Ik gebruik af en toe msn messenger en nu kwam ik zo net langs een site met messenger info; mastaline. Daar stond dit: Betaalde MSN Messenger? Beta testers voor MSN Messenger zijn gevraagd om de nieuwe gang van zaken waar MSN Messenger naar toe wilt te testen. MSN Messenger 7 zal uitgebracht worden met opties die alleen toegankelijk zijn voor betaalde klanten. Dit omdat de banner onderaan MSN door weinig mensen word opgemerkt en zo te weinig inkomsten maakt. Microsoft werkt nu samen met Blue Mountain, dit bedrijf zal betaalde emoticons, achtergronden en schermafbeeldingen aanbieden. MSN Messenger zal dus nog commerciëler worden. Update: op de beta site is te zien dat de video conversaties vanaf 11 november niet meer gratis zijn. Ik baal hier best van en dan vooral van het bericht bij de update: betalen voor videoconversaties. Ik heb een vriendin ver weg en zie die dus zeer zelden en zo wordt dan regelmatig de webcam aangeslingerd zodat ik dat mooie gezichtje kan zien en nu zal dat misschien niet meer kunnen . Ik hoop dat microsoft af ziet van deze plannen en ipv te betaln voor videoconversaties betalen voor die klote winks en nudges die ze erin willen zetten. Emoticons en schermafbeeldingen vind ik zelf wel...maar videogesprekken . Ok genoeg emoties. Wat vinden jullie hiervan? (ik neem aan dat veel mensen hier messenger gebruiken)
Webcam is gewoon gratis. Heb net nog met m'n vriendin zitten webcammen, en je moet alleen betalen als je Full Screen wilt. Maar je kunt gewoon rustig webcammen hoor!
Heb de beta versie. En sorry had niet gelezen dat het na 11 november is Maar nu is het in ieder geval nog gewoon gratis!
Laten we het hopen. Ik gebruik messenger vooral om met mensen te praten die ik lange tijd niet zie omdat ze zover wonen. En dan is die webcamfunctie best leuk
Er zijn tientallen programma's en andere messengers die ook webcam support hebben. Gaan ze geld vragen stroomt een messenger leeg.. SIM-PEL. Dan pakt iedereen ICQ of Yahoo IM!
Ja, mijn vriendin woont in Rotterdam en ik in Bergeijk (onder Eindhoven tegen België aan) dus wij gebruiken ook elke keer de webcam als we niet bijelkaar zijn. Dus let's hope dat het gewoon gratis blijft!
Yahoo ga ik iig niet gebruiken vind ik iig meuk, moet nog veel gebeuren voordat ik dat ga gebruiken. Ik heb familie over de hele wereld zitten en dan voornamelijk in Nieuw Zeeland een retourtje NZ is al gewoon +/- 1500€ en het verre vriendinnetje huist zich in Roemenië (heb mijn nick ook aan haar te danken). Ozium got point... ik denk dat de mensen bij microsoft wel inzien dat het betalen voor deze service veel gebruikers gaat kosten. Is MSN onderhand niet de meest gebruikte messenger? Zijn er trouwens andere betaalde messengers die wel goed lopen?
als ge moet betale, ikke messenger buiten smijten... denk wel nie dat je zal moeten betalen, microsoft is nu ook niet zo op geld uit, of wel? ms xbox
Volgens mij is microsoft een commercieel bedrijf... Commercieele bedrijven willen winst winst en winst....Dus microsoft ook . Ze gaan zich in steeds meer gebieden uitbreiden,, bijvoorbeeld in de telefonie. Ik hoop alleen dat ze van messenger afblijven .
hoe dom kan je zijn als messenger, als je moet betalen stapt iedereen over op een andere en dan zijn ze al hun klanten kwijt Nouja zelf weten hoor!
Als men er voor moet gaan betalen zal MSN steeds minder gebruikt gaan worden... misschien een goede mogelijk voor Google om met een "gratis" IM te komen Aangezien zij zich nu ook al aan het uitbereiden zijn en dergelijke.
Inderdaad...google is goed bezig de laatste tijd. Heb zelf oa zon gmail accountje...opsich wel handig. Maja als iedereen zou moeten switchen van messenger zou het denk ik een ramp zijn.
Het gaat hier alleen om videoconversaties. En je kan toch ook gewoon 6.0 gebruiken ? Je vriendin veranderd iig niet door de webcam .
Ik denk dat je straks verplicht wordt om 7 te gebruiken (geen toegang tot netwerken met oudere clienten). Zo stout is microsoft wel. En je vriendin verandert wel als je er lange tijd niet ziet