn nieuwe kaart kan ik Doom3 zonder problemen spelen op een resolutie van 1024*768 , ook als ik alle beeldopties erbij inschakel blijft het beeld perfect.

7. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik zou gaan voor de ATi Radeon 9800 pro 128mb, of als geld geen rol speelt een van de nieuwe topkaarten van Nvidia

8. Antagon

Antagon reign of victory

Leuk Bevonden:
    0
    Dus "Pikachu"(ik haat pokémon sorry) Jij hebt dus gewoon een nieuwe kaart gekocht en toen ging hij wel lekker?

En over het budget dat licht rond de €300 €250 maar wel het liefst zo goedkoop mogelijk.

Maar ik weet nu wat het ongeveer is (het probleem zeg maar)

Maar ik zou nog graag een paar opinies horen als het kan.

9. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dan moet je een Sapphire 9800 pro kopen.

10. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Op dit moederbord kan je geen zinvolle processorupgrade meer doen. Geheugen is nu 512, dat zou genoeg moeten zijn, of je moet de gewoonte hebben om erg veel dingen tegelijk te doen, vooral met bv. fotobewerking erbij. Als je op CTRL-ALT-DEL drukt komt er in Windows XP een venstertje naar voren, kijk op het tabblad performance eens onder het kopje Commit Charge naar de waarde achter Peak. Zolang dit onder de 512Mb blijft is er niets aan de hand en heb je geen extra geheugen nodig.
    De videokaart die erin zit is niet echt geschikt voor games en daar zit het probleem ook. Een upgrade zoals genoemd naar een snelle Ati 9600XT of 9800XT is zeker een goede investering. 128Mb geheugen op de videokaart is genoeg. Als je namelijk 256 Mb zou willen gebruiken heb je een veel snellere videochip nodig om al die data goed te kunnen verwerken, en daarbij weer een snellere PC. Die 2600+ moet nog wel even meekunnen, een CPU van 3,2Ghz zal niet extreem veel meer direct merkbare performance geven, je geheugen draait namelijk maar op 333MHz en daar kan je niets aan veranderen.
    Je koopt al een leuke 9600XT voor 150 euro. Dat is mijns inziens de kaart met de beste prijs/performance verhouding. De rest van je budget op de bank laten staan en doorsparen voor een complete upgrade voor over een tijdje. Wanneer je dan CPU-Mobo-Geheugen in één keer upgrade heb je veel meer snelheidswinst dan met alleen een andere CPU of met meer geheugen.
    Wel goed je NVidia drivers de-installeren voordat je die Radeon erin stopt.

Laatst bewerkt: 11 okt 2004

Deel Deze Pagina