De discussie: Welk cijfer geef je Fable?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Elendill2003, 8 okt 2004.

?

Welk cijfer geef je Fable?

  1. 10

    46 stem(men)
    16,8%
  2. 9

    130 stem(men)
    47,4%
  3. 8

    64 stem(men)
    23,4%
  4. 7

    19 stem(men)
    6,9%
  5. 6

    7 stem(men)
    2,6%
  6. 5

    1 stem(men)
    0,4%
  7. 4

    1 stem(men)
    0,4%
  8. 3

    1 stem(men)
    0,4%
  9. 2

    2 stem(men)
    0,7%
  10. 1

    3 stem(men)
    1,1%
  1. Tival

    Tival Godlike

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zulke hoge cijfers? negens, tienen? waar haal je ze vandaan? Ik vind Fable maar beetje zwak met aftreksels van andere spellen. Het is neit orgineel en het is al helemaal geen RPG... echt waar niet... maar ja ik zal wel de enige mafkees zijn die dat vind, ik vind het maar een slecht spel. Ik heb er wel 15uur van genoten, maar het was niet het beste spel dat ik gespeeld heb. Er werd meer beloofd dan waargemaakt, allemaal loze beloftes? waar is de vrijheid die je zou krijgen, je hebt evenveel vrijheid als in de Zelda op de N64, misschien nog minder.. Morrowind noem ik daarentegen wel een echte RPG daar heb je heel veel vrijheid en ook in de Final Fantasy reeks zijn heel veel dingen die je kan doen. en die zijn meestal ook nog eens langer. Maar hebben ze hier nou 5 jaar over gedaan... het is maar een lachertje van een game na 15u al uitgespeeld. Ik ga hem nog wel voor een tweede keer spelen want ik moet mijn evil side nog even goed bekijken. Fable had van mij wel even 3x groter gemogen en 3x langer... de hoofdquests bestaan maar uit
    en dat is toch wel aanzienlijk weinig? En de sidequests weet ik niet precies maar het zullen er niet veel meer zijn dan die van de hoofdquest.. dus mijn cijfer was een 7, een goede game maar toch is er niet waargemaakt wat beloofd was. Dit was alleen maar negatief er zijn ook veel leuke kanten, maar minder dan het negatieve;).. bijv. het meeslepende verhaal ik kon gewoon niet stoppen met spelen want heb er best wel lang, erg lang achter elkaar aangezeten, like 10uur, maar dat is wel aardig veel.. doe ik ook niet vaak maar het was gewoon best leuk maar jammer van al die terughoudende dingen bijv. als je een quest verneukt moet je hem overnieuw doen.. wederom hier WAAR IS DIE VRIJHEID? laat gewoon de keuze of je hem overnieuw wil doen en niet dat je hem gewoon overnieuw moet doen...

    Moest dit even kwijt!
     
  2. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik moet even iets kwijt. Wat ze met fable hebben gedaan is prachtig, de wereld de sfeer, de secrets, het verhaal ook wel, maar vooral hoe ze het vertellen. MAAR...na 9 uur spelen raak ik steeds meer teleurgesteld. Ik probeer alles uit het spel te halen omdat ik weet dat het niet supergroot is, wat ik opzich respecteer, want het is een mooi sprookje. Ik wil dus niet alle quests doorrushen. maar nu wordt het spel veel te makkelijk, vooral door de spel, slowtime. voor geen enkele baas of wie dan ook hoef je bang te zijn omdat je met die spell simpelweg iedereen tot moes kan slaan terwijl zij nix doen. en je kan honderden potions kopen waardoor je nooit dood gaat, want ze zijn echt heel goedkoop, dus koop waar het goedkoop is gewoon een paar honderd in en je zit het hele spel goed. jammer, zo is het geen uitdaging. want een spel dat je de vrijheid geeft moet er wel op gemaakt zijn. je wordt gewoon te sterk en beuk je heel simpel alle bazen. I rest my case

    the maniac
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    vandaar dus de boast, anders vond ik em ook te makkelijk. want sommige boasts zijn vet lastig!
     
  4. nanne.tolsma

    nanne.tolsma Guest

    wie geeft fable een vier? Diegene kan zeker niet lezen...
     
  5. Hirameki

    Hirameki Ronin

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    what the fuck??? Fable Baanbrekend????? NEEEEEEEEEEEJ!!!!!

    wat is dat een goed spel, geen supergoed spel, maar kort, jongens, daar zit ik dan veel te lang op te wachten, net geen 12 uur en jaja, jongens en meisjes, ik ben zwaar teleurgesteld in Peterken en lionhead, ipv je te verontschuldigen voor de beloftes die je maakte voor dit spel, zou je je beter voor dit spel zelf verontschuldigen!!!!!!!!! Kdenk da ik het niet lang ga spelen en speel Zelda: Ocarina of Time nog eens een paar keer, weet je hoe het moet!!!
    Ik bedoel nu niet dat het een slecht spel is, ma zo'n hype om dit, vind ik TOTAAL onterecht!!!
     
  6. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ik eb hem gezien bij m'n vriend en hij zag er goed uit
    ik heb morrowind maar dat is egt saai en slaapverwekend naast fable
    en fable snap ik tenminste
    bij morrowind loop je heel de tijd bijv. 2 dingen te zoeken en dan enchange enal en met magi enzo
    tjah bij fable heb je ook power ups maar tog is het heeeeeeel anders
     
  7. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Fable is zeker geen RPG.
    Het is een karakterlevensloopsimulator (:p) met enkele RPG dingetjes.
    Die RPG elementen (die EXP points) zouden er in eerste instantie niet inzitten; je zou skills ontwikkelen in het gene wat je vaak doet, maar oke ik vergeef Peter en kijk niet wat Fable zou worden maar naar de game die hij is.

    Het combatsysteem vind ik wel superlekker, dat is echt goed uitgewerkt(goed gebruik van de rechter trigger).
    Maar dan komen de overbodige 'features': dik worden, good/evil zijn, ouder worden, trouwen, de uitdrukkingen. Dit voorgaande is allemaal slecht uitgewerkt, het is leuk om een keer te kijken wat het inhoudt maar meer niet.

    Het verhaal is echt totaal belachelijk, al moet ik zeggen dat het mooi verteld wordt (die tekeningen enzo) Maar toch veels te kort (komt deels door de kleine wereld enzo)
    De visuals; ge-wel-dig. Ik heb zelden een spel gezien met zo'n sfeer. Aan die laadtijden heb ik me (als enige) niet ge-ergerd, dat valt echt mee.
    Het geluid; de muziek is top, voice-acting is ook top-notch.

    GFX: 9.8
    Geluid: 9.5
    Gameplay: 8
    Replay: 6
    Verhaal: 4
    Totaal 7- (geen gemiddelde ofzo, gewoon m'n gevoelswaarde)

    Mijn superbeknopte review :)
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2004
  8. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    fable is erg sterk. En ZEKER een heeeel stuk beter dan zelda. Veel vettere actie en character development. En wat je allemaal kan is echt briljant. En alleen al de gfx zijn echt GE-WEL-DIG, beter dan elk ander spel op dit moment. Ook heeft het spel een hele hoge replaywaarde, je kan het zo 3/4 keer spelen omdat het telkens anders kan. Het geluid is ook erg briljant en komt pas goed tot z`n recht met een DD5.1 set. Dan is het echt prachtig. En het is tenminste snelle actie, niet zo`n saaie turn-based crap als bij FF.
     
  9. joche

    joche XBW diehard

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    nou jij bent wel een beetje heel erg positief, zo goed was ie echt niet hoor. Idd veel te kort en aan gfx heb je ook niet veel als je 'm na 11 uurtjes al aan de kant legt. Misschien ga ik 'm nog wel een keer uitspelen, maar deze game 4x spelen: no way!!!!
     
  10. tyrone

    tyrone BattleChaserOriginal

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    8 Wel een goed spel, maar ze beloofden meer dan ze hebben waargemaakt
     
  11. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    9 is gwoon een heel gaaf spel maar zoals ik al eerder aangaf kon het een stuk beter
     
  12. Generator

    Generator Ik heb geen Xbox.

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Je het spel kort vind ''maak'' je het een beetje kort.. Als je egt alle demon doors en alle sub quest en alle kleine probleempjes gaat oplossen en alle keys vind dan ben je zeker een lange tijd zoet met dit spel..
    Ben Zeer positief over dit spel. Vandaar mijn 9,5..(bij de poll heb ik hem voor het gemak afgerond naar een 10 :)
    En zoals sommige mensen al zeggen kun je het spel zeker op 4 verschillende manieren uitspelen..Bijv. de ene keer ben je puur slecht, andere keer ben je ''As Good As Hell'', Dan Heb je nog de keuze of je magie gebruik of adt je slecht brute kracht gebruikt.. enz enz..
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2004
  13. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar 25 uur is nog steeds heel weinig voor een rpg. Na zoveel uur sterf je dus langer kan je het niet maken (dan sterf je toch of heb ik dat nou fout)
     
  14. Generator

    Generator Ik heb geen Xbox.

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb je volgens mij fout.. heb in een andere thread gelzen dat je niet doo kunt gaan..
    Das Btw wel een minpunt..: De Geschrapte dingen...ze haden 10 x meer belooft over it spel.. onanks dat is het nog Super! :)
     
  15. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem een 9 gegeven... het enige minpuntje voor mij is de speeltijd. Heb hem geloof ik in ongeveer 12-13 uur uitgespeeld... kan het nu niet nakijken want het eindscherm is nog bezig... Maar voor de rest is de game toppie
     
  16. Japzor

    Japzor ... Biertje ?

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is jammer dat ze lang niet alles waar hebben kunnen maken wat ze in het begin wilden doen maar toch is het een best leuk spelletje geworden voor hoelang het duurt.. Groot probleem vind ik dat zodra je de main quest klaar hebt er niets geinigs te doen valt.. Goed punt vind ik dat ze sommige dingen die in andere RPG's redelijk simpel zijn hier heel groots hebben uitgewerkt (denk aan het hele handelsysteem in de steden), maar toch zou er nog een schepje bovenop kunnen. Daarnaast is het ook nog eens enorm lineair. MAar toch is het errug, errug geinig om te doen. :)
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat was ik. Vond het eigenlijk een 6je waard maar omdat er ook 10en worden gegeven heb ik een 4 gegeven om dat te compenseren. Voor wie een 10 geeft is dit het beste spel en die hoeven dus nooit meer een andere game te kopen. 10 betekend dat je het altijd blijft spelen. Ik stel ook voor om het punt '10' uit de poll te verweideren en 9 als hoogste cijfer te geven. Sowieso is 9 al hoog aangezien de replay waarde niet erg hoog is.
     
  18. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel nu al een aantal dagen en vind het echt een van de mooiste spellen die ik tot nu toe gespeeld heb (en dat zijn er niet weinig). Ok...de wereld is niet zo toegankelijk en groot als morrowind maar op andere punten overtreft fable morrowind weer. beide topspellen die hoog in mijn ranglijst staan!
     
  19. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Een 10 kan variƫren van de cijfers 9.5 t/m 10, een 9 kan variƫren van 8.5 t/m 9.4

    Jouw uitspraak of stelling klopt dus niet helemaal. Daarnaast vind ik het ook een beetje dubieus dat je Fable een lager cijfer geeft als wat je het normaal gesproken zou hebben gegeven, alleen om het een beetje te 'compenseren', het gaat erom hoe jij zelf over het spel denkt, maargoed.
     
  20. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef fable een 8. Dit omdat ik het gewoon een heel erg goed spel vind om te spelen. Eigenlijk zou ik het een 9 willen geven als er niet zo'n hele grote bug inzat waardoor ik 2 uur opnieuw kon gaan spelen:mad: .
     

Deel Deze Pagina