als ik mijn pc ga formatteren, wat gaat er dan allemaal af? want ik wil wel gaan formatteren maar als er dingen als windows xp en het office pakket en internet explorer enzo eraf gaat dan doe ik het niet want ik heb daar de cd niet van
Euhm ligt er aan hoe je je pc formateerd, er zijn programma's die alles er af halen op windows na, wel office enz dus. Maar ook programma's die de hele pc leeg halen en dus moet je zelfs windows overnieuw instaleren! greetz wooly
Formatteren betekent gewoon alles eraf gooien, dus ja als je xp en office niet op een andere partitie hebt staan ben je ze kwijt. Edit: paar seconden te laat.
zoals bovenstaande mensen hebben gezegt als je format gaat alles eraf maar als je meerdere parities hebt bijv c en d kan je d verwijderen met de windows cd reboot je effe en dan op d drukken en dan format je alleen d
verbetering: Wil je dit NIET (dus dat alles eraf gaat), dan zul je selectief dingen moeten gaan uninstallen. Je moet dus dan ook weer de OS eropnieuw opzetten en drivers opnieuw installeren.
Waar heb jij het over?!? Formatteren is een opdracht die alles van je harde schijf afhaalt, in ieder geval van een bepaalde partitie. Chaosphere, jij hebt waarschijnlijk de definitie van formatteren niet helemaal begrepen. Je wilt dus niet wilt je harde schijf formatteren, je wilt immers nog programma's bewaren. Veel pc's hebben tegenwoordig een Smart Restore optie, waarmee je je pc terugbrengt naar de staat waarin je hem gekocht hebt. Dat zou een optie kunnen zijn, maar aan formatteren moet je in jouw geval niet beginnen.
ja maar het probleem is dat toen ik de pc kocht, stond er allerlei zooi op die ik helemaal niet gebruikt. want ik had hem gekocht bij iemand bij ons uit het dorp die computers samensteld, en hij heeft toen al die dingen erop gezet, en ik heb geen cd van windows of wat dan ook. dus ik denk niet dat dan die smart restore werkt.
ik zou me, als ik jou was, maar even inlezen in het formatteren, want als je niet weet wat het doet kan je heel wat dingen stuk maken Zoek vooral iets op over partities