Welke voetbal titel schaf jij aan, FIFA of PES?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mike, 10 okt 2004.

?

Welke voetbaltitel schaf jij aan en waarom?

  1. FIFA 2005

    13 stem(men)
    9,0%
  2. Pro Evolution Soccer 4

    87 stem(men)
    60,0%
  3. Allebei

    23 stem(men)
    15,9%
  4. Geen van beiden

    22 stem(men)
    15,2%
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Pro Evolution Soccer 4..Waarom? Waar zal ik eens beginnen?

    Geen scripted play (volledige vrijheid iig het gevoel hebben)
    Voetbalgevoel bij PES4/WE8 is optimaal
    Gameplay is dieper dan de diepste oceaan
    Animaties van de spelers is veel echter dan bij Fifa 2005
    Juiste balsnelheid en handellingssnelheid
    A.I. medespelers en tegenstander CPU is van hoger niveau dan bij Fifa 2005
    Enige spel op deze aardkloot die ik een jaar lang blijf spelen.
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik koop PES 4 voor de Xbox. De Xbox-versie i.v.m. de on-line play, waar ik erg naar uitkijk :)
    PES 4 is qua gameplay lichtjaren vooruit op FIFA en dat merk je ook omdat je er nooit op de automatische piloot met 10-0 zal winnen, waarvan 7 goals met een omhaal. Ook zijn het niet alleen spitsen de scoren. Ik heb verder nooit twee dezelfde goals in PES 4 gezien.
    Ik wil wel even opmerken dat 'realisme' in dit topic doorelkaar wordt gebruikt. De FIFA-fan zegt dat FIFA realistisch is vanwege de licensies. De PES-fan zegt dat PES zo goed is vanwege de realistische gameplay.
    Volgens mij gaat het over een voetbal-spel en moet het realisme slaan op de mate waarin voetbal wordt nagebootst. Het moet niet slaan op de mate waarin shirts e.d. levensecht zijn. Dan zou het een sportkleding-spel zijn... :p :9 ;)
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    PES4. Lees in mijn hands-on waarom (waarin ik me nog probeer in te houden qua enthousiasme :+)...
     
  4. mightymike28

    mightymike28 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Realisme is ook de echtheid van het gebeuren om het voetbal heen....(shirtjes en dergelijke.....)
    Ook al is dit een andere categorie dan het realisme van de gameplay, maar zeker niet onbelangrijk......
    Een kadootje met een goede inhoud is leuk maar het oog wil ook wat dus de verpakking is ook belangrijk :9
     
  5. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Het gaat om het gevoel. Pro Evo heeft dat. Pro Evo 4 heeft zelfs echte namen, clubs en shirts. Dus Pro Evo 4 heeft het helemaal! _O_
     
  6. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ergerde me dood aan het schietsysteem in fifa dus als dat beter is is in pes 4 : graag. Verder speelt fifa wel lekker qua passing en bewegen.
     
  7. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    alex feli met tuur nog maar geloof me als jij en tuur pes gaan spelen dan gaat dat bewegen en passen veeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder!
    100%
     
  8. toetje

    toetje Hardcore 4 life

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    PES al besteld... maar heb 'm liever vandaag dan morgen. 't duurt nog zo lang :mad:
     
  9. Hennie1979

    Hennie1979 The Saint

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop ze allebei... PES4 moet ik gewoon hebben gezien de positieve geluiden :9 FIFA 2005 heb ik al dus ;)

    Ik denk overigens wel dat dit jaar belangrijk zal worden voor met name EA... Als PES4 inderdaad een superieure gameplay heeft t.o.v. FIFA is het niet ondenkbaar dat de FIFA reeks op termijn een langzame dood zal sterven :{ Volgend jaar zal ik namelijk maar één voetbal-titel kopen... En dat zal waarschijnlijk voor een groot percentage van de gamers gelden (en met name voor diegene met een beperkt budget). En gezien de poll zijn er al een hoop die FIFA en EA links laten liggen. En dan is het baai baai, zwaai zwaai voor EA _0/

    Overigens heb ik mezelf altijd wel een jaar kunnen vermaken met FIFA... 2 keer per week ging ik samen met een vriend spelen, en 1 tegen 1 of met z'n 2-en tegen de 'computer' (of 'Xbox') is altijd vermakelijk geweest...
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik vrees dat deze poll wat vertekent omdat hier relatief veel PES-fans zitten.
    Ook deel ik je optimisme niet dat het uit zal zijn voor FIFA. Er zijn in Nederland schrikbarend veel mensen die nog nooit van PES gehoord hebben en gewoon blind FIFA kopen, omdat ze dat uit gewoonte doen. Verder heeft EA een software-house gekocht waar Konami zijn grafische routines vandaan haalde! Konami moet dus in de toekomst voor die zaken aan EA gaan betalen..... Dan krijgt Konami nog minder geld voor lisencies en EA nog méér. Tenzij Konami die grafische zaken aanpast en zelf verder ontwerpt (het hetzelfde houden mag niet omdat EA daar dan de lisencies voor heeft).
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Tja, ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ik persoonlijk zou PES4 nog kopen als er maar 2 teams in zaten waarvan een met een volledig zwart tenue en een met een wit tenue. Tuurlijk vind ik het ook te gek dat PES4 eindelijk wat licenties heeft, en dat de graphics erop vooruit zijn gegaan, maar zolang het spel mij het gevoel blijft geven dat ik een echte wedstrijd aan het spelen ben, ben ik tevreden ook zonder licenties. Maar ik ontken niet dat het oog ook wat wil, alleen zou ik nooit een spel kopen wat ik absoluut niet lekker speelbaar vind en er bloedjemooi uitziet. Maar degene die Fifa wel lekker vinden spelen hebben groot gelijk om hem aan te schaffen natuurlijk. Ieder zo zijn eigen ding toch?
     
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ik koop ze beide.
    kvind et wel handig dat ze niet tegelijk uitkomen en ik dus beide tijdens de release kan halen.

    is FIFA nouw al uit of niej??? ja dus *)
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Al een tijdje....
     
  14. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    De 1 zegt dat PES niet de juiste shirts/namen heeft, de ander weer wel. Wat is nu waar?
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Sommige leagues hebben de juiste lisencies zoals Spanje, Italie, Nederland.
    Anderen hebben die nog niet, maar spelen wel in het juiste tenue. Je moet bij sommige leagues the team-naam corrigeren, maar dat is weinig werk.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De Spaanse, Nederlandse en Italiaanse competitie zijn voorzien van echte shirts en namen. Dat is een feit.
     
  17. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    O ok thx. En bij bijv. de Engelse competitie, zien de spelers ervan er wel uit als de echte spelers? Of zijn al die mannetjes anders?
     
  18. toetje

    toetje Hardcore 4 life

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, al die info is op internet te vinden, dus tis maar net hoeveel tijd je bereidt bent er in te steken :)
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De grotere goden als een Henry of van Nistelrooy zien eruit als de echte spelers. Tevens worden de namen van die spelers gewoon genoemd. Je zult idd even de teamnamen moeten aanpassen.

    BTW in WE8 heeft alleen de HCE de shirts van het seizoen 2004-05, de rest moest het doen met shirts van het vorige seizoen. Maar ik geloof dat dat in PES4 al wel is opgelost. Tevens vond ik het vreemd dat RBC, de Graafschap en RKC geen shirtsponsor hebben in WE8. Ze hebben wel de juiste shirts met merk enzo, maar geen sponsor. Ben wel benieuwd of iemand weet of dit in PES4 ook het geval is, of dat ze wel zijn voorzien van een shirtsponsor.
     
  20. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    fifa, ik heb pes nog nooit gespeelt maar ik heb 2005 gehaald en hij bevalt prima! het is even pielen maar die nieuwe bal aanname en off the bal werken echt heel relaxed!!
     

Deel Deze Pagina