[XOne] 3 stappen door, 4e fails

Discussie in 'Games' gestart door SmileBringer, 19 okt 2004.

  1. SmileBringer

    SmileBringer Lorekeeper

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zult wel gek ervan worden, maar hier is weer iemand met problemen ;).

    Afgelopen week een xbox gekocht, dus heb recentste versie.. 1.6 geloof ik.
    Xbox Live vrijdag gekocht en geprobeerd te verbinden. Helaas gaat het steeds mis op de laatste stap. Uitgebreid met de klantenservice van Xbox gepraat en er niet mee verder gekomen.

    Pasgeleden nog met de provider gebeld. Die schenen poort 88 op de Core Routers geblockt te hebben staan en hebben em vandaag voor mij geopend..naar het schijnt, zeker weten doe ik t niet.
    Ik wou toch eens hier vragen of jullie me op weg kunnen helpen en anders, mede door de codes (XYZ) of versienummers mij of mijn provider wegwijs kunnen maken zodat het misschien wel kan gaan werken! ;)

    Alvast bedankt!

    onderstaand de gevraagde details:

    A: Abonnement
    1: Naam provider:
    IS Interned Services www.is.nl
    2: Soort abonnement (naam, type) IS ADSL 2048/1024 (bedrijfs, want ik kan er servers op draaien/practisch alles op...behalve xboxlive...why).
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 2048 down, 1024 up (praktijk 200kb/s, 100kb/s up).

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Telinous 1110 ADSL Bridge
    2: USB modem? (Ja/Nee) Nee, kan wel..maar nu niet zo aangesloten
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Ja, Conceptronic, nieuwste firmware, Wireless Router met 4 poorten.
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Nee, maar als ik dat zou doen dan zou ik t moeten doen via win2000, momenteel dus via router. Deze pc is Winxp.
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee, maar dat heb ik uiteraard wel eerst getest: het werkte niet.
    6: Crossover kabels in gebruik? Niet in gebruik, werkt namelijk niet als je met een router verbindt, maar dat zou wel moeten als ik het via ICS doe.
    7: Hub in gebruik? Router...

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway Momenteel staat zowel DHCP aan op de router als dat ik op Xbox maar ff een manual config gedaan heb vanwege t feit dat ik poorten moet forwarden naar een vast adres.
    Intern gebruik ik:
    192.168.1.100 voor xbox
    255.255.255.0 netm
    192.168.1.1 gateway (=router)

    IS ADSL: 213.133.48.29
    255.255.255.0
    rest weet ik zo snel ff niet uit mn hoofd, maar ach.. de router is geconnect met internet, want ik heb hier toch echt internet om hier deze post te maken ;)
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Nee, PC (beetje half server) moet altijd t zelfde hebben vanwege virtual server Upnp, maar t kan wel...

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    Nee, ik kom niet voorbij connectie verkrijgen.
    2: Dashboard versie? Oud..of beter gezegd, mijn bios is versie 1.6 (van afgelopen week: 13-10-2004).
    Of moet je die van XYZ info hebben..das 5971.

    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    Cables connected, IP Settings Configured, DNS Resolved (duurt wel lang). Daarna rood bij Xbox Live.
    4: Wat is de exacte foutmelding? Cannot make connection with Xbox Live.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
    x: 0000 - 000D
    y: 00C2 - 0380
    z: 0000 - 0000
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hier een reactie gepost om de vragen centraal te houden :) ... als ik ooit een xbox live faq wil schrijven weet ik de antwoorden te vinden ;)
     
  3. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ehem. Waar en hoe kan je je zien welke xbox versie je hebt? (behalve openmaken?)
    Tip zet alles op automatisch op je xbox. (werkt bij mij wel.)
     
  4. SmileBringer

    SmileBringer Lorekeeper

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    zet maar slotje op dit topic, kzit al in andere centraal topic.
     

Deel Deze Pagina