Hoi, ik heb het volgende probleem: Als ik mijn pc opstart en ik doe niets en ik kijk vervolgens bij taakbeheer staat er dat de CPU gemiddeld 3% in gebruik is. ECHTER, als ik dit doe op mijn laptop is de CPU gemiddeld 30 tot 40% in gebruik terwijl geen één programma draait. Als ik bij taakbeheer > Processen kijk op de laptop, dan staan er een aantal svchost.exe processen bij, maar eentje neemt 21.000 kB geheugen in beslag en belast de cpu voor ongeveer 30%, stop ik dit proces dan is de CPU gewoon rustig en gebruikt ie net als op mijn pc 3%. Op mijn pc draaien ook die svchost.exe processen alleen die nemen amper geheugen in beslag en zijn ook veel kleiner dan 21.000 kB wat houd dat svchost.exe precies in?
ik kwam dit tegen op deze site: http://www.win2kwereld.nl/ Het is wel belangrijk. Maar er is ook een virus met die naam geloof ik misschien is dat het.
ow ok thnx voor de info, ik las op internet ook een zelfde soort probleem bij iemand maar die had z'n pc geformateerd en toen was 't ook opgelost, maar ik heb al gedefragmenteerd en virus gescant en alles was goed. Maar dat ene svchost proces is volgens mij niet noodzakelijk want als ik 'm beeindig kan ik gewoon weer verder werken maar dan sneller. Er is toch een manier om alle processen van opstarten aan te passen, dus dat ik dat svchost proces niet wil laten opstarten.
ja die is er inderdaad, ja gaat naar start-->uitvoeren dan tik je msconfig in, dan kan je bij de laatste tab (opstarten) kijken en daar kan je programma's aan en uitvinken die opstarten. maar ik denk dat jij je probleem moet zoeken bij services (enalaatste tab), het kan ook heel goed spyware zijn heb ik ook een keer last van gehad. bij mij bleef svxghost de hele tijd lopen en dat was dus een trojan, ik heb hem toen bij services uitgevink opnieuw opgestart en opgezocht in system 32 en daar verwijderd. ik hoop dat je hier wat aan hebt
thanks XBOL, het is me gelukt het was een vaag iets wat onder services stond jeej nu is ie weer normaal whiiiii