hoe veilig is xbox live eigelijk

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door harry potter, 17 okt 2004.

1. harry potter

harry potter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraag voor xbox live heb je een creditcard nodig. maar hoe veilig is dat eigelijk. ik ben bang dat ze dat wel eens kunen hacken en mensen veel geld uit haden kunen maken. ze heben mij gezegt heel goed moet uit kijken.
    aan wie je je creditcard numer geeft. MS vertruow ik daar wel in. maar een hacker die kwaat in zin heeft kan het wel kraaken denk ik. wat deken julie daar van. is het veilig of moet ik xbox live maar links laaten ligen. BVD

2. XeoN

XeoN Guest

XboxLive is een zeer veilig netwerk, Microsoft heeft een hele hoge beveiliging op het netwerkt.
    Maar dat is ook niet zo gek, als je bedenkt dat Microsoft de creditcard nummers van miljoenen mensen heeft.
    XboxLive is heel erg veilig, geloof me.

3. Bloody Illusion

Bloody Illusion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ehmz ja MS is niet dom ze hebben heus wel goede beveiliging voor hackers.
    het is heel veilig en je hoeft je nergens druk over te maken :)

4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt me bovendien ook erg moeilijk een xbox te hacken... Op dit gebied vertrouw ik microsoft wel :D

5. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, dus join de Xbox live community now zou ik zeggen ;)

6. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn natuurlijk altidj hackers die die beveiliging wel kunnen kraken. Maar dit is een ontzettend klein groepje die dit ook daadwerkelijk kunnen. En een deel werkt zelfs samen met organisaties zoals bijv NASA om hun beveiligingssysteem te verbeteren. Denk dat microsoft ook zo iemand heeft dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

7. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Die hackers verdienen grof geld als beveiligings mannetje. Mogen allemaal bij de grote bedrijfjes gaan werken.

8. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    en als het hen lukt moest hem nog lukke dat ze juist jou creditnummer nemen

9. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    hehe van die miljoen cctjes ;)

10. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    xbox live

nog even dit banken raaden het gebruik van een craditcard op internet af heb ik gehoort. en ik heb eens gehoord dat er een man was die op een site met zijn creditcard had betaalt. en in eens heel veel geld kwijt was en dat geld heeft hij nooit meer treug gekregen. de bank kon ook niets voor hem doen. als je dat zoo hoord ga je toch af vraagen is het echt wel vielig. 99% vind ik niet genoeg 100% wel.

11. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    je betaalt er ook niet mee op internet, je stopt het in 1 van de best beveiligde bedrijven van de wereld. Natuurlijk ben je je geld zo kwijt als je je cc aan een willekeurig iemand op internet geeft.

Ik krijg het idee dat je niet eens op Live wilt... als je die 99% niet genoeg vind, dan doe je het toch niet?

12. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Neem eens een kijkje op xbox.com. Daar zal je de nodige informatie wel vinden. Het gaat hier niet zomaar over betalen op een internet site. mAAR om een heel veilig en vertrouwd bedrijf...

13. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    hmm damn iemand was me net te snel af :D

14. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Xbox Live is 100% veilig, geloof mij maar. Alle data bevindt zich op apart fysiek netwerk van MS en is altijd versleuteld. No way dat er iets mee gebeurt.

En dan nog iets over CC gebruik op Internet, ik heb vele tientallen transacties gemaakt via mijn CC op het Internet en er is nog nooit een geval van fraude geweest. Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en niet bij al te louche sites bestelt is een CC gewoon veilig en makkelijk. En creditcard bedrijven geven redelijk snel een financiele compensatie als jij slachtoffer bent van fraude, hoor. Hen geloofwaardigheid staat er immers mee op het spel.

Oh ja harry Potter, let je wel even een klein beetje op je spelling? Danku ;)

Laatst bewerkt: 17 okt 2004
  15. Chimaera

Chimaera XBoxWorld N00bie

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, en ook al heeft iemand je credit card nummer, wat denk je dan dat erg gaat gebeuren?

- Allereerst heb je een maandlimiet op je CC zitten, althans 99% van de Credit Card gebruikers heeft dat...

- Daarnaast houden de CC maatschappijen alles netjes bij. Ik werk zelf bijvoorbeeld in een hotel en dan vragen we authoristie op de Credit Cards aan. Dat wil zeggen dat je gaat kijken of die man/vrouw wel genoeg doekoe heeft en daarmee zet je ook een van bedrag van die man z'n Credit Card vast. Bij mensen die lang blijven vraag je meer authorisatie aan. Het gebeurd daarom ook regelmatig dat iemand 5 minuten later een telefoontje krijgt van z'n Credit Card maatschappij met de vraag of het allemaal wel in orde is. Ze kunnen precies zien wat de gemiddelde uitgavens van iemand zijn en grote uitschieters controleren ze.

- Stel iemand koopt iets met jouw Credit Card op internet. Dan moet dat worden thuisbezorgd. Afijn dan heb je dus gelijk een adres :). Bovendien heb je ook nog IP gegevens :). Ok, je kan van een openbare computer iets naar een bekende ergens anders sturen, maar je bent een heel eind op de goede richting ;).

- Stel iemand gaat met een kopie van jouw Credit Card Shoppen, dan kan dat 1x gebeuren. Zodra je er achter komt blokkeer je je Credit Card. Gaan ze nog een keer met je Credit Card shoppen, dan kan men niet meer met die pas betalen. De Credit Card maatschappij belt vervolgens het bedrijf op waar men probeert te betalen (de gasten die af willen rekenen weten nog van niks). Daarna bel je als bedrijf zijnde ff terug naar de Credit Card maatschappij voor info. Je wordt aan de praat gehouden en binnen 5 minuten staan er agenten in je bedrijf om de vervalsers op te pakken :).

Echt veel meer shit heb ik nog niet meegemaakt met Credit Cards. Ik heb zelf ook al jaren zo'n card en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik reken ook behoorlijk wat af met m'n Credit Card. Je moet je Credit Card gegevens natuurlijk niet aan de eerste de beste geven, maar grotere of bekende online shops, zoals Amazon, Play.com, Bol.com en dergelijke zijn volgens mij wel veilig... Ook met M$ heb ik er nooit probs mee gehad (net als 1 miljoen andere Live gebruikers :)). En stel dat ze bij M$ hacken, dan moeten ze ook maar net jouw Credit Card er tussen uit halen...

Mocht je het echt niet vertrouwen dan moet je informeren of het mogelijk is om een limiet van €0,- te hebben op je Credit Card, maar dat je hem pas kan gebruiken als je er geld op heb overgemaakt. En tja, dan zet je toch 100 euro op de Credit Card... Je kan je limiet in ieder geval wel verhogen als je er geld op overmaakt, dus een limiet van €0,- zal vast ook wel mogelijk zijn...

En als je nu nog zoiets hebt van "ik vertrouw het niet". Tja, dan moet je er maar gewoon niet aan beginnen... Maar ach, als je geld pint is er ook een mogelijkheid dat men hem kopieert... Dat risico is nog groter dan dat je Credit Card gegevens worden gejat bij de Microsoft Server...

16. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    xbox live

stealthviper hoe kom je er bij dat ik geen xbox live wil. xbox live zal zeker zeer vielig zijn. en ik ga het zeker nemen ik wilde eerst uitzoeken hoe het nu ale maal zit met xbox live. want er waren mij een paar digen niet hele maal duidelijk maar nu wel. dus ik wil ieder een bedaken ik weet genoeg ik neem het.

17. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    Het lukt me maar niet om me pa over te halen hij zit steeds te zeuren dat hij het niet vertrouwt, en ik ben nog geen 18 dus... :'-(

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Is eigenlij al heel vaak besproken Xbox Live is net zo veilig als je portemonnee.... er kan niets mis mee gaan tenzij je er zelf ook slordig mee bent hier[/ulr] kan je meer info vinden.

19. Loki

Loki I like cookies

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb me eigen creditcard al sinds ik 14 was gwoon via postbank..

20. Sneltje

Sneltje It Pays to Play

Leuk Bevonden:
    4
    ik zeg maar zo,... veilig genoeg !!!

Deel Deze Pagina