1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soulhunter

    soulhunter Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    re

    Zit nog steeds zwaar te twijfelen welk systeem ik moet kopen.

    Voor ongeveer E 800-1000 componenten, logitech Z-5500, een creative setje.

    Stel dat ik voor een 5.1 speaker set ga welke zou dan beter zijn:
    Creative S750 gigaworks + ddts 100 decoder
    Logitech Z-5500

    Prijsverschil is ongeveer 130 euro in het voordeel van de logitech.

    Maar de creative zou vooral voor muziek stukken beter moeten zijn aangezien deze 20-25 Hz als laagste toon kan weergegeven en de Z-5500 pas vanaf 33 Hz.

    Het is voor dvd films, muziek en de xbox. De vraag is dus voor mij of een 5.1 set muziek wel een beetje fatsoenlijk weer kan geven in stereo.

    graag wat suggesties,

    en alvast bedankt.
     
  2. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    helemaal doorgenomen maar nix verder gekomen :'-(
    ik denk gewoon dat het ledje stuk is tenminste dat hoop ik
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    erm.....zonder twijfel kan ik je vertellen als jij twijfelt tussen de keuze om een set (losse componenten) van zo rond de 1000 euro en een multimedia speakerset,en jezelf dan ook nog afvraagt wat beter zal klinken met muziek dan zeg ik dat daar geen twijfel tussen bestaan kan en mag wat het geluid betreft.......de kosten liggen wel hoger uiteraard dus wellicht zit de twijfel daarin.

    qua films/5,1/6,1 steekt bv een pakket van harman en kardon samen met een speakerset met sub van jbl,die voor onder de 1000 euro te koop zijn niet met "kop en schouders" er bovenuit..........maar al vanaf zijn enkels.
    wat het muzikale gedeelte betreft zal het verschil eerder nog groter zijn als in de surroundmodus bij vergelijk met elk multimedia setje.

    heb je wel eens goed geluisterd naar een set van harman kardon(zoals boven vermeld) bij bv een media markt of andere grote electroboer.....ze liggen voor het oprapen.
    vergelijk dit zelf maar eens met welk multi media speakersetje wat jij wilt.....weet zeker dat jij er wel uit komt.

    succes ermee.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2004
  4. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er 370 euris voor betaald bij de Mikro-electronics in Breda en het model ging uit het assortiment. Ben er erg tevreden over, hij ondersteund alle formaten, van stereo tot 7.1 en geeft erg mooi en vol geluid (ook bij laag volume)
    @beuker, nee kheb er nog geen subje bij, die komt nog wel een keertje, maar eerst weer even sparen... Voorlopig doe ik het met 4.1
     
  5. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    4.1 en dan geen sub hebben :?

    Het getal achter de punt staat toch echt voor het aantal subwoofers dat je in je set hebt hangen. Als je dus 5 speakers en geen sub hebt, dan spreken we van een 5.0 opstelling. 4 speakers zonder sub een 4.0 etc. ;)

    Najah, maakt het allemaal ook uit... je zegt zelf al dat je erg tevreden over bent en dat is het belangrijkste! :)
     
  6. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je in het xbox menu dolby surround: enabled gezet?

    Ik heb een vraag. Ik heb de Creative Inspire 5700. Zou ik deze set ook op de TV kunnen aansluiten, zo ja: hoe?
     
  7. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    I stand corrected, 4.0 it is... :+
     
  8. Ahara

    Ahara Guest

    Het is waarschijnlijk al 300 keer gevraagd... maarja, het is me niet duidelijk.
    Ik heb deze thread doorzocht maar ik wil toch graag van de experts weten wat ik kan doen.

    Ik heb de volgende set:

    Panasonic sc-ht520
    http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=1987|633|632|601|4|1

    Heb een xbox met advanced scart, nog geen optische kabel.
    Probleem is dat er geen ingang voor een optisch kabel bij de decoder zit.
    (Ik kan het iedergeval niet vinden). Tevens is er ook geen coax ingang volgens mij.

    Mijn vraag:
    Is er nog een mogelijkheid om surround/dolby digital op zo'n systeem te krijgen voor m'n xbox?

    Alvast bedankt.
     
  9. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je geen optical in en geen coaxial in hebt hou je niet veel mogelijkheden meer over geloof k.

    Geen om preciezer te zijn...
    :{

    Op de site die je gaf staat ook heel duidelijk dat je receiver geen digital in heeft...
    Jammer heej..
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2004
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb hetzelfde soort setje op mijn slaapkamer....de sc-ht 500.
    dit is de voorganger van jouw set en de sc-ht 500 kom ik regelmatig nog tegen in de uitverkoop......kost tegenwoordig nog geen 400 euro...das niet duur.
    voor weinig centen een heel leuk home cinema orgel,200 watt rms sub en 5 keer 60 watt rms aan surround herrie...prima ding

    maar.... helaas....er zit geen optical in op....je kan alleen je xbox in dolby surround aansluiten met de standaard a.v kabel.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2004
  11. Ahara

    Ahara Guest

    Iversenfan88 en Beuker(sr) dank jullie wel voor de antwoorden.

    Deze set kostte 279 euro dus heel erg duur was het niet en het geluid is super. Jammer van het ontbreken van de ingang.... Beuker, wat bedoel je precies met de xbox aansluiten met de standaard A.V. kabel? En hoe doe ik dat?

    Ahara
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    als het goed is zitten er ook bij jouw home cinema set aan de achterkant 2 stereo ingangen voor een video en een tv..........op die van mij zitten ze wel dus ik neem aan dat op jouw panasonic ze ook zitten.

    als je de standaard scart kabel die je bij de xbox meekrijgt zo aansluit dat de gele draad alleen achter blijft in het scartblokkie en je de rood witte kabel(das voor je audio)achter in je panasonic prakt op bv je tv ingang.

    zet met de afstandsbediening de panasonic op tv modus en je heb dolby surround wat 10 keer beter klinkt dan alleen via je tv.

    succes ermee kerel.
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mn volgende geluid set wordt inelkgeval uit losse componenten opgebouwd. Ik spaar gewoon rustig en wacht op een meevaller. Inelkgeval heb ik een meevaller nodig om redelijke spullen te kunnen gebruiken :)
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo denk ik ook.
    Heb net een Logitech Z-5500 besteld, omdat ik nog thuis woon, en gewoon lekker 5.1 wil.
    Zodra ik op mezelf woon, en me het kan veroorloven, komt er beter spul in huis, dat is zeer zeker. :cool:
     
  15. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees net op GoT over een verloopstukje dat misschien wel eens handig kan zijn voor de mensen met een Dolby Digital setje zonder optische ingang. Zie onderstaande foto's:

    Voorkant:
    [​IMG]

    Achterkant:
    [​IMG]
     
  16. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas krijg je dan alleen stereo met zo'n verloop stukje :'-(
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, ik doe gewoon voorlopig met mijn altec lansing set waar ik zeer tevreden mee ben. Met alleen zakgeld red ik het niet om 1000 euro bijelkaar te krijgen voor zoiets :). Kwacht wel tot ik een baan heb en zoiets kan veroorloven.
     
  18. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... yup, tot die conclusie ben ik ondertussen ook gekomen. Maximaal haalbare met zo'n verloopstukje is om er dolby prologic van de te maken. Ook mooi natuurlijk, maar geen digital.
     
  19. Ahara

    Ahara Guest

    Goed...

    Gelukkig kon ik mijn panasonic nog ruilen voor een systeem die wel een optische ingang heeft. :cool:

    En ik moet zeggen dat het erg mooi klinkt!
    Iedergeval bedankt voor de hulp. :)

    Ahara
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Welk systeem heb je nu?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina