Netwerk tussen XP en 2003 werkt niet.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Masster Chief, 10 okt 2004.

1. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een netwerkje leggen tussen XP en 2003. Op de XP computer komt de ADSL internet lijn binnen.

De computers vinden elkaar wel, maar ik kan niet ping of net send doen tussen de 2. De computers staan gewoon met elkaar in verbinding via een normale netwerk kaart en kabel. Mijn ADSL komt binnen via een USB modem.
    Ook als ik de netwerk connectie aan heb staan bij XP werkt mijn internet niet meer.
    Ik wil nu eerst een backup maken van mijn XP computer om vervolgens de XP computer opnieuw te installeren met XP of 2003. IK wil alleen wel gewoon van mijn internet gebruik kunnen maken op de XP en gelieve ook op de 2003 tot ik de tijd heb om de XP computer te herinstalleren

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Al is er meer informatie nodig om mij te helpen dan zet ik zo snel mogelijk nieuwe info erbij.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 11 okt 2004
  2. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je zoveel informatie mogelijk willen geven? (hoe je b.v. de computers op elkaar heb aangesloten, welke soort internetverbinding je hebt, wat je allemaal al geprobeerd heb?)

als ik het goed begrijp zien de computers elkaar in "netwerkomgeving" in windows xp/2003, maar je kan niet pingen of net senden? Dat kan misschien liggen aan een firewall (windowsxp service pack2 firewall misschien?).

Dan rest mij nog de vraag wat je er precies mee wilt doen, als je dat vertelt snap ik misschien de situatie wat beter.

Wat je ook nog kan doen is op www.tweakers.net vragen. Daar zijn veel meer mensen die er wat vanaf weten en heb je hogere kans dat het wordt opgelost.

Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Probeer zowieso de netwerkwizard 2 x te doen, en zorg dat je dezelfde naam voor de werkgroep hebt die je daar moet invullen. Dat zijn de dingen het makkelijkst soms een oplossing bieden. Als dat niet werkt firewalls even uitzetten. En als dat niet werkt inderdaad naar www.tweakers.net.

4. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Netwerk Wizzard heb ik al gedaan, en ook de Windows Firewall heb ik al mee lopen kloten, maar een goede verbinding komt niet tot stand. Ik heb ook al geprobeerd om zelf waarde in te voeren, en toen vonden ze elkaar, maar zoals ik al zei, ik kan niet op de andere computer komen, en ik kan ook niet pingen of senden.

Deel Deze Pagina