Beleid ten opzichte van 'illegale praktijken'

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door X-power, 9 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus gaat iedereen roepen: "Ja die heb ik ook gedownload". "Dat mag hier niet besproken worden! :mad:" "Ja maar ik heb hem van FRS O-)".
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja ... en nu hebben veel mensen een NTSC xbox
     
  3. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Nog even over dit. Als ik van I-tunes MP3tjes download en op CD brand dan is dat 100% legaal. De gedownloaded MP3tjes van I-tunes mag ik op zoveel CD´s zetten als ik wil en op m´n IPOD zetten etc.

    Dus mp3tjes downloaden en op CD zetten heeft niets met warez te maken. Het is opzich 100 op 100 legaal.
     
  4. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Al zou ik gigantisch veel muziek downloaden, via kazaa wel te verstaan, dan mag ik er hier gwoon over praten. Want ja, Kazaa is gewoon legaal. Er is namelijk geen rechter die heeft gezegd dat Kazaa illegaal is. Dus waarom zou je niet op dit forum mogen praten over muziek, wel gedownload, maar legaal...
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Nee je mag hier niet over praten ook al is het legaal ... er is hier een beleid. Net als een rookbeleid zijn er afspraken gemaakt. Roken is legaal, maar er mag op sommige plaatsen niet gerookt worden. Buiten mag het wel ... binnen mag het niet.

    Dus ondanks dat Kazaa "legaal" is "tot dat je zelf wat aanbied"... mag er hier niet overgesproken worden, omdat het hier om een beleid gaat.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Kazaa en andere peer 2 peer software zijn op zich legaal, en threads over dergelijke applicaties staan we dan ook toe, maar tot op zekere hoogte. Want hoewel het programma op zich niet illegaal is, is hetgeen er wordt aangeboden zeker wél illegaal. Dat geldt voor alles waar een auteursrecht op rust, of dat nu muziek is, film, software of games, als je zoiets downloadt zonder ervoor te betalen zonder toestemming van de uitgever is dat zeer zeker illegaal.

    Goed, en dan kom je weer in een grijs gebied terecht. Op zich laten we toe dat er over kazaa en dergelijke gepraat wordt, maar zodra wordt gevraagd waar een bepaald nummer, spel of film te downloaden is wordt daar actie tegen genomen.

    Veel mensen gaan de mist in door te denken: Kazaa is legaal, dus alles wat ik daar download is ook legaal. Fout. Een veelgemaakte misvatting. Je ben volledig aansprakelijk en in principe strafbaar voor alle illegale dingen die je van dit soort programma's downloadt. Of je je daar vervolgens nu wel of niet wat van aantrekt, of je nu illegale shit downloadt of niet, dat maakt mij niet uit, zolang er op dit forum maar niet over wordt gesproken.
     
  7. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie wel weer dat er niks anders op zit om jullie in het gelijk te stellen, voor ik het hele forum over me heen krijg. Er mag helaas hier geen woord gerept worden over het downloaden van een enkel Mp3'tje, daar dien ik mij maar bij neer te leggen. Ik geef naderhand toe dat sommige van mijn argumenten raar overkomen, zoals wat in mijn ogen wel of niet mag, maar dat ik totaal geen goede argumenten zou hebben gegeven verplaats ik per defenitie naar het rijk der fabelen. Voor mijn part mag deze thread dicht, maar dat moeten jullie maar zelf weten.

    Yours truly,

    X-power
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2004
  8. Ruud

    Ruud Guest

    Ga je nu de gebeten hond uithangen? Je wijst de héle thread lang naar de beheerders hier omdat 'zij ook wel eens de wet overtreden, dus waarom zouden wij het niet mogen', maar je gaat eindigen met 'yours truly'. Raar?
     
  9. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de thread had doorgelezen, had je vanzelf gezien dat ik het alleen op dit punt niet met het beleid kon vinden. Dus waarom zou ik niet mogen eindigen met 'yours truly', beetje mierenneuken of niet...
     
  10. Ruud

    Ruud Guest

    Drie vragen voor de geniale-argumenten-held:
    • Ik zou wel willen weten hoe je er bij komt dat ik niet de hele thread lees voordat ik reageer?
    • Waar hoor je mij zeggen dat jij het op meerder punten NIET eens bent met het beleid?
    • Waar zeg ik dat jij niet zou mogen eindigen met 'yours truly'?

    Zet 'm op he! _0/
     
  11. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    beleit xboxworld

    ik wil even zegen dat ik het helemaal eens ben met het beleid van xboxworld.
    dat hier niet gesproken mag worden over modchips vind ik een goede zaak.
    maar ze moeten niet gaan overdrijven. want ik vertouw xboxworld niet hele maal. wat ze haden gezegt als ze de indreuk haden dat iemand een copie had van halo 2 ze dat zouden melden. aan MS een site heeft het recht niet om voor rechter tespelen dat is bij de wet verboden en is zelfs strafbaar.
    maar ze doen maar want ik ben tegen kopieren. mensen die dat doen maken de game muziek en film werld nog eens kapot :mad:
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Voor mij is het duidelijk, er zijn regels , en die gelden voor iedereen , en wie ze niet wil volgen moet maar ergens anders gaan, duidelijk genoeg?
     
  13. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox

    ja ik begrijp dat heel goed. maar als je goed glezen hebt ben ik het eens met die regels.
     
  14. Xecuter3

    Xecuter3 méééh

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    uhhu, blijf dat maar geloven..
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ok, jij zegt dat dat dus niet waar is. Wat als iedereen nou alles maar zou kopiëren?

    Juist ja..
     
  16. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox

    als iedereen als zuow gaan kopieren gaat het op een gegeven moment goed mis in de game/films/muziek werld. je mag voor je zelf een koopie maken van een cd. maar je mag die niet versprijden. die mag je aleen voor eigen gebruik heben. die koopie moet wel van een cd zijn die je zelf hebt gekocht
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  17. dinero

    dinero Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook bullshit...
    Wat als iedereen gaat kopiëren zeg je? Dat gebeurt gewoon niet dusja.
    Artiesten verdienen bakken met geld, en platen maatschappijen maken nogsteeds grote omzet. Als mensen iets echt leuk vinden dan kopen ze het wel, zoniet, dan moeten die cd's maar wat goedkoper worden...
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dude bekijk het eens anders. Als mensen toch legaal blijven kopen, blijven ze crap uit brengen. Gaan mensen kopieren, gaan ze zulke goede games maken dat mensen die eigenlijk zouden kopieren, mischien weer legaal gaan kopen. Kocht ook mijn spellen legaal. Had stuk of 20 spellen legaal gekocht. Gemiddeld 50 euro. Dat is dus 1000 euro alleen aan games. Van die 1000 heb ik toch zeker 750/800 euro spijt gehad. Dan moeten ze maar niet zulke rommel uitbrengen. Self destruction ofzo :)
    Beleid overigens niets mis mee :)
     
  19. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt helemaal gelijk de cds games en dvd films zuoden veel goed koper moeten worden. ik vind dat het pure geld kloperij is wat je betaalt voor games dvd en cds. een game kost 59.95 die zuoden tusen de 29.95 en 39.95 moeten zijn. dvd films zuoden tusen de 17.50 en 19.50 moeten zijn. en cds tusen de 7.50 en 12.50 die prijzen vind ik veel beter. maar zie ze dat maar eens aan hun verstand te bregen. en als ze echt iets wilen doen tegen kopieren kunen ze ook de lege cds dvds iets duurder maken in de vorm toeslag die ze vind ik ook moeten gaan hefen op cd en dvd branders. die zulen dan iets duurder worden maar ik denk dat ze geen keus heben. :)
     
  20. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die p2p zooi zoo als kazaa verboden zuow moeten worden. om dat die ook hard op weg zijn om de game muziek en film werld naar de ondergang te helpen. en dat vind een hele slecht zaak. heb kazaa daarom ook van mijn schijf gooit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina