Wat Halo is voor deze generatie consoles, was Goldeneye voor de vorige generatie. En Perfect Dark was nog beter dan Goldeneye. Rare maakt meesterlijke spellen en ze brengen ze ook pas uit als ze er 100% tevreden mee zijn, dat is nou de perfecte ontwikkelaar.... Ik hoop echt dat Rare op de Xbox spellen gaat maken!
Rare vink behoorlijk tegenvallen. Star Fox adventures...wist eig. niet dat dat bij hun vandaan kwam, koel spelletje. Maar waarvoor ik post...Donkey Kong roelt! Las ergens anders al een discussie hierover en perfect dark kan me gestolen worden, gameboy Donkey ook maar van een Donkeygame motten ze afblijven! Die wilt ik op me gamecube.
Perfect Dark moet ongelovelijk stoer worden, maar op gamers.nl waar dit bericht ook stond, stond ook het bericht dat ze misschien het PD:Zero project hebben moeten staken.. maarjah.. geruchten geruchten
Als pd exclusive Xbox word komen er nog ampe goeie shooters uit voor de GC want de nieuwe metroid word meer puzzellen(niet dat dat saai is ofzo)
Is Metroide Prime voor de cube niet van RARE?? Rare zou wel een aanwinst zijn. Ik kan me die goede tijden van DK nog herinneren. Ik was de enigste in de straat die de eindbaas kon halen. Daarom kwam iedereen aan de deur om te vragen of ik het wou doen. hmmmmmm....zucht...goede tijden....... HOW ik dwaal volgens mij een beetje af
waarom wil iedereen pd. sorry hoor maar met uc en turok hoef je pd echt niet meer da is gewoon een 100% standaard shooter.
toch valt het wel op dat jij het als enige zegt he! Dan speel jij em toch lekker niet, laat ons gewoon op die geweldige shooter wachten
donkey koong zal ni op xbox kome ze want nintendo heeft die licenties voor die spellen maar PD tja et is te hope eh
Ik weet al zeker dat dit gewoon niet waar. Want hoe lang is dit al aan de gang dat rare wordt overgekocht......... uhhh 6 maanden ofzo. En wat nog grapppiger is dat M$ Square, Sega en nintendo wou kopen. En hebben daariets van gezien. Nee ik dacht het niet. En nog een reden. Weet je hoeveel spellen rare al heeft uigesteld de laatste jaren. Zou Microsoft dat allemaal kunnen pikken. Ik dacht het niet. Nintendo was gewoon rustig en terwijl ze in een tijd die spellen nodig had. N64 anyone???. Ze bleven toch rustig en aangezien MS het snel doet met opkopen en alles hebben ze waaarschijnlijk geen geduld. Maar ja geruchten zijn geruchten. Zal hun niet lukken. En trouwens Nintendo heeft 37.5% aandelen van Rare dus als rare winst maakt met xboxspellen krijgt nintendo een deel daarvan. Dus...........
Id lijkt me vaag als ze iets opkopen wat voor 37% van de concurrent is. Maarja aan de andere kant het is geen meerderheid dus het is niet van nintendo dus als microsoft 50,1% krijgt van de aandelen zwaaie zei met de scepter.
.::: Ongeacht wie Rare nu aan zijn kant krijgt hoop ik dat eht BRitse bedrijf eindelijk eits *leuks* gaat produceren. Een hele berg Mario64 klonen en blijven teren op GoldenEye heeft er voor gezorgd dat de huidige Rare games me weinig kunnen boeien. StarFox Adventures bijvoorbeeld was gelikt en prachtig, maar het spel miste gewoon een 'ziel'. Het werkte allemaal maar nergens kreeg je het idee er vant e genieten. Toen ook nog Rare's beruchte "verzamel X Y's" waarbij X een willekeurig drie cijferig aantal is en Y een mogelijk verzmalebaar object (wat in Rare termen kan varieren van munten tot beesten) begon mij kokhalsneiging toch lichtelijk groter te worden. Ze kunnen het wel maar lijkene r niks mee te doen. En het N64 tijdperk is ze alleen goed verlopen omdat (laten we eerlijk zijn) er simpelweg NIKS ANDERS OP DIE CONSOLE TE KRIJGEN WAS! Perfect Dark tja komt gezien het grote aantal FPS fans beter tot zijn recht op de XBX, Maar denk je nou echt dat het beter zal worden gevonden dan HALO? Of is de NIntendo-fanboy praat nu ineens waarheid omdat de rollen omgedraaid zijn? (^_^) BTW Metroid Prime wordt door Retro Studios gemaakt en niet door Rare. Retro Studios is, in tegenstelling tot Rare, wél 100% van Nintendo. Bij Rare hebben ze alleen een belang van rond de 20% dacht ik (net zoiets als de Sony-Square constructie). Overigens zou Rare volgens geruchten bezig zijn aan een MMORPG... Lijkt me een ware zevende hemel voor verzamelaars... () *zucht* Waarom kunnen ze nou geen goeie games meer maken zoals Snake Rattle 'n Roll of Solar Jetman...
nieuw berichtje over de zaak Rare: Rare deal for Microsoft Rob Fahey 17:06 09/09/2002 Nintendo second-party becomes a Microsoft first-party British developer Rare, the legendary studio founded by the Stamper brothers, is thought to have been bought by Microsoft in a deal worth between £250 million and £350 million – with an official announcement expected at X02 in Seville later this month. The studio, which has traditionally been seen as one of Nintendo’s leading second-party development houses – producing key titles for the N64 such as Goldeneye, Perfect Dark, Banjo Kazooie and Jet Force Gemini – is currently working on Starfox Adventures for the GameCube, and the production of that title is thought to be unaffected by the deal. The future of Rare’s other GameCube titles, however, is uncertain. Many of them may make the transition to the Xbox – with the forthcoming Perfect Dark 2 expected to be an Xbox exclusive title, for one. Work on the company’s Game Boy Advance titles is likely to continue unaffected, as Microsoft has already indicated a willingness to co-develop titles for that platform. The strongest confirmation of the deal yet has come from sources within the company, who told us that employees were notified of the deal in the past fortnight. The Stamper family has made its intentions to leave the games industry clear for around two years, but a rumoured sale to Activision fell through when the number two publisher baulked at the asking price of the studio. Nintendo is a major shareholder in Rare, owning approximately 49 per cent of the company; it’s thought that it will be selling its stake to Microsoft as part of the deal. Rare’s relationship with the Japanese platform holder has cooled significantly over the past few years, particularly due to the recent departure of long-time allies within Nintendo such as Howard Lincoln. Having persuaded vital Japanese giants such as Sega, Namco, Square and Capcom to develop for the Cube, Rare’s importance to Nintendo has diminished greatly, and the lure of Microsoft’s greenbacks seems to have been enough to convince them to part with their stake in the studio.