Medion PC firmware upgrade (dvdbrander)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NeMeHoB, 18 okt 2004.

1. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mannen,

Ik heb dus een medionpc van de Aldi, zo'n 3 ghz systeem. Werkt perfect hoor, geen problemen mee en speelt spellen super af. Ook met dvds branden (waar dit topic toch over gaat) geen problemen!!

Maar toch zou ik graag mijn firmware van mijn brander willen upgraden. Nu weet ik al (van lezen en horen zeggen) dat het lastig is om een pioneer (oem) medionbrander moeilijk is om te flashen, en dat blijkt! Ik probeer het nu al een week en het ettelijke sites langsgelopen die beweren dat het kan, maar het lukt me niet. Is er misschien iemand met ervaring; die wil delen hoe hij het gedaan heeft?! Ik draai nu firmware 1.13. Ter informatie; het betreft een dvd-brander pioneer 107d

Alvast bedankt, Sven

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Is het niet gewoon een pioneer onderdeel dan echt een specifiek medion ding. Als het gewoon een pioneer ding is staat de firmware op hun website.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Even zoeken op de site van pioneer. Flashje vinden, openen en zorgen dat je je pc niet afsluit :D tijdens het flashen...makkelijker kan het niet zijn.

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Zo simpel is het helaas niet, de kernel van de DVDR staat op naam van Medion, en moet dus eerst overschreven worden met die van Pioneer.

Ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet k krijg de foutmelding dat firmware en hardware niet matchen

6. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Aai, staat er toevallig geen firmware op de site van medion. Is flashen btw echt zo noodzakelijk??

7. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Bedankt allemaal voor de reacties;

Zoals Handaman het zegt; het is een pioneerbrander met een kernel van medion. Nu weet ik dat het mogelijk is om die om te zetten, ik heb alleen nog geen goede handleiding gevonden, hoe! Waarom ik dit wil; niet alle media branden op 8x, dit kun je d.m.v. upgrade verhelpen. Nu zit ik op de hoogste medion firmware 1.13, maar ik wil een gewone pioneer 'gehackte' firmware, die gewoon meer mogelijkheden geeft. Ik weet dat het mogelijk is, maar hoe blijft de vraag |:-

8. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hrm..niemand ervaring verder ?

Deel Deze Pagina