Aangezien ik mijn pc net up en running heb heb ik nog geen kans gehad een virus scanner te instaleren.En daardoor heb ik vandaag op de hete blaer mogen zitten.Ik heb gisteravond namelijk een virus binnengehaald dat binnen een aantal min mijn hele hader schijf overhoop heeft gehaald en ook de mbr compleet vernield heeft.Nu wil ik dit in de toekomst graag voorkomen.Dus mijn vraag welke virus scanner draaien jullie en in hoevere gooit die scanner heel je pc potdicht(dit ten aanzien van de overbekende p2p programma`s) alvast bedankt voor de info _0/
Ik heb mcafee Internet Security (Firewall, virusscanner etc.) Ben er hartstikke tevreden over. Want ik had eerst Norton maar die liet nog weleens wat door. Als je windows XP hebt raad ik je ook aan om Service Pack 2 te installeren...
ik heb norton antivirus 2004 heb gewoon ingesteld dat ie elke vrijdag ff scant en hij verwijdert ze ook goed, en hij blockt bij mij ook pop-ups
maar geven de bovengenoemde ook een schruuew als er een virus aanklopt want hij heeft bij 10 min naar het gezeik van toolbars en popups etc alles geslooopt
Ik heb Norman (niet zo bekend, maar wel goed). En die geeft elke keer een bericht als hij een virus verwijderd heeft. Verder scan ik af en toe, maar hij scant dus ook "ongevraagd". Verder houdt hij ook reclamedingen tegen die je computer in kunnen sluipen (zo had ik een programma, waarbij ik telkens een pop-up kreeg als ik internet explorer opsartte, maar dat heeft hij netjes verwijderd. Emule doet het perfect (dus gewoon High ID) dus hij gooit je PC niet "pot dicht".
Je hebt bij Norton ook gewoon mededelingen als Hoog Risico: Mogelijk Virus bla bla verwijderd en dan kan je kiezen of je er meer over wil weten of niet. En als je dan op IE zit dan staat er popups zijn geblockt (afhankelijk van hoe jij je cookies heb ingeschakeld.) en dan kan je kiezen om de pop-ups wel te zien als je op de mededeling clickt.
die heb ik ook en hij werkt beter dan die norton of panda virustroep. heb ze allebij gehad, dus ik weet waar ik het over heb.
Ik heb McAfee Virusscan Enterprise, ben er erg tevreden over, niet die irritante pop-ups als norton. Niet resource vretend als Norton en McAfee home versies. Had eerst ook Norman, maar las eens in een test dat die nog al veel doorliet, en dat hoeft van mij dan weer niet
Norton Antivirus 2004 en een constant sweepende spy/adkiller. Als de ene m niet wegkrijgt doet de andere het wel.
sp 2 ga ik er niet op zetten veel te buggy en te veel problemen mij niet gezien.Ik denk dat ik norman of mcafee pak bedankt voor de info
Norton Antivirus 2005, zeer strak programma...vooral als je XP Pro + SP2 draait op je machine, aangezien die een standaard firewall heeft die echt goed werkt en compatible is met NAV2005.
Deze instelling had ik eerst ook, en er waren ook wat foutjes... Maar nu ik het er weer heb opstaan heb ik totaal nog geen problemen gehad. Alles werkt gewoon. En echt waar sp2 is een hele belangrijke beveiligingsupdate.. Ik zou het toch eens probere als ik jou was.
weet iemand dan misschien waar ik een goede virusscanner kan krijgen? liefst gratis ergens te downen ofzo
Voor een goede gratis virusscanner zweer ik al een jaar bij Avast. Dit is de link: http://www.avast.com . Het spreekt verder voor zich (hoop ik). Je moet de Home versie downloaden.