Mijn baas wordt momenteel aangevallen door een invasie van spam e-mails van één en dezelfde afzender. Er zijn inmiddels al meer dan 1500 mails binnengekomen, en het blijft maar doorgaan :{ Ik heb inmiddels in Outlook een regel aangemaakt dat e-mails van die afzender gelijk worden verwijderd, maar ik wil het probleem bij de bron aanpakken, ik weet alleen niet hoe. Wie weet hoe ik voorkom dat ik nog mailtjes ontvang van deze afzender?
Soms worden e-mails verstuurd via een nepadres. Dagelijks krijg ik daar spamberichten van. Blokkeren heeft geen zin want dan krijg je wel weer spam via een ander adres. Replyen heeft ook geen zin want dan krijg je hem terug met notification failure. Misschien dat je informatie van de afzender kan krijgen dat wel klopt, om zo dichter bij de bron te komen. Misschien bestaat er ook wel een spambureau om ongewenste reclame praktijken te melden.
Als je in outlook alleen "Afzender blokkeren" aan hebt gezet dan komt het bericht niet meer in je Inbox maar outlook ontvangt ze dan nog wel en zet ze direct in de map verwijderen dit werkt wel maar als je direct 100 mailtjes ontvangt van diegene dan word outlook slom en dat is ook niet alles... Het beste is als je helemaal geen spam wilt om een whitelist aan te maken zodat outlook alleen emails ontvangt van de mensen in je adres boek maar dat is ook niet alles... Je kunt als je baas een spamfilter heeft ook de desbetreffende mail-adres in je blacklist zetten en dan komt ie zowie zo niet meer in je outlook express. En je kan natuurlijk even "googlen" hoe je diegene een mailbom terug kan sturen
Je kunt ook op 1 of andere manier dat ip niet meer toestaan op je mailserver. Hoe dit moet weet ik nie, maar heb ik van een vriend gehoord. Kan ergens in Outlook...
Ik heb de afzender al geblokkeerd, mailtjes worden automatisch verwijderd. Het probleem is dat het aan de lopende band doorgaat, en Outlook continu bezig is berichten binnen te halen. Ik heb inmiddels al wel 3000 van die mailtjes voorbij zien komen binnen een half uur ofzo, elke keer dezelfde... :{ Ik heb nu maar een mailtje gestuurd naar abuse@home.nl, ben benieuwd hoe daarop gereageerd wordt.
Ja dat zei ik al... Maar ik denk in jouw geval met 3000 van die mailtjes binnen een half uur is wel een beetje extreem en dan denk ik dat je het beste hebt gedaan doormiddel van een mailtje te sturen naar abuse@home.nl
Als ik het goed heb dan kun je met outlook ook smtp servers blocken. Smtp word meestal gebruikt om anoniem en snel honderde emails per minuut te versture. Probeer de smtp server te achterhalen en block em.
He probleem is dat er nogal wat valt te spoofen idd, maar met de info uit de header kan meestal al heel wat gefixed worden. Mocht het echt te gek worden, moet je eens zoeken naar sites die dat soort shit uitzoeken en terugspammen (par duizend requests voor img's per seconde doet toch wat met een servert ). Als ik dat adres weer kan vinden mail ik je.
Het is niet mijn probleem maar die van m'n baas... en ik mag het oplossen Gaat dus om een bedrijfsmatig e-mailadres, dan heb je niks aan gmail. Had je ook kunnen lezen trouwens... Ik heb de klantenservice van @home gebeld, die hebben me doorgestuurd naar de technische dienst, die me weer heeft doorgestuurd naar de abuse afdeling. Ik heb nu de headers van het bewuste e-mailtje doorgestuurd en nu gaan ze kijken of ze er iets aan kunnen doen. Maar ik betwijfel het...